Gå til innhold

Recommended Posts

DeejayTID
Skrevet

Er vel ikke sååå mye jobb ? Tar selvfølgelig noen timer, men det skal jeg alltids få tid til. Har kjøpt 1 boks base, 2 bokser lakk, 1 boks klarlakk og tokomponents super epoxy. Kjøpt på Biltema for 350,-kr eller noe :) Ikke galt, har også 400, 1500, 2000, 2500 og 3000 slipepapir, så utstyret skal det ikke stå på :)

Fordelen med å matte ned hele felgen og lakke, er jo at man ikke får noe skille fra gammel lakk. Så blir spørsmålet om hvordan finishen blir. Hvis jeg legger mange strøk lakk så kan vel dette våtslipes så mye at finishen blir bra :)

Hvordan ble resultat?

Har selv kjøpt bil nylig og sjekka nå at 3 av 4 sommerfelger er kantkjørte og ripete... Vurderer å bare kjøre på med tokomponents epoxy, fylle opp, pusse ned, bruke primer også lakke det med felglakken biltema har. Vil koste ca 200-300 og man slipper å kjøpe felger i år? :)

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

• 3 months later...
Skrevet

Bumper denne litt da det nærmer seg vinter :ph34r:

Stålfelgene mine er kjedelige, og planlegger å lakkere dem i mange sprø farger. Plasti dip blir for dyrt da jeg skal ha mange forskjellige farger.

Hva er fremgangsmåten jeg bør bruke? Mener de er ganske rustfrie, og vil jo helst holde dem sånn iallefall gjennom vinteren, så hva gjør jeg? Hvilken grunning bør jeg bruke som helst skal kunne overlakkes med biltemas utbedringslakk? Har jo lest her på forumet om at denne lakken kan fungere som felglakk, og prisen er det iallefall ikke noe å si på!

Felgene er sånne svarte stålfelger som alle har.

Asbjørnsen Automobilvaskeri

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Bruk Biltemas primer og utbedringslakk, og kjøp 2-komponent klarlakk hos et lakkverksted. Biltema sin klarlakk er jall og tåler ikke kjemikalier.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår