Gå til innhold

Beste AC rens?


AcciDabbi

Recommended Posts

Kjørte Nano A/C cleaner sin på en A6 for et par dager siden, der vart ikke filter skiftet fordi han skulle gjøre det no når han hadde den på service,klima på omluft+vifte på max og tempen på minimum, lot den stå å kjøre i 15 min før vi satte boksen i bile, vart mye bedre sa han men skal ta meg en prat med han i løpet av dagen å høre om han vart fornøgd med denne prosessen.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Drar opp denne igjen, er det noen som har tips til hvem jeg bør kjøpe? Tenkte å kjøpe i butikken, ser nanolotus sin anbefales men den er vel kun på nettet.

Er CRC sin hos torshov bra?

Bør man ta ut kupefilteret før man fyrer av boksen inni bilen, klima på omluft+vifte på max manuelt?

Hva med denne: http://www.torshovbil.no/sider/vare?9&varenr=288010085

Jeg anbefaler CRC sitt skum. På min bil hadde bakterier og dritt satt seg i kanalene så 2x gasser klarte ikke å ta de. CRC sitt skum tok alt sammen. La filteret sitte til du er ferdig. Bytt filter etterpå.

Klima på kaldest, resirk av luft og max vifte

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler CRC sitt skum. På min bil hadde bakterier og dritt satt seg i kanalene så 2x gasser klarte ikke å ta de. CRC sitt skum tok alt sammen. La filteret sitte til du er ferdig. Bytt filter etterpå.

Klima på kaldest, resirk av luft og max vifte

Hvem hadde du prøvd 2 ganger før CRC sin? Nanolotus? Vurderer Sonax sin, da jeg regner med lokale Mekonomen har den...evt sjekke Torshov etterpå.

Filteret skal ut før rens leser jeg hos CRC.

Nå sikter jeg til CRC Airoc Cleaner......den skal sprøytes inn i pollenfilterhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg prøvde sonax om det er den som er hos mekonomen. Prøvde også biltema sin men den lukta ikke mye bra.

Jeg tok det via kanalene i bilen da vifta/elektronikken hindret meg i å få sprøyta nedover i systemet.

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt CRC sin Airco cleaner, og synes lukta etterpå blei litt vel intens. Såpass at jeg ikke kjøper den flere ganger (kjøpte for sikkerhets skyld to, og endte med å bruke begge da jeg ikke orka maset med å gå tilbake til butikken og kvitte meg med nr to etter at jeg oppdaget hvor mye bilen stinket etter boks nr en). Og den skulle da bare stå på gulvet med anlegget på maks kjøling, ikke sprøytes inn i pollenfilterhuset?

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet Basta A/C Rens fra Mekk etter et lite impulskjøp. Luktet solid blomstereng i en dag eller to. Helt OK sånn sett, men det virket mer som den parfymerte a/c'en enn å faktisk desinfisere og rense, for når blomsterengen var borte var det fullt og helt tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Bumper denne gamle tråden litt, da jeg ikke klarer å bli kvitt lukten i min W211 helt, selv etter to bokser med Autoglym sin rens. Det som er litt rart er at det bare er helt i starten på en varm dag det kommer muggen lukt fra AC`en, etter et minutt eller to er luften tilsynelatende helt normal igjen. Noen som har noen innspill/forslag til utbedring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Bumper denne gamle tråden litt, da jeg ikke klarer å bli kvitt lukten i min W211 helt, selv etter to bokser med Autoglym sin rens. Det som er litt rart er at det bare er helt i starten på en varm dag det kommer muggen lukt fra AC`en, etter et minutt eller to er luften tilsynelatende helt normal igjen. Noen som har noen innspill/forslag til utbedring her?

Lenge siden du har byttet filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ha blitt byttet på sist service i januar, men hadde vel ikke skadet å tatt en titt på det, vet du hvor det ligger i en 211? :)

Edit: Et kjapt google søk gav svar ;)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Det skal ha blitt byttet på sist service i januar, men hadde vel ikke skadet å tatt en titt på det, vet du hvor det ligger i en 211? :)

Står i brukermanualen :P

Jeg har ihvertfall hatt stor hell med CG sin sofast bacteria killer Denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

på 211 sitter filteret i en plastkappe mot torpedoveggen i motorrom på passasjerside. Trenger en 10mm for å løsne en plastmutter og vippe det opp, så sitter filteret der.

Ac fordamperen sitter i midten, og har en tempføler på siden mot gasspedalen, Løsne teppet på siden der mener jeg å huske holder for å komme til den, jeg vil anbefale deg å kjøpe en ac rens med skum, og slange, ta ut tempføleren og skumme fordamper. Det er og spesifisert i Mercedes´ egen serviceinstruks for rens av AC på disse bilene... Lykke til :)

(AC rens med skum får du på MECA for under hundrelappen )

Endret av rudilgr
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar rudilgr :)

Søkte litt mer på google, og fant at biler med 4-sone klima (som er på min) også har et aktivt kullfilter i kupèen. Jeg tviler på at dette ble byttet på sist service, så det er jo godt mulig det sitter litt "go`lukt" her og. Får ta meg en runde på det og skum på fordamperen og se om det ikke gjør susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Forhandlere
polishduden

Skal aircondition gå på resirk eller vanlig sirkulasjon når man bruker en rens (ikke skum)?

Alltid resirk

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Og maks vifte

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvor kjøper jeg Nanolotus sin rens? Finner ikke hjemmesiden deres og fant den heller ikke på SS..

Noen som forresten har prøvd denne?

http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g16402-air-re-fresher-new-car-scent/

Finner den på e-bay. Kommer på ca 170,- kr rett hjem

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-Whole-Car-AIR-RE-FRESHER-NEW-CAR-SCENT-Odor-Eliminator-Truck-SUV-VAN-/251483650110?hash=item3a8d97f83e&item=251483650110&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...