Gå til innhold

Recommended Posts

Lysholm
Skrevet

CRC Airco Clean var vanskelig å få tak i. De har den ikke på Jula eller på Mekonomen i Trondheim. Fikk tak i en boks på ebay fra Polen.

Har lest litt om hvordan den skal brukes, men lurer litt. Er det slik å forstå at man:

1. Fjerner pollen filter, starter motoren, slår av klimaanlegg (alt av vifter og aircondition) og sprayer skummet i alle viftekanaler inkl inntaket under pollenfilteret. Etter man er ferdig slår man av motoren og lar den stå i 15 minutter

2. Starter motoren, setter varmeaparatet på full varme og full styrke (aircondition fortsatt av?) og lar dette gå i 10-20 minutter før man stopper motoren

3. Setter bilen til lufting med vinduer nede eller dører oppe inkludert panser

Mr. Bean
Skrevet

Aerosol kan vel transporteres på cargo fly, og som bagasje hvis man er passasjer selv? Dog kan det ikke sendes som frakt på et passasjerfly.

Svaret er nei, det kan nok ikke det.

• 3 weeks later...
Skrevet

CRC Airco Clean var vanskelig å få tak i. De har den ikke på Jula eller på Mekonomen i Trondheim. Fikk tak i en boks på ebay fra Polen.

Har lest litt om hvordan den skal brukes, men lurer litt. Er det slik å forstå at man:

1. Fjerner pollen filter, starter motoren, slår av klimaanlegg (alt av vifter og aircondition) og sprayer skummet i alle viftekanaler inkl inntaket under pollenfilteret. Etter man er ferdig slår man av motoren og lar den stå i 15 minutter

2. Starter motoren, setter varmeaparatet på full varme og full styrke (aircondition fortsatt av?) og lar dette gå i 10-20 minutter før man stopper motoren

3. Setter bilen til lufting med vinduer nede eller dører oppe inkludert panser

Hei! Jeg vet at Bilxtra fører CRC sine produkter, deriblant både skum- og sprayrens...

Jeg prøvde meg på skumrens fra CorroProtect kjøpt fra Torshov i går (http://www.torshovbil.no/aircondition-rens) og den funket glimrende! På denne rensen står det:

Bruksanvisning:

1. Rist godt før bruk og skru av motor og tenning.
  2. Ta bort kupefilteret og øvrige filtersystem for å kunne åpne luftinntakskanalen til AC-anlegget fullstendig. Kontroller at dreneringen til ACanlegget er fri for eventuelle hindringer.
  3. Før slangen ca. 30 cm. inn og spray skummet gradvis i inntakskanalen og tøm hele boksens innhold.
  4. Vent minst 30 minutter før tenningen settes på. Rester av skummet kommer til å renne ut som en væske gjennom AC-anleggets drenering.

Det vil si at det som skiller dette skummet fra ditt er at mitt kun skal sprayes inn i luftinntakskanalen som som oftest befinner seg under panseret opp under vinduet på passasjersiden. Siden jeg hadde en vifte her som jeg ikke klarte å tre slangen gjennom endte jeg opp med å demontere vifta ved å åpne opp deksler under hanskerommet på passasjersiden og sprayet så inn skummet til flaska var tom. Jeg valgte å demontere vifta fordi jeg var redd for å ødelegge elektronikken. Fungerte meget bra. Antakelig vil det også kunne gå å spraye inn i samtlige viftekanaler, men obs obs husk å rette ut slangen slik at den ikke kveiler seg opp og ikke går dypt nok inn...

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Jeg har akkurat testet Autoglym Aircon Sanitizer (spray-typen) med bytte av kupefilter.

Veldig fornøyd med resultatet. Luktet litt stram "rense-lukt" i starten, men det ga seg fort.

Gjorde følgene:

Tokk ut gammelt filter.

Kjørte AC på fult i ca 5 minutter med resirkulasjon av lufta

Så satt jeg inn sprayflaska på gulvet på passasjer siden, starten den og lukket alle dører/vinduer.

Så sto det sånn i ca 15min.

Så var det bare å skru av og la dører stå åpent en 20min tid for å lufte ut rensen

Satt inn nytt filter

189kr på den lokale Statoil stasjonen.

IMAG0368.jpg

Endret av Tiller

Alfa Romeo 159 JTDm 2010

Fiat 850 Special 1971

Puch Maxi S 1972

• 1 year later...
Bayerische
Skrevet

Bumper denne, trenger en AC rens, fikk pris på 800 på verksted, som jeg og vurderer men vet ikke hva de egentlig gjør her, bare bruker en boks eller? Hvis ikke verksted så står det mellom Bilt hamber air con rens eller Nanolotus ac rens noen innspill? :)

• DCN Poeng 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Bayerische skrev:

Bumper denne, trenger en AC rens, fikk pris på 800 på verksted, som jeg og vurderer men vet ikke hva de egentlig gjør her, bare bruker en boks eller? Hvis ikke verksted så står det mellom Bilt hamber air con rens eller Nanolotus ac rens noen innspill? :)

Skal du gjør en skikkelig jobb her ville jeg følgt denne oppskriften (film)

https://www.bildeler.no/Artikkel?Artikkel=726

En vanlig AC rens på boks som står og sprayer ser jeg for meg kan være et greit alternativ til vedlikeholdsrens av AC anlegget, men skal du ta en dyprens har jeg trua på
måten beskrevet i filmen

Endret av Mozell
mer info
  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår