Osien

Hvilken voks - Swisswax shield eller concorso??

32 innlegg i emnet

Skal ha ny voks før vårshine av bilen (en 2008 a3, briljantsvart) og vil gjerne ha innspill og tilbakemeldinger om hvilken voks jeg bør velge...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Shield best. vet ikke helt hvorfor, men føler at den var bedre å påføre og beader bedre. Har begge to, men er lenge siden jeg har brukt de da det har gått i insignis v2 på de siste bilene.

Eneste bilen jeg har å samenligne det på er en bmw e60 jeg prøvde concorso på først og den holdt nesten ett halvt år, før jeg tok på shield og følte at shield tok seg bedre ut på den lakken iallefall(grå farge).

Concorso skal være mer show voks så denne skal se bedre ut enn shield, men tror det er litt smak og behag. har ikke prøvd concorso på sort bil enda dog.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sort bil og har både Shield og Concorso :) Anbefaler rett og slett begge jeg, Shield til vinter og Concorso til sommer :)

Er som Ælen sier, Concorso er litt mer show voks og dermed kjekk og ha om sommeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis shield er "like god" hvorfor ikke bruke shield både sommer og vinter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innspill dette...skjønner at smak og behag er en viktig faktor. Kanskje "lommebok-fornuften" skal legges til side frem til høsten, og satse på at Concorso gjør jobben gjennom sommeren!! Da har jeg jo også en unnskyldning til å kjøpe Shield før vinter-preppen skal taes :lol:B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innspill dette...skjønner at smak og behag er en viktig faktor. Kanskje "lommebok-fornuften" skal legges til side frem til høsten, og satse på at Concorso gjør jobben gjennom sommeren!! Da har jeg jo også en unnskyldning til å kjøpe Shield før vinter-preppen skal taes :lol:B)

høres ut som en plan :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin tråd dette :) jeg går selv og tenker på om det skal bli shild eller concorso på meg når skattepengene kommer jeg har sort met. bmw

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Shield i vinter og er meget formøyd. Lett å vaske bilen selv om det går noen uker på overtid. I tillegg glimrende holdbarhet. Kanonvoks B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield under og Concorso på toppen. Banker Insignis :) (vel, kanskje ikke men ikke langt unna).Men husk at godt forarbeid er cluet til et bra sluttresultat. Nytter ikke å klaske på hverken Shield eller Concorso hvis ikke lakken er bra preppet / jobbet med på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns shield tapte seg litt vel fort på testpanelet mitt sammenlignet med CG e-zyme bl.a, men jeg tror jeg er alene om den oppfatningen. :P

Concorso er en kjempevoks i mine øyne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield under og Concorso på toppen. Banker Insignis :) (vel, kanskje ikke men ikke langt unna).Men husk at godt forarbeid er cluet til et bra sluttresultat. Nytter ikke å klaske på hverken Shield eller Concorso hvis ikke lakken er bra preppet / jobbet med på forhånd.

Amen! :)

Skal mye til for å banke Insignis ja :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at Shield skremmer vannet bedre enn concorso. Concorso gir en dypere glød. Har i vinter hatt 2 lag Concorso på Jeep´n, og den har holdt seg bra, så holdbarheten er god synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare føye meg til de som annbefaler Shield her.

Bruker denne selv på min sorte bil og synes denne funker som bare det. Sommer som vinter :)

Ja, jeg har prøvd Concorso også og jeg kan ikke se jeg så noe særlig forskjell på gløden/dypden på min bil, men Shield har bedre holdbarhet og dermed så bruker jeg kun Shield og sparer attpåtill ca. 600,- :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hvordan 9mnd gammel concorso ser ut..

Den ble lagt 17.juli og jeg hadde planer om å se hvor lang tid det tok før den var helt slutt... men det tror jeg at jeg dropper....

Den er helt klart sterkt svekket men ikke som dere ser ikke slutt enda.....

og bare sånn for ordens skyld. det er nå ca 1 uke siden vask, og den har sett prickbort, Orange preewash i store mengder samt noen andre avfettinger...

35e63cca.jpg

Endret av Tyggern
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst det Torgeir.

Hvor lenge hadde du på Divine på Volvoen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst det Torgeir.

Hvor lenge hadde du på Divine på Volvoen?

Ca 4,5-5mnd før denne runden med CF og Concorso

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lå den på lakken da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lå den på lakken da?

Den lå vel "greit" men tror ikke lang holdbarhet er Divine sin styrke, Men det er ingen voks jeg har hatt på bilen som tar seg like godt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden, men har et valg som likner :D

Har lyst på en Swissvax, og den skal i utgangspunktet brukes på BMWer i litt ulike farger. Er jo ganske nybegynner på dette her, men har veldig lyst til å prøve enten Shield eller Concorso. Prisen er jo alltid et dilemma, men er villig til å strekke meg til Concorso om den har åpenbare fordeler :) Noen som har en mening eller erfaring å dele?

Ser jo også at det finnes en BMW voks. Vil denne gi meg noe Shield eller Concorso ikke vil gi meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden, men har et valg som likner :D

Har lyst på en Swissvax, og den skal i utgangspunktet brukes på BMWer i litt ulike farger. Er jo ganske nybegynner på dette her, men har veldig lyst til å prøve enten Shield eller Concorso. Prisen er jo alltid et dilemma, men er villig til å strekke meg til Concorso om den har åpenbare fordeler :) Noen som har en mening eller erfaring å dele?

Ser jo også at det finnes en BMW voks. Vil denne gi meg noe Shield eller Concorso ikke vil gi meg?

Jeg valgte SW concorso, og er meeeegeet fornøyd med det valget..så gjenstår det å se om jeg er fornøyd med holdbarheten også ;)

Se her for S&S-tråden min:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9055-min-foerste-ss-audi-a3-sb-2008-briljantsvart/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive