Gå til innhold

Holder dette verktøysettet?


Bjerknez

Recommended Posts

En ting jeg lærte for mange år siden av en gammel onkel som var glad i å skru, var at skrallene tåler et begrenset moment. Vet ikke om det var riktig, og om det gjelder fortsatt, men jeg har alltid brukt en fast arm for å dra løs ting som sitter hardt. Og så har jeg gått på med skralle for å skru den helt løs.

En ting å være obs på, er at flere av de "dyre" merkene med evig garanti ikke har garanti på skrallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lærte for mange år siden av en gammel onkel som var glad i å skru, var at skrallene tåler et begrenset moment. Vet ikke om det var riktig, og om det gjelder fortsatt, men jeg har alltid brukt en fast arm for å dra løs ting som sitter hardt. Og så har jeg gått på med skralle for å skru den helt løs.

En ting å være obs på, er at flere av de "dyre" merkene med evig garanti ikke har garanti på skrallene.

Gjelder nok fortsatt en del dette, selv om skrallene er blitt bedre så blir de erfaringsmessig for svake når man begynner å sette på en meter vektstang og legger vekta si på dem :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lærte for mange år siden av en gammel onkel som var glad i å skru, var at skrallene tåler et begrenset moment. Vet ikke om det var riktig, og om det gjelder fortsatt, men jeg har alltid brukt en fast arm for å dra løs ting som sitter hardt. Og så har jeg gått på med skralle for å skru den helt løs.

En ting å være obs på, er at flere av de "dyre" merkene med evig garanti ikke har garanti på skrallene.

Snap-on og KC tools har det mener jeg. Så lenge man ikke bruker skrallene som hammer.

BTW så har jeg det settet fra Fosen Tools med 8 skuffer til 20k og har det meste jeg trenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt skiftenøkler som ikke er justerbare Aspiranten? :)

Da skjønte du hva slags verktøy jeg mente, bra :P

Mange som blander fastnøkler og skiftenøkler når de drikker øl og sniffer på Ezyme. Meg selv f.eks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt bahco-sett selv, er meget fornøyd med det. Et godt allroundsett!

Men kompletter det med et skrutrekkersett.

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å kjøpe ett Torx-sett og. Torx er så ufattelig mye bedre enn stjerne og umbrako skruer, samt at om skuren ikke er fastrusta, for stort moment eller limt fast, så kan du bruke torx på umbrako skruer og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å kjøpe ett Torx-sett og. Torx er så ufattelig mye bedre enn stjerne og umbrako skruer, samt at om skuren ikke er fastrusta, for stort moment eller limt fast, så kan du bruke torx på umbrako skruer og...

Er jo Torx bits i Bahco settet da....

Kan godt hende det er bedre med ett eget Torx sett, men ser ikke helt nødvendigheten...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å handlet litt verktøy i sted, men kom da på at jeg glemte utvendig torx. Dette skal kjøpes i morgen.

Her er vertfall det jeg handlet i dag:

8stk. skrutrekkere fra Cocraft

1stk. skiftenøkkel

1stk. tomstokk

13stk. verktøy for elektronikk

Målebånd

Ett gigantisk (110?)-delers bitssett til 99,- fra Cocraft

1stk. Cocraft hammer

4stk. Cocraft tenger

13stk. fastnøkler med skralle fra Wurth

1stk. bits sett fra Wurth

Verktøykasse fra Cocraft:

Fra før så hadde jeg da følgende:

Bahco 92-deleres pipenøkkelsett:

Jeg handlet da altså det meste på Clas'ern og til mitt bruk er nok Cocraft mer enn bra nok, men valgte å kjøpe fastnøkler og noen bits fra Wurth da jeg følte disse hadde høyere kvalitet.

Er spent på hvordan dem klarer å putte sammen ca. 110 bits i en eske å selge for 99,-, når bitssettet fra Wurth kostet 269,- (som dere ser på bildet over) men tiden for vise hvor bra disse bitsene er. Kostet jo tross alt ikke all verden :)

Bortsett fra utvendig Torx som nevnt tidligere så tror jeg dermed jeg skulle ha det viktigste for å mekke litt i kjelleren vil jeg tro...

EDIT:

Det er 10 års garanti på verktøyet fra Cocraft og siden vi i Fredrikstad er "bortskjemt" med to Clas Ohlson butikker hvorav den ene er Norges største, så føler jeg meg trygg på og få byttet evt. ødelagt verktøy. Wurth vet jeg ikke garantien på...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftenøkkel er alltids kjekk å ha :)

Ikke privat nei.... Har alltid en i kjeledressen på jobb, men den blir brukt mest som hammer/ oppretting av platekanter, samt skruer/muttre over 20mm...

Har du noe annet, så for guds skyld bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...