Gå til innhold

Holder dette verktøysettet?


Bjerknez

Recommended Posts

Sote stemplene høres bra ut. hehe. Av min erfaring, så får man aldri nok verktøy! Sitter om dagen å sitter på finn.no og autodb etter prosjektbil. Har lyst til å ha noe rwd å skru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sote stemplene høres bra ut. hehe. Av min erfaring, så får man aldri nok verktøy! Sitter om dagen å sitter på finn.no og autodb etter prosjektbil. Har lyst til å ha noe rwd å skru på.

Finnes vel en drøss ihjelkjørte BMW'er der man kan slå kloa i vil jeg tro.... :)

Men blir nok stort sett småprosjekter i kjelleren jeg skal skru på :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om å skru på freser/gressklipper, så ville jeg sjekket hvilke motor som står på den/de. :unsure:

Jeg har selv en gresklipper med Briggs & Stratton motor, og der måtte jeg ha "tomme-verktøy", forå få løsnet boltene. :huh:

Tror de har slike sett på både Clas Ohlsson og Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm....

Sitter nå og sikler litt på et slikt skap m/innhold:

http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10_13&products_id=1027

Men jeg kunne kanskje tenke meg å skreddersy innholdet før jeg evt. kjøper nærmere sommeren, og ser at man kan legge til ferdig konfigurerte skuffer her:

http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=162

Feks. så kan jeg ikke se at jeg har dte helt store behovet for skuff nr.7 i den første linken som inneholder baufil etc. Denne vil jeg evt. fjerne og eller erstatte med en annen skuff med verktøy.

Utvendig Torx samt fastnøkler med skralle er noe som kanskje er kjekt og ha, ved siden av vanlig torx samt umbrako.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er to like skraller av hver størrelse i settet.....?

Noen som kunne tenke seg å annbefale ett oppsett og klistre bildet av handlekurv inn her kanskje?

Bruksområdet er veldig generelt, men har ikke noe behøv for "snekker-verktøy" som hammer/sag/meterstokk etc. Skal legges mest vekt på verktøy som passer til bil/båt/snøfresere/sykler etc.

Setter pris på annbefalinger, slik at jeg har noe å gå ut fra. Pristaket som er satt er så absolutt ikke over 20.000,- og gjerne rimeligere hvis dere tror at noe av verktøyet er smør på flesk etc.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvendig Torx samt fastnøkler med skralle er noe som kanskje er kjekt og ha, ved siden av vanlig torx samt umbrako.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er to like skraller av hver størrelse i settet.....?

Det er 2 skraller med forskjellig tanning. den ene(som er sort "knapp" oppå) er 45 tenner og den andre(med rød "knapp") er 72 tenner.

Mest vanlig rundt om er 45 tenner mener jeg.

Sender du en mail eller ringer over nyttår så får regner jeg med at du kan få litt tips evt pris om de ønsker å skredder sy.

Disse inleggene som verktøyet ligger i er enestående og kan skreddersys etter ønske evt med egen firmalogo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... er vel usikker på om jeg har behov for to versjoner av skraller, men dette er vel beregnet for proffe brukere og direkte proff er jeg vel ikke, så da får jeg velge verktøy ut fra nettopp dette. Så er det mulig så velger jeg bort 1stk. skralle av hver der det er to stk. med forskjellige tanning på...

Flere innspill?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... er vel usikker på om jeg har behov for to versjoner av skraller, men dette er vel beregnet for proffe brukere og direkte proff er jeg vel ikke, så da får jeg velge verktøy ut fra nettopp dette. Så er det mulig så velger jeg bort 1stk. skralle av hver der det er to stk. med forskjellige tanning på...

Flere innspill?

tror ikke du har noe å spare på å ta bort ei skralle f.eks. Blir fort litt dyrere om du skal lage den skuffen på nytt, og om du kjøper og får de til evt ta ut en skralle så er mye av fordelen med ett slikt sett borte. altså at du enkelt ser hva som mangler i skuffen.

Dette settet er laget for alt fra hobby brukern til proff brukern egentlig, da man i dette settet har alt man trenger i millimeter. og så lenge man ikke har noe amrikansk så trenger man hovedsakelig ikke tomme verktøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg forstår det, men poenget er ikke å spare sån sett, men når jeg først kjøper ett varktøysett av denne typen, så skal det være alt jeg trenger der. Jeg mener vel at man bør få alt man trenger av verktøy til hobbyskruing i kjelleren i 6-7 skuffer...?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjøpe verktøy for millioner og enda mangle noe mens man skrur. Verktøy etter behov er tingen... jeg har mye forskjellig men trenger stadig noe annet enn jeg har... føler at denne tråden sklir ut i bare tullprat? Man kjøper et sett med grunnverktøy og supplerer etter behov. Kjøper du det skuffsettet behøver du nok ikke supplere all verden. Husk at "ingen" sett er fullstendige til alle behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det er sant som du sier der.. men så lenge man ikke går fra Sykkel/gressklipper etc. til amrikanske biler/traktorer og andre ting, så vil jo verktøysettet man kjøper til ett gitt formål holde.

Uansett, så er det en stund til ennå før jeg slår til, men koster jo ikke noe å "titte" litt :)

Litt tullprat skader ingen, og ltt løst snakk om verktøy og hva som annbefales etc. synes jeg bare er fint :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Ahh... sikler litt etter et verktøyskap fra Foosen Tools/Kamasa/Teng Tools/Wurth nå altså...

¨Jeg ser jo i ettertid at man kan "bygge" sitt eget skap m/innhold på hjemmesidene til Wurth/Teng Tools/Foosen Tools.

Selve verktøyet koster jo ikke så veldig mye i slike pakker synes jeg, men det er selve skapet/vogna som drar opp prisen...

Ser ikke ut til at det blir dyrere ved at man skreddersyr selv...

Men Kamasa ser ut til å være ett snasent verktøy. Oser av kvalitet. Men om det er det i virkeligheten vet jeg dog ikke...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Kamasa i mange år, og er veldig fornøyd med det. Det eneste jeg har klart å ødelegge er ei 1/4" skralle.

Sjekk også Craftsman, de har mye fint!

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til Kamasa sine skap, men om du ser i skapene så ser du at de ligger bare mellom billig skumgummi som ser ut til å bli ødelagt med en gang. Verktøyet vet jeg ikke med der.

TengTools har slike stygge plast innlegg og kun tengtools verktøy som i og for seg er helt ok verktøy.

Wurth sine kjenner jeg ikke til.

Fosen Tools sitt verktøy ligger i HDFI som tåler en del og ser myye bedre ut. Verktøy av GOD kvalitet da du finner ulike merker i skapene med lifstidsgaranti. slike merker som KC-Tools, Knipex og evt Swisstools(ser de har fått inn dette på lager nå, så kommer sikkert i skapene om ikke lenge)

Ser du bor i Fredrikstad, så ta deg en tur til Fossum Jernvare AS å se litt på ett av skapene til Fosen Tools.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Nå kjenner jeg ikke til Kamasa sine skap, men om du ser i skapene så ser du at de ligger bare mellom billig skumgummi som ser ut til å bli ødelagt med en gang. Verktøyet vet jeg ikke med der.

TengTools har slike stygge plast innlegg og kun tengtools verktøy som i og for seg er helt ok verktøy.

Wurth sine kjenner jeg ikke til.

Fosen Tools sitt verktøy ligger i HDFI som tåler en del og ser myye bedre ut. Verktøy av GOD kvalitet da du finner ulike merker i skapene med lifstidsgaranti. slike merker som KC-Tools, Knipex og evt Swisstools(ser de har fått inn dette på lager nå, så kommer sikkert i skapene om ikke lenge)

Ser du bor i Fredrikstad, så ta deg en tur til Fossum Jernvare AS å se litt på ett av skapene til Fosen Tools.

Takker for innformativt svar Ælen :)

Ser ut til at du har litt snøring på verktøy og det er bra :)

Skal ta en tur innom Fossum i Fredrikstad ja.

Noen her som har erfaring med Wurth sitt verktøy forresten?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg vert på Fossum Jernvare i Fredrikstad å sett på KC Auto vognen fra Fosen Tools og den var bare helt rå!

Teng Tools har absolutt null og stille opp med når det gjelder "partyfaktor" med denne vognen med innhold.

20.000,- synes jeg egentlig ikke er så galt for 7stk. stappa skuffer med verktøy, hvorav en av dem er tom. (8 skuffer til sammen)

Blir nok mest sannsynlig Foosen Tools vognen som heter KC Auto nærmere sommeren :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert på Fossum Jernvare i Fredrikstad å sett på KC Auto vognen fra Fosen Tools og den var bare helt rå!

Teng Tools har absolutt null og stille opp med når det gjelder "partyfaktor" med denne vognen med innhold.

20.000,- synes jeg egentlig ikke er så galt for 7stk. stappa skuffer med verktøy, hvorav en av dem er tom. (8 skuffer til sammen)

Blir nok mest sannsynlig Foosen Tools vognen som heter KC Auto nærmere sommeren :)

Tror ikke du vil angre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...