Dag/Swissvax

Info bruktbilpriser?

Hei,

er det noen som vet om et (nett)sted hvor man kan sjekke hva en bruktbil sånn ca er verdt? Da tar jeg selvfølgelig høyde for km, tilstand, etc... En kompis som skal sjekke sin Ford Mondeo 2001 2,5 V6 Ghia..

/D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn.no gir vel en grei pekepinn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er bilen din verdt

Kan ikke gå god for hvor korrekt verdivurderingen er. Hvis man ringer merkeforhandlere nå og spør om bruktverdi henviser mange til Finn og sier at de sjekker der selv før de legger ut bruktbiler...

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Sant at Finn gir god indikasjon, men det er ikke så mange av denne typen der ute så vi tenkte at det kanskje var et sted man kunne få litt mer info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de i etg'en over dere har vel kanksje den bruktbil prisboka ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Sant at Finn gir god indikasjon, men det er ikke så mange av denne typen der ute så vi tenkte at det kanskje var et sted man kunne få litt mer info.

Du kan jo prøve å smiske til deg en "Listepris 2010" fra en bilforhandler, ellers finnes denne; http://www.listepris.as/

Listepris er jo ikke i nærheten av det en bil faktisk selges for, men det kan jo gi en indikasjon det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den Geir, nå ble jeg bare deprimert etter å ha sjekket prisen på Passaten..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som andre her nevner er finn.no et godt alternativ for å finne ca.pris, men det er selvfølgelig verre om det er lite av tilsvarende bil ute på markedet. IKKE ta dinside.no og lignende priskalkulatorer for god fisk! Disse henter bare automatisk inn priser slik at om en eller annen luring setter pris kr. 1,- , skriver et tall for mye osv. i prisen blir gjennomsnittet helt urealistisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den Geir, nå ble jeg bare deprimert etter å ha sjekket prisen på Passaten..

Da kan du trøste deg med at listeprisen på min IS200 som jeg solgte for to år siden var på 100.000,-. Jeg solgte den selv for 155.000,-. Når jeg la ut min bil for 165.000,- var den ganske rimelig i forhold til andre IS200 som lå på Finn på samme tidspunkt...

Finn.no gir en bedre pekepinn på hva man kan få for en bil enn listeprisen i mine øyne. Det som veier mest til slutt er jo hvor mye forbrukerne er villige til å gi for bilen.

Forhandlere skal jo også tjene penger ut fra listeprisen, så det er sjeldent biler selges for prisen som kommer frem ved sjekk av listepris.

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og helt til slutt, så er faktisk ikke bilen verdt mer enn det kjøperen gir (som regel)

Tror nesten bare man må sjekke hva tilsvarende biler ligger på, og regne det ut derifra

EDIT: Jøsses, fikk listepris på passaten min på 26 000,- MER enn det jeg hadde håpet å få for den! Noen som har lyst på 04' Passat til 176k? :D

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror en sånn mondeo er verdt 80-100.000kr. Listepriser kan en nesten ikke følge.Finnes sikkert en liste, men den har ikke jeg sett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive