Chris-520e39

Vask av microfiber + applicatorpads?

Hei!

Mine pads og et par Microfiber-er begynner å bli litt skitne nå, derfor trenger de naturligvis en vask! Går det fint an å vaske Microfiber og pads sammen og bruke Chemical Guys Citrus Wash'n gloss som vaskemiddel? Eventuelt er det noe annet jeg kan bruke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha tatt mfs for seg selv og puter for seg selv. På Microfiber er jo milo fint eller du kan prøve med lit CWG. På putene er helt vanlig vaskemiddel greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktigste er jo att det er flytende. Noe med pulver i skal ikke brukes. Det sier seg vel ganske greit.

For å få ut voks av padder er Zalo satans fint, oxo kjøre de i vaskemaskin etterpå. Seff etter å ha skylt de veldig godt. Zalo er ikke noe man vil ha i vaskemaskinen sin :D

Tenkte jeg skulle prøve den Microfiber vaskesaken til Chemical Guys.

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, da skal jeg prøve det! Heile pakka vaskes på 30 grader og lav sentrifuge? (Wow... ble plutselig kvinneforum :P )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger bare Microfiber i vaskemaskinen uten noen som helst form for såpe, mykner osv. Synes det funker veldig fint, og de blir helt rene :)

På pads gjør jeg som Meguiars fan / Håvard sier.. Eneste jeg er litt bekymret for er der paden er festa til borrelåses.. Men har jo locktite-lim ;)

30 grader og på den jeg bruker; "snabb pluss"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for å unngå å ødelegge noe må man være forsiktig. Jeg masserer bare padsa mykt og forsiktig i springen(lunket vann).

Har til dags dato kun ødelagt 2-3 Cyclo padder ved håndvask, var for hardhendt. Ikke noe grunn til å vri på paddene. Massere mykt og skylle masse.

Det funker iaff gull her. Oxo i vaskemaskinen etterpå for å få skylla de skikkelig. Mykner skal ikke verken pads eller microfiber ha. Kun vaskemiddel eller vann.

Legger alltid pads med borrelåsen opp når jeg legger de til tørk, da renner vann mellom skummet/ulla og ikke imellom borrelåsen. Trykkluft benyttes oxo som hjelpemiddel for å gjøre tørketiden raskere.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La ved denne forrige gang jeg bestilte fra Autoglym, kun for moro skyld egentlig:

http://www.autogeek.net/dp-microfiber-cleaner.html

Jeg prøvde den for første gang i går, og den forskjellen jeg merket fra denne og vanlig Omo Color er at det kan se ut som MC'en åpner "porene" i mikrofiberklutene på en måte. De var mer fluffy når jeg hang ting til tørk enn med Omo Color, og selvfølgelig rene. Middelet går rett i vaskemaskinen, så det er ikke noe problem.

Forholdsvis billig, og holder til en del vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også bestilt meg microfiber vask, pluss pulver som en løser opp i vann til å vaske padder i. Blir morsomt å se om det blir noen forbedring. Har bla. en guzzler fra Cobra som totalt har mistet sin oppsugingsevne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Chemical Guys microfiber wash+, syns den er herlig. Klutene blir fluffy og fine, lukter godt, og blir helt rene!

For å vaske pads bruker jeg Snappy Pad Cleaner i ei bøtte.

Jeg liker det produktet pga at man kjenner at skumgummien blir helt ren, og blir sånn som den skal være.

Har prøvd mye rart før.. Zalo, Omo osv osv.. Men da kjenner jeg at skumgummien blir glattere enn den skal være, uansett hvor mye man skyller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Chemical Guys saken jeg har tenkt til å bruke :D

Hører så mye godt om den. Bruker oxo Snappy, men kun i Padvaskebøtta. Er den grei for håndvask i bøtte oxo ?

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg bruker Chemical Guys microfiber wash+, syns den er herlig. Klutene blir fluffy og fine, lukter godt, og blir helt rene!

For å vaske pads bruker jeg Snappy Pad Cleaner i ei bøtte.

Jeg liker det produktet pga at man kjenner at skumgummien blir helt ren, og blir sånn som den skal være.

Har prøvd mye rart før.. Zalo, Omo osv osv.. Men da kjenner jeg at skumgummien blir glattere enn den skal være, uansett hvor mye man skyller.

Åssen dosering bruker du da?

Si at du puter inn 10stk kluter i maskinen...

Har også denne, men synes ikke at jeg har fått den helt til, fått bedre resultat med Blenda Sensitive og en liten klatt Milo..

Snappy synes jeg også er helt topp, Zalo o.l kan ikke sammenlignes med dette:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den Chemical Guys saken jeg har tenkt til å bruke :D

Hører så mye godt om den. Bruker oxo Snappy, men kun i Padvaskebøtta. Er den grei for håndvask i bøtte oxo ?

Håvard

Love it! Bruker en halv pose på 10 liter, så er det bare å skvise i vei!

Etter det, klemmer jeg ut så mye såpevann jeg kan, så skyller jeg dem i vasken..

Deretter fyller jeg ei bøtte med rent vann, og klemmer litt på dem oppi der også.

Så kjører jeg dem tørre med Best Tools maskinen :)

Åssen dosering bruker du da?

Si at du puter inn 10stk kluter i maskinen...

Har også denne, men synes ikke at jeg har fått den helt til, fått bedre resultat med Blenda Sensitive og en liten klatt Milo..

Snappy synes jeg også er helt topp, Zalo o.l kan ikke sammenlignes med dette:-)

Vaska iallefall 10 kluter igår, da brukte jeg 8 korker.

Ble gullende rene her iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å vasker litt Microfiber nå. Er det greit å hive de i tørketrommelen etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja en liten snurr er ok det, har kjørt de lenge også jeg (helt tørre), og ikke noe problem det, men vær obs på at MFs er syntetiske, og syntetisk kan smelte (ikke bra på lakken da)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja en liten snurr er ok det, har kjørt de lenge også jeg (helt tørre), og ikke noe problem det, men vær obs på at MFs er syntetiske, og syntetisk kan smelte (ikke bra på lakken da)

Da blir det en liten snurr da...Takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heiv en blå cobra Microfiber klut, og en shmitt sammen i vaskemaskinen, før var den hvit og gul, nå er den blå og grønn hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive