Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Litt morosomt at ditt første innlegg omhandler akuratt dette.... Når det kommer til valg av snøfreser er rangeringen slik: 1:Honda (Vist du har penger til det) 2:Toro og Ariens (Vist du ønsker et litt rimeligere, men et fornuftig alternativ.) Ikkje kjøp billig snøfres, type:"made in china, snowblower 12hp". Tenk når noe ryker, hva gjør du da? Da er snøfresen til 6-7000 boss. For reservedeler er ikke mulig å skaffe. Vertfall ikke lett. Har deltidsjobb på en jernvarebutikk. Vi har solgt over 200 Toro snøfresere, med utkaster i plast. Har dog enda ikke hørt om at noen har hatt problemer med utkasteren.

Endret av SvartSaab
Skrevet

Jeg liker snøskuffe. Gjerne en sørlandskuffe. Funker bra, gir godt trening og generelt sett lite galt med de.

Snøfreser er for gamlinger og sveklinger.

Skrevet

Honda 760 med hjul. Aldri hatt noe tull, funker fjell. Verdt hver krone :-)

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Duun vf 215 med en John Deere foran :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Synd å plages med fres, trodde ikke Jonsered var såpass dårlig.

Snøfres er for mannfolk, vektøy skal ha motor og bråke. B)

Toro 826OE her i gården, men desverre ikke noe snø å teste den på enda.........

Skrevet

Honda HS970TS med belter. Pålitelig, robust og starter bare man SER på nøkkelen, hver gang.

Forøvrig enig i at mannegreier skal bråke og ha motor :-)

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Skrevet

Den røveren der ja..litt for enkelt for meg.

Dytter rundt på en slik om dagen. lett modifisert selvsagt.. :)

post-4142-0-81536900-1384726715_thumb.jp

• DCN Poeng 1
Skrevet

Litt morosomt at ditt første innlegg omhandler akuratt dette....

Når det kommer til valg av snøfreser er rangeringen slik:

1:Honda (Vist du har penger til det)

2:Toro og Ariens (Vist du ønsker et litt rimeligere, men et fornuftig alternativ.)

Ikkje kjøp billig snøfres, type:"made in china, snowblower 12hp". Tenk når noe ryker, hva gjør du da? Da er snøfresen til 6-7000 boss. For reservedeler er ikke mulig å skaffe. Vertfall ikke lett.

Har deltidsjobb på en jernvarebutikk. Vi har solgt over 200 Toro snøfresere, men plast utkaster. Har dog enda ikke hørt om at noen har hatt problemer med utkasteren.

Helt enig, bare å holde seg unna sånn dritt.!

Men, bank i bordet, farmor har en sånn made in et eller annet land, som selvfølgelig har hatt litt tull, men motoren, den starter ALLTID! Bygd på Honda kopi et eller annet, starter alltid, uansett vær og vind :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Litt morosomt at ditt første innlegg omhandler akuratt dette....

Jeg synes det er mer snodig at noen, som første og eneste innlegg på et bilpleieforum velger å klage over dårlig kjøp av snøfreser.

Hos meg slår det automatisk inn et varsel om at her er et innlegg kun for å spre negativ produktomtale på webben.

Kan ikke se at dette innlegget har noen relevans for vårt forum.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Skrevet

Kan ikke se at dette innlegget har noen relevans for vårt forum.

Det har det i aller høyeste grad. :)

steaamo har hatt sin bruker på dcn i lengre tid, og er han misfornøyd med Jonsered snøfres, er det supert at han gir oss beskjed. Dog burde kanskje dette føyes inn i den andre snøfres-tråden vår, så jeg tror jeg ser om jeg får flyttet den over dit.

Skrevet

"Kina-freser" av merke X9000:.

Problemet med mange sånne kina-freser er at kvaliteten varierer for mye... altså la oss si at vi ser på 10 stk fresere av det flotte merket X9000

.

Da er kanskje 4 stk av disse 100% iorden og starter og går i årevis som en klokke.

Alle eierene av disse er storfornøyde og kan fint anbefale dem i det lange og det brede. :thumbs:

Så er 4 andre av de 10 sånn halvgode.... starter og går men krever mye TLC i form av slitedeler og plunder.

Disse eierene er ikke uventa ikke mere enn sånn passe fornøyd, men freseren var jo billig så det går. :thumbup:

De 2 siste freserene er helt rævva, en lekespade og pensel hadde vært enklere å få snøen vekk med og freser havarerer ettert 8t med kødding.

Disse eierene er selvsagt misfornøyde. :thumbdown:

Dyrere fresere/merker har bedre kontroll på produksjon og spredningen blir mindre...på godt og ondt så er alle gode eller alle dårlige. B)

Men, er man heldig så kan man få et superbillig produkt til å vare nesten uendelig (om man får en av de 4 som er bra da i eksemplet mitt).

Skrevet

Jeg kjøpte en Canadiana 1032 basert på god feedback i denne tråden. Den fikk jeg aldri helt 100%, slet med veldig dårlig utkast og lunefull motor.

Min bestefar har også en 1032, men omtrent 10år nyere enn den jeg kjøpte. Den har vært inne hos FK for justering av motor bl.a, men er fortsatt lunefull og går kun på full choke.

Det frister med Honda for min del, men jeg skal plages noen år med snøskuffe nå kjenner jeg, før jeg ser an behovet for det jeg vil karakterisere som dyr snøfres. :)

Nesten like greit å kjøpe seg traktor med en gang. :P

Skrevet

Hehe, ja en pent brukt liten traktor (eks Kybota) er jo samme pris som en ny Honda snøfres på 10hk. :blink:

• 3 weeks later...
ØrjanA
Skrevet

Tok en rå sjanse i høst når jeg på Biltema kom over Snøfreseren ST 6501 nedsatt til 2995.- siden det var fjorårets model. Vippet den inn i bilen og tok den med hjem. Litt montering var det, men unnagjort på 30 minutter. Fylte på olje og bensin og vips så startet den. Akkurat fått prøvd den i kveld etter nattens 10-15 cm med tørr fin snø som var kommet. Så langt så må jeg si den er verdt hver krone jeg ga for den. Lett startet og jobber godt. Lett og håndtere. 6hk motor, 56cm fresebredde og 51cm fresehøyde. 5 gir frem og 2 revers. Både el.start og snorstart. Så da gjenstår det å se om den funker like bra med tung og våt snø som det sikkert vil falel ned noe av i vinter....

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak

Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg har slitt veldig med min 1032 også. Når den fungerte var den helt rå. Den gjorde jobben selv om du matet den med mer snø enn det gigantiske fronten tok fra før. Men så begynte den å fuske, så røyk framdriften og til slutt røyk en pakning som gjorde at bensinen sprutet. Når du da står med tuna full av snø og snøfreser som ikke virker, begynte jeg å tråle nettet etter ny snøfres. Jeg endte opp med en eldre Honda 522 på belter. Også kalt "lettstarteren". Jeg smiler hver gang jeg skal starte den, da det er 1 drag i snora så er den i gang. Helt utrolig for å være fra begynnelsen av 80 tallet. Til og med naboen ble overrasket over hvor fint den sveiv. Selve fresen fikk jeg billig da den ikke hadde den beste fremdriften.

Så gikk turen ut til mitt lokale verksted for å kjøpe reimer. Der kunne de opplyse om at den ikke hadde reimdrift, men clutch. Å bytte denne clutchen var overhode ingen vits, da det var for dyrt og fresen ikke var verdt det. Med en noe bitter smak i munnen satte jeg kursen hjem og til google. Google kunne hjelpe meg med nye lameller og alt det som skulle til for omlag 1000kr fra USA. Fresen ble da delt opp og delene montert. Etter det har jeg hatt en problemfri fres som har gjort jobben for meg i 2 år.

Så Honda er overlegen på snøfreser, det synes hvertfall jeg.

Skrevet

Jeg har nå fått brukt min nye Partner freser noen ganger. Den fungerer helt utmerket. Perfekt med diffsperre, servo, el start, lys, betjening av utkaster fra panel, 6 gir frem, 2 gir bak. Veldig lettstartet også med snor.

Det eneste problemet så langt er at den kaster for langt. Har nok sammenheng med at han som går bak ikke har nok erfaring med en freser av denne størrelsen. Partner selges ikke lenger i Norge, men Mcculloch er samme freseren.

Biggs & Stratton motorene har jeg bare hørt godt om, både med tanke på kraft og slitestyrke.

Mcculloch tilsvarende den jeg har:

http://www.mcculloch.com/no/products/snow-blowers/pm85/

Jeg kan godt anbefale denne for de som er på utkikk.

Skrevet

Kjøpte en Jonsered Ny ST2111 E november 2011.

Har brukt denne i 2 vintere med lite snø.

3-4 ganger fresing per vinter.

Denne snøfreseren som er den største modellen til Jonsered til en pris på ca:kr:20000.-

Snøfreseren har et utkasterrør av plast, ja det er sant utrolig nok.

Den første vinteren gikk det 2 stk utkasterrøt slått hull hull i eller sprekker.

Siste vinteren gikk det 1 stk utkasterrør. Er for øyeblikket fri.

Har prøvd å reklamere for å få et utkasterrør av stål, men ingen respons på dette.

Så vil ikke anbefale noen andre å kjøpe Jonsered snøfresere.

mvh

Min Partner freser har stålutkast. Det er nok noen mindre forskjeller mellom Jonsered, Husqvarna, Partner og Mcculloch. Mener EIK senterene selger Jonsered. De må vel kunne ordne et utkast i stål til deg i og med at Husqvarna har dette.

Ser også at noen tidligere modeller fra bl.a Partner ikke har Biggs & Stratton motor, men mener alle har det nå og har hatt det de siste 4 årene. Greit å være obs på om man kjøper brukt.

mammut89
Skrevet

Fattern har en honda snøfreser 655T tror jeg det er. Han har hatt den i over 10 år, aldri skifta olje eller noe som helst og den går fortsatt som en klokke. beltedreven og kompakt men den er veldig ivrig og hardfør. men så kostern 20 000 da.. er litt penger

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår