Hans Olav

Hvilken voks anbefaler du til denne bilen?

28 innlegg i emnet

Ja? Hvilken voks ville du anbefalt denne bilen og hvorfor? Spør fordi jeg har lyst til å koste på en voks som er ekstra fin til denne!

Dette er en grå farge som ser litt lilla ut rett mot sola.

P9040413.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Raceglaze 55!

Knall bra voks til en bra pris, denne får du kjøpt hos autobahn-bilpleie.no

Jeg har god erfaring med denne voksen som jeg har lagt på tre bilder nå.

På min egen bruksbil viser den god holdbarhet:)

Hvordan holdbarheten blir nå i vinter vet jeg ikke, men jeg har trua på denne.

Prismessig kan den sammenliknes med f eks AG hd wax, som ikke er i nærheten av samme holdbarhet. Det er min erfaring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå nevner du ikke noe prisklasse, men SV Concorso er virkelig i en klasse for seg selv. Basert på min erfaring så er det en knallbra voks som jeg ville anbefalt iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Victoria concours red er den eneste voksen som for meg har skillt seg ut positivt på alle områder :) Den er forresten veldig lik raceglaze 55 på de fleste måter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers leser jeg jo om SV Blau-weiss og at denne er spesielt for nyere BMW modeller. Intr i en med ålreit holdbarhet og som gjør bilen blankere enn CG 5050.

Har prøvd cg 5050 før men ikke så imponert over holdbarhet. Er jo ikke SÅ farlig heller da, i og med at det er deilig jobb å legge voks på bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste jeg hørte om blau-weiss var at den ble laget for å ta hånd om et lakk problem på bmw X3. Utenom det så har den vel ikke noe mer for seg enn f.eks mirage. Spør du meg så er det meste bedre enn cg 50/50. Har sett 3 sammenlignings tester der 50/50 er med, og den blir gruset i alle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la SV Concorso på min bil sist helg, var veldig spent på hvordan en så dyr voks ville fungere. Ja jeg synes den er dyr, men etter å ha lest en del tester her og der så hadde jeg sikkelig trua på den. Her om dagen var det litt regn, dessverre hadde jeg ikke kamera med meg. Men når jeg blåste lett på noen dråper holdt de formen mens de beveget seg lett over taket, de møtte andre dråper og ble smeltet sammen til en stor en og fortsatte med enda raskere fart over taket. Når det var slutt på taket traff dråpen bakruten som jeg hadde behandlet med NanoLotus ruteforseiling der fikk de enda større fart siden gravitasjonen trakk dråpen nedover av jordens magnetfelt. Bak luken var et hinder på veien ned til bakken men meste parten av dråpen hadde da en slik hastighet at den for over 0,5cm glippe til bakluka, og fortsatte mot den lille "spoileren" på luka og spatt ned på bakken med et splætt!

Bilen var våt når jeg reiste fra jobben, så og si tørr når jeg rulla inn i garasjen. Nede på støtfangeren var det mye mindre slikt vannstøv enn tidligere.

Så kanskje man får det man betaler for når det gjelder voks også. Jeg er vart fall kjempe fornøyd med SV Concorso så langt default_biggrin.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen lakk farger som grå og sølv trenger masse carnauba synes jeg.Jeg ville gått for 2 lag sv Shield. Jeg synes den er bedre enn 1 lag concorso eller Insignis(vet jeg kan få litt kjeft nå,hehe). Om du vokser bilen ca hver 4-6 uke så vil cg petes 53 være ett veldig billig og godt alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at man trenger en voks med mye carnauba og deretter si at shield er bedre enn concorso osv er jo litt motstridende da, ettersom shield skal ha mindre carnauba look og mer sealer look enn de andre. Men sealere skal jo se best ut på lys lakk (etter det jeg hører). Selv ser jeg ingen forskjell uansett så lenge preppen er riktig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at man trenger en voks med mye carnauba og deretter si at shield er bedre enn concorso osv er jo litt motstridende da, ettersom shield skal ha mindre carnauba look og mer sealer look enn de andre. Men sealere skal jo se best ut på lys lakk (etter det jeg hører). Selv ser jeg ingen forskjell uansett så lenge preppen er riktig :)

2 lag shield i forhold til 1 lag concorso :) Men vanskelig å se ja. Jeg har såvidt prøvd cleaner fluid og annen prevoks, så uten det er shield bra ihvertfall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Dere gjør i grunn valget vanskelig ..... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Dere gjør i grunn valget vanskelig ..... :)

Du ber jo nesten om det når du spør her ;)

Men du har fått mange gode tips da.Er bare å go for it.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes CG EZ cream glaze med SV concourso eller Wolfgang Fuzion gir bra " våt" look.

Bra holdbarhet også, på begge to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ber jo nesten om det når du spør her ;)

Men du har fått mange gode tips da.Er bare å go for it.

Hehe, enig i den :) Fikk lyst til å prøve Raceglaze 55. De sier den har opp til 6 mnd holdbarhet! Ellers er jo SV concorso fristende men, Spørs om jeg får noe mere for pengene der enn for RG 55..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845, da den er meget holdbar, hittil den jeg har prøvd som har holdt desidert lengst! La den i februar og den sheeter som fy enda!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du gjør en skikkelig jobb med grunnarbeidet så er det temmelig likegyldig hva du legger på.

Har aldri noengang sett forskjell uansett hvilken voks jeg har lagt, velger voks etter holdbarhet, lukt og dagsformen jeg.

Collinite 815 er en super voks, siden denne har bra holdbarhet og er enkel å påføre og buffe av igjen.

Ligger noen bilder i denne tråden, tror det er samme fargen som din.

Brukte megs #21 og dodo banana armour på denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du gjør en skikkelig jobb med grunnarbeidet så er det temmelig likegyldig hva du legger på.

Har aldri noengang sett forskjell uansett hvilken voks jeg har lagt, velger voks etter holdbarhet, lukt og dagsformen jeg.

Collinite 815 er en super voks, siden denne har bra holdbarhet og er enkel å påføre og buffe av igjen.

Ligger noen bilder i denne tråden, tror det er samme fargen som din.

Brukte megs #21 og dodo banana armour på denne.

Enig med deg !!!

Endret av DetailerDude
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig liker jeg look'en til Shield LITT bedre enn Concorso på min bil. Er jo ikke sikkert DU liker den på DIN bil...

Jeg synes Shield er en knallbra voks og den beste jeg har prøvd hittill.

Concorso er også en veldig god voks, men den har LITT kortere holdbarhet enn Shield og koster neeesten dobbelt så mye.

Hadde disse to vært like dyre, så hadde jeg nok fortsatt gått for Shield.Hadde jeg hatt en bil med en fremtredende farge som feks. orange/blå/rød etc. så ville jeg nok kanskje gått for Concorso, da denne gir LITT mer dybde enn Shield.

Merk degat det skal ett meget trenet øye til for å se forskjellen og på en hvit/grå bil tør jeg påstå at man nesten ikke ser forskjellen i det hele tatt... selv med lupe. Har man en mørk bil så ser man lettere forskjell, men det er ikke slik at man kan si "WOW! Concorso så mye bedre ut en Shield jo!" Det er veldig små forskjeller her, og grunnet til at jeg til slutt valgte Shield er litt lenger holdbarhet og en look jeg synes kler MIN bil bedre, samt at det neeesten er halve prisen. Lukter like godt gjør dem også....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg tror jeg går for Victoria Wax Concours red. Så på en test i detailersonline eller hva det het. Den beskyttet fortsatt godt selv etter 6 mnd. Det med holdbarhet er jo egentlig ikke SÅ farlig i og med at det er deilig å legge et lag voks :) Tror ikke jeg venter 6 mnd for å legge neste lag for å si det sånn. Men da vet jeg at den holder godt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et godt valg! Den er også veldig god og enkel å bruke. Bare husk at denne i motsetning til mange andre vokser ikke skal "haze" eller tørke på lakken. Den skal buffes av innen et par minutter etter at du legger den på. Da går det lett som en lek :) Bare legg på og buff av et panel om gangen.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive