Bompi

r-2000

Noen som har erfaringer eller meninger rundt dette produktet? Synes det virker litt som Ditec..

Litt om produktet.

R-2000® introduserer en ny generasjon lakkbeskyttelse basert på Fluoropolymers .

R-2000 er et produkt som bygger på aktive ytelsessubstanser, en gruppe kemikalier  som kalles ”flourochemicals”

"DEN NESTE GENERASJON LAKKBESKYTTELSE!"

R-2000® introduserer en ny generasjon lakkbeskyttelse .

Dette gjør det mulig å oppnå de aller høyeste kravene for:

* Motstand mot våte kjemikalier..

* Motstand mot fett, oljer, veisalt, UV-lys, kalkflekker og sur nedbør.

* Glans.

* Holdbarhet.

Fordeler med R-2000® LAKKBESKYTTELSE :

* Økt bruktverdi

* En behandling varer opp til 5 år.

* R-2000 ® er et høyteknologisk kvalitetsprodukt.

* Motvirker lakkskader grunnet salt, uv-lys, sur nedbør og kjemikaler.

* Tyve års erfaring.

* Garantisertifikat gis ved behandling.

R-2000 ® lakkbeskyttelse gir kjøretøyet en glans og dybde i lakken og tåler vask med sterke kjemikaler f.eks. avfettingsmiddel og andre rengjøringsmidler.

Ingen ofte etterbehandlinger er nødvendige siden R-2000 ® gir en langvarig og holdbar beskyttelse.

Denne form for lakkbeskyttelse fungerer utmerket på dagens vannbaserte lakk/klarlakk, der flere av de største bilprodusentene har testet og godkjent produktene.

R-2000 ® har også andre produkter:

* Tøyinpregnering for beskyttelse mot fuktighet, smuss og flekker.

* Lær og vinyl, som beskytter mot slitasje og blekning forårsaket av sollys, ekstreme temperaturer, våtskader og foreldelse.

* Vaskeprodukter av meget høy kvalitet .

Litt om Fluor.

Fluor er det mest elektronegative av alle elementene, og den har en av de høyeste ioniseringen potensialene. Da erstattes av ett eller flere hydrogen-atomer, fluor tilstedeværelse i et molekyl kan ha en dyp effekt på fysiske egenskaper, reaktivitet, biologisk aktivitet, soliditet og stabilitet.
Bruks ommeråder
Anvendelser av Fluorochemicals

Følgende er bare noen av de mange programmene som drar nytte av fluorochemistry:

Farmasi - fluorholdige forbindelser har vist effekt som antibakterielle midler, antifungals, antibiotika, anestetika, proteasehemmere og antikreftstoffer, blant mange andre programmer.

Landbrukskjemikalier - fluorholdige forbindelser brukes som fungicider, plantevernmidler og insektmidler, og viser ofte mer potente enn deres ikke-fluorholdige analoger. Den økte styrken gjør at lavere priser søknad.

Avansert Photoresists - i jakten på finere funksjoner i halvledere litografi, fotoresist polymerer som omfatter fluor og / eller fluorholdige substituenter viser den beste kombinasjonen av optisk åpenhet med kortere bølgelengder, etse motstand og oppløselighet.

Liquid Crystals - til bruk i skjermer. Tillegg av fluor er funnet å endre viskositet, blandbarhet, elektriske egenskaper, steric egenskaper og andre kvaliteter som er viktige for disse enhetene.

Fluorholdige Surfactants - benyttes som emulgerende og dispergeringsmidler, mens relaterte forbindelser er brukt som repellant ferdig eller jord-release ferdig til tekstiler. Disse forbindelsene stole på evnen til fluor til å endre overflate-energi egenskaper.

Fargestoffer - tilsetting av fluor eller fluorholdige substituenter, som CF3 gruppen, har vist seg å forbedre yield fiksering, lysekthet og kjemisk resistens av fargestoffer.

Fluoroplastics og Fluoroelastomers - brukes som belegg, fartøyet liners, filmer, ledningsnett isolasjon, pakninger, tetninger, laboratorieutstyr og slanger på grunn av deres kjemiske og termiske stabilitet.

Ion-Exchange membraner - fluoropolymer membraner brukes for økt kjemisk og termisk stabilitet i tøffe miljøer.

Kilde

Kunne jo nesten virke lovende som vinter isolasjon for klarlakken :)

http://www.r-2000.no/norge/

Endret av Bompi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok ett vidunderprodukt med teflon som salgsargument...

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skeptisk på den du siden ditec verken inneholder silikon eller teflon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skeptisk på den du siden ditec verken inneholder silikon eller teflon.

Ditec er parafinbasert, så omtrent som Collinite 476 eller MG#16.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

399.- for en flaske på nett.

fra 3900.- om samme firma(som selger produktet) skal behandle bilen din med R-2000.

5 års varighet!!? :blink: In your dreams:-) :lol:

Se litt i forumet etter bedre forslag du :D

Mange her som har meget gode erfaringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

399.- for en flaske på nett.

fra 3900.- om samme firma(som selger produktet) skal behandle bilen din med R-2000.

5 års varighet!!? :blink: In your dreams:-) :lol:

Se litt i forumet etter bedre forslag du :D

Mange her som har meget gode erfaringer.

Er ikke akkurat helt grønn heller da... Ville vite om det var noen som hadde erfaringer om produktet, har verken tenkt eller sakt at jeg skal putte det på min bil :)

Holbar heten er sikkert bra den med tanke på at ditec har like lang holbarhet og holder som lovet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ditec-bilene jeg har vært borti har vært på grensen til rip-off, for ditec i seg selv holder definitivt ikke mer enn 6 mndr. Og de blir minst like fulle av swirls og anna morro som alle andre biler som ikke blir behandlet pent nok. Ditec-garantien gjelder vel bare også hvis man gjentar behandlingen 1 gang pr år også?

Jeg skal fint klare å få #21 til å holde i fem år jeg også - bare kom innom meg med bilen - gi meg 5.900,- for første behandling og 2.900,- pr 12 mndr deretter så skal trylleriet starte :)

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet produktet for lenge siden, men kan ikke huske at jeg fikk noen aha opplevelse.

Har prøvd det meste, men holder meg mest til Zymol sine håndvokser.

Jeg syntes dette fungerer mye bedre, og holder lenger en både R-2000, Ditec og andre trylle ting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ditec-bilene jeg har vært borti har vært på grensen til rip-off, for ditec i seg selv holder definitivt ikke mer enn 6 mndr. Og de blir minst like fulle av swirls og anna morro som alle andre biler som ikke blir behandlet pent nok. Ditec-garantien gjelder vel bare også hvis man gjentar behandlingen 1 gang pr år også?

Jeg skal fint klare å få #21 til å holde i fem år jeg også - bare kom innom meg med bilen - gi meg 5.900,- for første behandling og 2.900,- pr 12 mndr deretter så skal trylleriet starte :)

i følge den nettsiden jeg kom bortig så utførte de ditec og det var kun en behandling med et garanti bevis på 5 år og hvis det skulle skje noe under de 5 årene så skulle de ta det på sin egen kappe. De presterte på at man kunne vaske bilen slik man ville og uansett hvilke kjemikaler og styrke skulle det holde. så jeg vet ikke helt. Sikkert ikke langt unna chris angel de der..

Husker for 4 uker siden, da tanten min var kommet tilbake fra sørlandet med sin 2009 passat, hun sa at hun hadde fått behandlet den der for 3900 og det skulle holde i et par år. Når hun da kom hjem såg ikke bilen ut, den var full av rsd og swirls fra prosessen de hadde gjort på den og de hadde sagt at hun ikke kunne vaske bilen på 14 dager. Holdt nesten på å grine.. :P

Endret av Bompi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre kan det ikke sies før det motsatte er bevist basta bom :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en DiTec bil her om dagen, en kolega som hadde fått igjen bilen sin fra behandling. Jeg kikka på bilen hans, ikke fordet den var så blank men det var en 2009 Audi A4 i en slik koksgrå farge som jeg liker så godt.

Da sa han at det kosta penger å se på bilen hans nå, slik på moroskyld. Da måtte jeg jo spørre da hva han hadde gjort.

DiTec sa han da stolt. På fangeren bak hadde han masser av RDS og mye swirls ellers på lakken, så jeg spurte hvorfor dette var der. Det koster ekstra var svaret jeg fikk.

Så på vedlikehold av DiTec legger de ny beskyttelse over defekter og alt som har kommet siden sist behandling for 2900,-!!??ohmy.gif

Men det er jo bedre enn ikke noe beskyttelse, for de som ikke gidder å dulle så mye med bilen sin da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant, så sant. Da ville jeg heller faktisk anbefalt skilpadden...

Endret av Bompi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forum som dette eksisterer vell fordi vi har tro på det vi gjør og ikke fordi vi prøver å være like "flink" som disse superbilpleiefirmaene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt feil Daniel. Det er en religion :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha

jaja kall det hva du vil, jeg var forsiktig og sa "vi har tro på blabla", mye same shit :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på den gamle seaten min. Varte ca 5mnd, da jeg klaget fikk jeg beskjed at jeg hadde vasket bilen for ofte, så garantien gjalt ikke... Så nei takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive