Dette er et populært innlegg Hue 340 Skrevet 26 Juni, 2010 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Porsche 911 Turbo -91 mod. 19 Juni - 24 Juni 2010 Kan vel trygt si at dette er den mest spennende og eksklusive bilen jeg har jobbet med til nå. Det hele startet med at jeg tidligere i vår/sommer fikk en henvendelse fra en her på forumet som kjente bileier, han spurte meg om jeg var interessert i å shine bilen litt og det kunne jeg selvsagt. Så jeg ble satt i kontakt med bileier, som forøvrig også er her inne på forumet. Og vi ble enige om at jeg skulle ta bilen når sommerferien begynte. Vel, sommerferien kom og bilen skulle "under pad´en" Inspeksjonsbilder ved ankomst. Etter å ha studert lakken litt fant jeg ut at jeg skulle gå i gang med en grundig vask før jeg inspiserte og tok noe mer bilder. Startet med en runde Prickbort på tørre flater, men hadde allerede kjent nede på dørene at det ikke var mye nupper, men kjørte på for sikkerhetsskyld. Siden jeg klarte å glemme Surfex´en hjemme denne gangen ble det deretter avfettet med Orange Pre-wash på sprayflaske blandet 1:10 og lot dette virke noen minutter før hele bilen ble skumlagt med en salig blanding av godsaker. Chemical Guys Green Clean ble brukt som stedfortreder til Surfex HD på gumilister, blandet 1:5 Så ble bøtta gjort klar med en raus blanding av Meg´s NXT såpe og CG CW&G = Masse skum Etter håndvasken var det tid for dørkarmer og den slags, brukte CG Green Clean her også. Så var det tid for felgene, og her skulle felgene av og hjulbuene få seg en skikkelig omgang. Endel skitt her.. Åndedretsmaske ble tatt på og sprayflasken med P21s ble påført rikelig Felg nr. 2 Samme prosedyre og ble så satt i skyggen for å virke. Etter hjulbrønnene på venstre side var ferdig var det frem med Mother Wheel Brush. Min favoritt all around kost/børste. Deretter avspyling og påføring av CG sticky long name - gel... på hele kjørebanen og skrubbet med samme kost. Finito. P21s er en suveren felgrens, men kommer ikke til å bruke denne uten maske, da den rett og slett lukter vondt. Samme prosedyre ble kjørt på høyresiden av bilen, men her har jeg fotografer jobben med hjulbuene. Her brukte jeg også CG GC 1:5 og noen dæsjer med Bilberry for å få det mer fuktig å skum. Bak: Felgene fikk så påføre Swissvax Cleaner Fluid og et lag SV Autobahn, samt SV Pneu på innsiden av dekkene. Påføring av voks for hånd. Deretter var det over bilen en runde med clay, brukte her SV Paint Ruber type blå, og Optimum No Rinse som lube, blandet 1:20. Det var så godt som ingen forurensning i lakken så her var det ikke mye å ta bilde av. Etter Clay og avspyling med HT og tørk var det tid for noen flere inspeksjonsbilder i solen. Snadder. Bilen fikk deretter stå å tørke opp litt før den ble rygget inn i garasjen igjen. Og i mellomtiden ble skiltene samt skiltplatene rengjort med SV brush. Etter bilen hadde fått tørket skikkelig startet jeg med det jeg har brukt en god del tid på med denne bilen, nemlig maskering Det var det jeg rakk dag 1. Tid brukt: ca 8 timer Ny dag, nye muligheter... Startet dagen med å maskere opp panseret for kombotesting. Jeg startet med DA maskin siden det var en så spesiell bil og sjangsen for å gjøre noe feil var mindre. Testspot #1 Konklusjonen her er vel at det tok endel vakseriper men det var ikke mer iallefall. Testspot #2 hakket hardere til verks. Samme konklusjon som over, bare den tok litt mer, men var ikke fornøyd med dette her. Testspot #3 Her ble det brukt S17 på grønn pute, noe som tok bra, men igjen... er ikke fornøyd. Var bare en ting å gjøre da... eller jeg kunne valgt å gå enda grovere men valgte heller å kjøre lettere skyts med roterende. Testspot #4 Blå über og S30, ble greit nok igjen det... men... Testspot #5 Som du skimter på bildet over ble det testet grønn über og S30 her og det var noe jeg følte tok nok. Sjekk om det gav hologrammer. Endelig fornøyd med kombovalget... trodde jeg... Fortsatte på taket med valg nr #5. Da jeg så det ble litt støv og ting av dette fant jeg ut at jeg skulle maskere luftinntaket for å redusere partikler ned i luftinntaket og generelt ned i motorrommet. Kjørte så videre på taket, men var liksom ikke helt fornøyd enda. Jeg valgt å prøve et hakk opp på polish og fan derfor frem S17 igjen, på grønn Über og.... Vola! Dette tok mye mer RDS og følte dette var den rette komboen da jeg ikke ville gå for hard til verks. Gikk så tilbake og prøvde denne komboen på halve panseret. Nå var jeg skikkelig glad for jeg hadde funnet en grei kombo. Grovpolering: Grønn Über + S17 Finpolering : Grønn Über + S30 Noe som tilsynelatende gav en hologramfrt finish. For å være sikker tok jeg resten av panseret og tok 3x IPA wipedown og en runde med #m kontrollspray. Før jeg fortsatte med resten av panseret. Tok også noen målinger med PTG for å se om jeg kunne merke noen forskjell på før og etter korrigering, men så lenge jeg ikke hadde noe laserpunkt var det vanskelig å bli noe klok på det. Fortsatte videre med taket og luftinntaket på vingen. Ville ikke ta noen sjanser her, så la itillegg over papir, for det verste av polish og pads. Etterpå var det ut igjen å kikke litt i solen, må si det etterlot seg ganske bra med holos. Så før jeg ga meg for dagen tenkte jeg å prøve å bli kvitt dette. Har ikke bilder av resultat, men følte det ble bra nok. Så jeg sa meg fornøyd med dette for dag 2. Tid brukt: ca 8-9 timer Da jeg kom på morgenen var solen allerede stått opp og skinte inn på siden av bilen, noe som var fint for meg da en ikke får noe bedre lys enn det. Startet nå med fremskjermen og jobbet meg videre bakover. 3x 1x Fornøyd med dette Så kjørte på med halve døren også. Jobbet meg rundt bakskjermen. Fant så ut at jeg skulle legge igjen en liten firkant på fremskjermen til bileier så han kunne se forskjellen selv. Gjorde så resten av den ferdig. Og her er flekken som ble spart Avsluttet dagen med å ta panelet under frontruten. Dag 3 ferdig. Tid brukt: 13-14 timer Dag 4 startet med å forsøke å få has på hologrammene. = no go = no go = yes yes... Dette så jo ut til å gå over all forventning, helt til jeg la meg ned på bakken å kikket fra den vinkelen.... Må innrømme at tålmodigheten min begynte å dabbe kraftig av nå og visste ikke helt hva jeg skuile gjøre... Prøvde videre med noen runder på DA maskin. Det tok alle kjøresporene men etterlot seg også nye hologrammer... Heldigvis hadde jeg fått pakke på posten, så jeg kunne få et lite avbrekk. Liten tass som skulle få prøve seg på gulvmattene senere. Kjørte deretter over baklyktene. Og etter et godt avbrekk så var det holofjerning på gang igjen, eller iallefall forsøk på fjerning.... Nesten. Etter dette begynte jeg å få sterke tvil om MF´ene. Det virket som de laget noen fy fy merker. Og etter hele den ene siden var tatt, gikk jeg over med IPA først og deretter 3M. Kjørte deretter ut i sola for å sjekke at alt var i orden, kom frem til den konklusjonen at det begynte å bli bra. Kjørte ferdig under frontruten også. Siden disse MF ripene plaget meg ganske mye fant jeg ut at jeg skulle teste å legge på litt VB for hånd for å se om de tok knekken på de. Men, det ble jo bare enda verre av det. Fant ut av nå var det nok av dette for dagen og avsluttet med å legge BlackWow på spoileren bak. Brukte en MF til å gnikke ganske hardt og lenge for å få det noe mattere, noe jeg synes ble veldig bra. Det var det jeg klarte på dag 4. Tid brukt: ca 12 timer. Dag 5 var det igjen hologrammer som stod på menyen. kjørte videre på komboen fra dagen før. Snakket litt med adios ang dette med MF ripene og fikk tipset om å ikke bruke mf til å fjerne polishen. Heldigvis hadde jeg fått besøg a pat: Så da var det ut på utsiden for å bruke godsaker Nemlig. Og sammen med polishen forsvant håpet jeg hadde om å avslutte hologramfritt her. Her var det ikke mye annet å gjøre enn å prøve på nytt å på nytt å på nytt. Vel... resultatet ble noe i denne duren her... Fant ut at her måtte det bare krypes til korset. Vel, det gikk ikke denne gangen, ikke neste heller.... men til slutt klarte jeg å finne kombinasjonen jeg kunne si meg veldig godt fornøyd med Dynket den deretter i Surfex HD. Dette var det beste jeg fikk til. Men jeg sa meg meget godt fornøyd med dette og fortsatte deretter på resten av bilen. Deretter klippet jeg opp en blå schollpad og tok inni dørhåndtaket. Gikk over et par runder før jeg avsluttet med S30 på gul applikator pad. Avsluttet dagen med å rense gulvteppene. helte deretter på ca 1/2 -1 liter vann på matten. Tok deretter kvelden med god samvittighet. Tid brukt på dag 5: ca 11-12 timer Siden det hadde blitt endel småkjøring inn og ut av garasjen så hadde eier for sikkerhetskyld satt batteriet på lading. Jeg gikk i gang med å vaske rutene med en spray som jeg synes fungere veldig bra, tørkes kun over med papir. cluet er da å ha et papir som ikke loer eller noe. Sprayen fikk jeg forøvrig da jeg byttet frontrute på bilen min. Og endelig var det tid for prikken over i´en, nemlig LSP. Til denne bilen falt valget selvsagt på Swissvax, da en eksklusiv bil fortjener en eksklusiv voks. Og den dufter selvsagt i god Swissvax-stil: Himmelsk Voksen ble påført med store røde applikatorer, som jeg synes er suverene. Mens voksen fikk herde gikk jeg rundt med en MF sammen med CG Green Clean og fjernet litt mer polishrester. Surfex HD. Ble så skylt og montert igjen, før jeg buffet av voksen me CG Sasquash. Digg MF. La deretter BlackWow på alt av gummi. Dette funket ikke så bra så tok ikke lange tiden før jeg fant frem en liten bit av en MF. Før: Etter: Siden bilen hadde fått noen gode runder med ren Surfex HD tidligere ble det en runde til med SV Autobahn på felgene. Og SV Pneu på dekksidene Og buffet av voksen. Ble også lagt et lag med voks inni dørkarmene. Deretter var det inn igjen i garasjen for lag nr #2 med Mirage. Deretter var det siste finish innvendig. Siden bilen er så godt som trekt i skinn innvendig var det liten tvil om hva som skulle bli brukt innvendig. Deretter på med skinnmelken. Siden det kom noen dråper i luften ble bilen rygget inn igjen og resten av skinnet ble tatt. Skal ikke stå på arbeidsrommet her, men med setene fremover og skoene av så gikk det bra. Etter rensen ble det påført melk. Beklager litt kleine bilder på slutten, men allround-linsen min knelte og måtte ty til en av de litt eldre jeg hadde. Måtte vente 2 dager for å få godt nok vær til å ta bilder i, men været kom og her er resultatet. Takk for meg 59 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Nydelig utført jobb på mildt sagt krevende lakk Her vanker det cred for både tålmodighet og resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Fantastisk jobb Synd med hololakken, men det så ut som du vant til slutt Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iumentum 21 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Knallbra jobb. Cred er gitt for godt utført arbeide og pågangsmot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_A 106 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Nydelig utført arbeid dette Skikkelig Detail. Kjekt bla igjennom slike S&S'er som dette Cred for tålmodighet så det holder! hehe. Og for ett nydelig resultat! Siter -Bmw iX3 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats 16 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Nydelig bil med ett nydelig resultat til slutt! Att det ikke kom to menn i hvite frakker og hentet deg skjønner jeg ikke når stort sett alt av comboer failer og det er snakk om håpløs lakk og jobbe med Men du fiksa jobben bra til slutt! Cred er gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel 30 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 det var bra lørdagsunderholdning =) cred for god tolmodighet og flott sluttresultat Siter [center]I put Swissvax on my Swissvax[/center] [center]Mirage[/center] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Uten tvil cred for denne! Og triksene for å holde hodet kaldt under slike tålmodighetsprøver er det sikkert greit å dele med forumet Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Kjempebra jobbet og godt dokumentert. Kred på sin plass Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Rå jobb! Vel dokumentert og et supert resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild 91 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Sikkelig bra dokumentert! Bra jobb! Lakken på disse bilene er men ble knall til slutt! Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Meget bra jobb, cred er levert. Eieren av denne kan ikke være annet en storfornøyd. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 26 Juni, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 knalljobb dette her..... cred fortjent s¨å det holder.... (PS Tore: slette innlegget ditt da det var en Quote" av hele tåden Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Helt rå jobb dette Tomas.. Skal si du har blitt skikkelig dyktig:-) Går ut i fra at eieren er mer enn strålende fornøyd og det har han all grunn til.. Dette er DETAILING, du gir deg ikke før du er fornøyd og ennå litt.. Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 tommel opp herfra! godt jobbet.bilen ser blank og fin ut. kan ikke skjønne annet en at eier skulle være fornøyd med dette... cred er gitt selvsakt Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Smuuuud! Bra jobba, pent resultat og god innsats på denne lakken her ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Flott jobb, øye for detaljer. Merkelig hvor myk den lakken skulle være da.. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 26 Juni, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Veldig bra resultat og worklog Virket som en veldig vanskelig lakk å jobbe med ja. Hvilken hastighet kjørte du 3M Ultrafine på, og hvor mye press? Har brukt 3M flere ganger på veldig myk lakk med great success. Men man må kjøre opp på ca 1500-2000rpm for at den skal avslutte skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 26 Juni, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Top notch.. Det meste er alt sagt, men keep up the good work Cred kommer.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin.S 46 Skrevet 26 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Juni, 2010 Flott jobb og tålmodighet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.