wreckmaster

Wreckmasters Panda

Som selverklært italofil så har jeg handlet inn den styggeste italienske bilen som er lagd de siste 30 årene :lol: Jeg dro nemlig til Sverige, nærmere bestemt Hudiksvall som ligger rett sør for Sundsvall på Østersjøkysten og handlet inn en: Hvit 1987 Fiat Panda 1000CL :huh: Så på fredags ettermiddag dro jeg og fruen avgårde de 700km til Hudiksvall med Bravo`n og returnerte på lørdag med Bravo og Panda på norske prøveskilt B) Bilen har ikke vært i bruk på ett år og stod parkert under løvtrær så den så ikke ut :o Ga den nette sum av 5500kr for vogna( toll snakker vi ikke om :huh: ) Bilen har bare gått 42000km og har vært eid av en gammel dame i Gavle inntil 2007 når den havnet i Hudiksvall. Den er ikke rustfri, men er veldig bra til og være en Panda! Rust i passasjerdør er det værste ellers er det litt småplukk her og der. Interiøret er som nytt B)

Her er vogna i Sverige før avreise med norske prøveskilt utenpå de svenske skiltene:

051.jpg

052.jpg

053.jpg

700km senere og vel hjemme igjen( svenske skilter ble levert når jeg momset bilen på Ørje tollsted):

055.jpg

056.jpg

057.jpg

058.jpg

059.jpg

062.jpg

063.jpg

064.jpg

065.jpg

I dag så måtte jeg bare prøvepolere litt på panseret med DA og Megs UC:

270.jpg

271.jpg

Skal love at det var langt og kjøre 700km i 22-22C uten A/C og uten radio :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, fler her inne som har handlet bil i Pinsen..

grattis!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, denne bilen er så "mindre pen" at den faktisk er kul. Gratulerer med ervervelsen, og Panda'n har helt sikkert kommet i de beste hender.

Og panseret ble jo hvitt og blankt igjen det! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt for din Italofili, og fordi jeg selv ved flere anledninger på tidlig nittitall har hatt "opplevelsen" av å kjøre en slik bil uten AC i spansk augustvarme - så jeg skjønner hva du snakker om. :blink:

Er det med ekstratstyr ?.....jeg tenker selvsagt på askebegeret som kan hektes på :lol:

Ikke pen, ikke tøff men jeg regner med det betyr lite når man er hekta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt for din Italofili, og fordi jeg selv ved flere anledninger på tidlig nittitall har hatt "opplevelsen" av å kjøre en slik bil uten AC i spansk augustvarme - så jeg skjønner hva du snakker om. :blink:

Er det med ekstratstyr ?.....jeg tenker selvsagt på askebegeret som kan hektes på

Ikke pen, ikke tøff men jeg regner med det betyr lite når man er hekta :)

Den er så stygg at den er kul :lol: Lurer litt på om det finns psykiatriske diagnoser på slike som meg, f.eks klin hakke spenna gæren :P

Den er forresten "fully loaded" med utstyr i Panda verden! Her snakker vi både ubrukt askebeger OG varmetråder i bakruten :lol: Det er til og med tåkelys og lyktespylere på den B) Men så er det også stopp på luksusen :huh: Reservehjulet er omhyggelig plassert i motorommet sammens med jekk og hjulvinne, så det er dette som utgjør deformasjonssonene i vogna :mellow: Motoren på 999cc må man bruke lupe for og se :lol:

Tittet litt i seviceheftet på den og så at første service var utført i 1997 på 10000km! Slå den dere :lol: Da var bilen 10 år gammel!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke hva som er værst jeg: kjøre 70 mil i 22+ uten ac og radio eller kjøre 70 mil i en panda med 0,99l motor... Begge deler på en gang tør jeg ikke tenke på...

Kult at noen tar vare på klassikere som dette!

Grattis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil.. :)

En skal forresten ikke kimse av 999cc. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Grattis med veldig urørt klassiker med lav kilometerstand! Ta godt vare på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he, artig bil det der... tenker tilbake på moderns Fiat UNO mht hekte på askebeger... :D

blir moro å shine denne her da.. blir blank og flott...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! :lol: 70 mil avgårde for å hente en tilårskommen Panda til 5,5 tusen!! Med 0.99 liter motor og ett dreiemoment omtrent som vindusviskerne i en Dodge Durango!?! Du overgår selv de verste jeg har hørt om tidligere! :lol::lol:

Skal nok følge med på hva du skal til med her også. Lykke til B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ennå en bil! Har kun sett Panda en gang tidligere. Da skulle det bygges ett ********* stort anlegg i den :D Noen planer for bilen? Trengte du en sommerbil? hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: innlegget mitt var ikke vondt ment, altså! Jeg liker bilentusiaster, jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ennå en bil! Har kun sett Panda en gang tidligere. Da skulle det bygges ett ********* stort anlegg i den :D Noen planer for bilen? Trengte du en sommerbil? hehe

Jepp, sommerbil it is B) Men ikke i år, nå skal den bare shines :lol: Har ikke bestemt meg om den skal registreres neste år eller om jeg rett og slett skal vente til den er veteran(7år) for og slippe den fordømte norske engangsavgifta etc.... Sliter litt med og forsvare ovenfor meg selv ( og min frue) å betale 10500kr i avgifter for og registrere en gammel Panda som i bunn og grunn ikke er verdt noen ting....... Disse stereo konkuranse greiene var grunnen til at jeg ikke fant noen brukbare i Norge :( Det er nesten ingen igjen pga rust og de få som finnes er veldig ofte vært brukt i stereo konkuranser og dermed i mine øyne fullstendig ødelagte....

Planen min med bilen er og ha den orginal, dvs jeg har lyst til og tape den opp i Alitalia farger og senke den litt med godkjent senkesett og sette på noen alu felger fra 80 tallet for og få den til og se ut som en Panda rallybil fra 80 tallet B) Det som er fint med og gjøre dette er at da er det bare og rive av tapen og sette på orginalhjul så er den 100% orginal igjen! Og jeg er orginal freak :)

PS: innlegget mitt var ikke vondt ment, altså! Jeg liker bilentusiaster, jeg :)

Tok det ikke ille opp heller :P Stemmer nok det med dreiemoment og amerikansk viskermotor osv....... Men det gikk faktisk veldig greit og ligge i 100km/t på vei hjem :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tydeligvis ikke kødde med den motoren der, skal man tro luftinntaket på panseret :D

Grattis med "ny" bil, hvertfall. Har på følelsen av at du kommer til å kose deg med den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tydeligvis ikke kødde med den motoren der, skal man tro luftinntaket på panseret :D

Grattis med "ny" bil, hvertfall. Har på følelsen av at du kommer til å kose deg med den!

Takker :) "Koser" meg for harde livet..... Nå er halve bilen polert og ser mye bedre ut allerede B) Heldigvis er det ingen hast siden bilen ikke skal på veien i år uansett :P Så det blir litt sånn nå og da, når jeg kjenner lysta kommer! Men jeg gleder meg til Scuderiaen ligger og koser seg på den B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trygg og god bil :) Grattis!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :) Like trygg som slik en mopedbil tenker jeg :o Får prøve og unngå og støte på noen andre.......Ihvertfall som er større :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere bilder av Pandaen som nå er innlemmet i " La collezione de Scuderia Larkollen". Den gule Neckaren er nå desverre solgt pga for mange biler, lite plass eller sinna kjerring...... :(

DSC01143.jpg

DSC01141.jpg

DSC01144.jpg

DSC01145.jpg

DSC01146.jpg

DSC01153.jpg

Bilen er etter at disse bildene ble tatt, ferdig polert med Megs UC og fått påført ett lag med SV CF og ett lag med SV Scuderia :P

Har også tatt en runde på plastikken med Megs trim detailer, men må nok få kjøpt meg polytrol :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styggeste Fiat'en er det nok ikke..denne går en høy gang: 121344.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styggeste Fiat'en er det nok ikke..denne går en høy gang: 121344.jpg

Nydelig bil........ ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive