Gå til innhold
Morten83

Foam cannon- hvilket blandingsforhold?

Recommended Posts

Morten83    7
Morten83

Hvilken blandingsforhold er såpen/vannet når skummengden justeres til maks?

Blir det det forholdet man blander såpe/vann i beholderen, som også kommer som skum på bilen? Slik at vannet som kommer fra høytrykksspyleren bare blir strupet for å gi trykk på såpeblandingen i beholderen.

Eller blandes såpeblandingen ytterligere med vannet som kommer fra hs spyleren?

Litt usikker på om dette er et fryktelig teit spørsmål, som egentlig burde si seg selv. hehe. :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
Hvilken blandingsforhold er såpen/vannet når skummengden justeres til maks?

Blir det det forholdet man blander såpe/vann i beholderen, som også kommer som skum på bilen? Slik at vannet som kommer fra høytrykksspyleren bare blir strupet for å gi trykk på såpeblandingen i beholderen.

Eller blandes såpeblandingen ytterligere med vannet som kommer fra hs spyleren?

Litt usikker på om dette er et fryktelig teit spørsmål, som egentlig burde si seg selv. hehe. :blink:

Når det justeres til maks, så blandes mer av innholdet i beholderen til vannet. Dermed brukes også mer såpe.

Selv så blander jeg ca. 1 cm. såpe i bunnen av beholderen og fyller på resten med vann og rister slik at såpen blander seg skikkelig med vannet.

Jeg pleier og stille den på middels, altså på midten. Er ikke veldig stor forskjell på skumm mengden som kommer ut og man kan skumme på bilen myyye lenger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83
Når det justeres til maks, så blandes mer av innholdet i beholderen til vannet. Dermed brukes også mer såpe.

Selv så blander jeg ca. 1 cm. såpe i bunnen av beholderen og fyller på resten med vann og rister slik at såpen blander seg skikkelig med vannet.

Jeg pleier og stille den på middels, altså på midten. Er ikke veldig stor forskjell på skumm mengden som kommer ut og man kan skumme på bilen myyye lenger!

Oki da da er ikke blandingsforholdet i beholderen det aktuelle blandingsforholdet som legges på bilen..

Sist brukte jeg ca 1/2cm snow foam blandet med 1/2cm PoorBoys SS&S, det ble NYDELIG skum det!!

Har også funnet ut som du sier Giga at middels og maks ikke er rare forskjellen, selv justerer jeg min ca midt immellom middels & maks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Stemmer bra dette. Bruker også å ha den litt over middels. Blir bra med skum da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

Stemmer bra dette. Bruker også å ha den litt over middels. Blir bra med skum da!

Noen som kan anbefale hvor mye Chemical Guys Wash and Gloss i forhold til vann ved bruk i Kärcher Foam Cannon. Mildt blandet.

Endret av Victor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Ole Gunnar og Gjohn her inne har vel testet dette litt, og kommet frem til at ren såpe i beholderen blir ca 1:25 gjennom FoamLance. Hvis det var det du lurte på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Detailmafia Norway    346
Detailmafia Norway

Evt. hvilken produkter/blanding gir best resultat/rens?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

jeg bruker stortsett bilt-hammer auto foam og da 3 cm og resten vann , bra skum, løser opp dritten godt og snill mot voksen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg kjører ren Orange Pre Wash i kanonen min om dagen :)

Fungerer gull det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Jeg kjører ren Orange Pre Wash i kanonen min om dagen :)

Fungerer gull det..

Har du brukt blandingen lenge? Lurer på hvordan denne er mot LSP.

Att ren Orange Pre Wash gjør rent er det ingen tvil om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Jeg tror min FoamLance ikke funker helt som den skal jeg! Grunnen er denne:

Jeg slenger 1cm med CG Citrus Wash and Gloss, og 1cm med OPW i flaska, og resten med vann. Rister det etterpå for å blande det godt ut.

Så prøver jeg, med blandeskruen helt på - sida, altså skrudd helt igjen, og det kommer like dårlig skum som om jeg skulle ha brukt en jalla skumgreie som følger med HT vaskeren. Nesten dårligere! Skummet rengjorde heller ikke en døyt, mulig fordi det rant av så fort.

Hva kan være problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BjornHE    0
BjornHE

Det har vært diskutert tidligere at et lite gruskorn stopper til utløpet. Samt at det kan være gamle såperester som er i kanona.. Prøv å skru av det og sjekk etter korn. Skal være en annen tråd her om rengjøring av foam cannon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Jeg har erfart at det ikke er nok med 1cm med såpe og resten vann. Jeg bruker 3 cm med Maxi Suds 2 og resten vann. Dette fungerer fint hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Da skal jeg prøve å rengjøre skumkannonen, og håpe at det hjelper! Blir litt misunnelig på de som klarer skikkelig barberskum med 1cm OPW og 1cm CWG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Jeg tror min FoamLance ikke funker helt som den skal jeg! Grunnen er denne:

Jeg slenger 1cm med CG Citrus Wash and Gloss, og 1cm med OPW i flaska, og resten med vann. Rister det etterpå for å blande det godt ut.

Så prøver jeg, med blandeskruen helt på - sida, altså skrudd helt igjen, og det kommer like dårlig skum som om jeg skulle ha brukt en jalla skumgreie som følger med HT vaskeren. Nesten dårligere! Skummet rengjorde heller ikke en døyt, mulig fordi det rant av så fort.

Hva kan være problemet?

Jeg bruker selv ca 1 cm med CG CWG, og det både skummer bra og rengjør bra.. Jeg stiller kanon helt imot minus da dette er maks skum, funker knall, må bare huske at mere skum er mot minus og ikke pluss..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

Jeg bruker selv ca 1 cm med CG CWG, og det både skummer bra og rengjør bra.. Jeg stiller kanon helt imot minus da dette er maks skum, funker knall, må bare huske at mere skum er mot minus og ikke pluss..

Tusen takk nå nærmer jeg meg ett svar som en enkel sjel forstår;)

Men, gir dette blandingsforholdet og instilling da en mild vask?

Digresjon: Merkelig at ikke CG og andre produsenter som lager såpe ikke kan være mere tydelig når det gjelder blandingsforhold. Dette er jo ett til stadig tilbakevendende spørsmål. Når ett produkt som feks. CG W&G oppgis å være godt egnet i Foam Cannon burde jo blandingsforholdet W&G/vann i beholder oppgis da det er produkt/vann/vann som gir det ønskede resultat skum mengde og effekt. Den tråden om blandingsforhold her på forumet hadde vært fint å få på plass:)

Endret av Victor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 215
NeDD

1 eller 3 cm kommer jo veldig an på hvor stor tank dere bruker. :)

1 cm på 0,5 liter eller 3 cm. på 1,5 liter f.eks.

Selv så bruker jeg 3-4 pump fra orange pre-wash på 1,5 liter flaske. Funker veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Syntes et trykk på Bjerknezpumpa med Snowfoam etterfyllt av 8dl vann funker utmerket. Skruen helt på minus.

Dette blir fint vått skum som renser og henger bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

1 eller 3 cm kommer jo veldig an på hvor stor tank dere bruker. :)

1 cm på 0,5 liter eller 3 cm. på 1,5 liter f.eks.

Selv så bruker jeg 3-4 pump fra orange pre-wash på 1,5 liter flaske. Funker veldig bra.

Så da har vi tatt ett skritt tilbake og ett fram igjen. 1 cm CG W&G i 0,5 liter beholder gir mild vask eller?

Finnes det forresten 1,5 liters beholder til foam cannonen til Kärcher og hvor i så fall?

Er det flere tankstr. på markede som man må ta med i beregninger? Min er den grå typen, regner med at bunnarealet er likt som på den gule. Hvis ikke hadde det vært fint å fått avklart W&G/vann forholdet i ml. 1,5 literen vet jeg ikke noe areal på da jeg ikke kjente til den.

Hvor er forhandleren forresten når dette diskuteres?

Endret av Victor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Jeg har målt min Kew/Alto høyttrykk med Foam Cannon (skruen ca. 1/2 omdreining åpen). Med 1 liter vann i såpebeholderen spylte den ut totalt 26l vann. Dvs. blandingsforhold 1:25.

I følge hjemmesiden til Scandicshine er blandingsforholdet til CG CW&G 14ml til 6l vann. Tilsvarer ca. 1:400. (Chemicalguys.com nevner et blandingsforhold på 1:4000, men det er nok bare å glemme).

For å få 1:400 ut av Foam Cannon blander jeg ca 60ml såpe og resten vann i beholderen (1l).

Dette gir tjukt barberskum, men jeg erfarer at det ikke har så mye rengjøringseffekt. Skal du løse opp skitten effektivt bør du nok i tilegg blande inn litt vannoppløselig avfetting i såpebeholderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig