truhaa

1400 medlemmer, og økende!

49 innlegg i emnet

Vel først og fremst en klapp på skuldrene til alle dere som er her og som gjør Detailersclub forumet til det beste forumet på kloden, vi er en knallgjeng her inne med de samme interessene for ting som skinner og er blankt.

Så vil jeg kortfattet....host...... bare si hvorfor vi er THE forum her på berget

Detailersclub forumet har økt fra noen få til veldig mange på kort tid, at det kommer til enda flere her har mye å si at tonen blandt medlemmer her inne er så bra, her skal folk føle seg velkommene uansett kvalifikasjoner eller bil. Folk ser her inne at mye kan gjøres selv, og en kan oppnå like bra eller bedre resultater en mange bilpleie "verksteder" gjør, det er her hos oss det starter for mange det vi kan kalle en avhengighet. For min del så tror jeg ikke det er noe vei tilbake mht det å holde bilen i strekk, uansett om vi personlig reduserer intensiteten vår hva bilpleie angår så tror jeg ikke mange her står med svamp og pusseskinn om 1-2-3 år, vi er rett og slett hekta, hekta, hekta... Godt er det, og en ser at mange bilpleieprodusenter endrer varepakkene de leverer mye pga at det generelt er mer opplyst om hva som er bra og ikke fult så bra mht bilholdet vårt. Internett er en velsingnelse mht dette, vi kan alle utrykke vår glede eller missnøye fritt, det som er dårlig får en kort levetid, det som er bra lever evig

Vi forventer enda mer vekst her inne fremover da bla linker til Guider, S&S poster osv florerer på andre forumer, facebook mm, det trekker mange inn her på forumet av nysgjerighet om hva dette er, alle liker å se en blank bil og mange om ikke alle syntes det er moro å se hvordan prosessen er for å oppnå dette. Mange blir igjen her etterpå nettopp pga miljøet som er her inne. noe jeg selv mener er unikt for noe forum i dette landet...

Vi husk at alle har vært kalv før de ble ku. Her inne så ser jeg med glede at alle tråder som på veldig mange andre forumer hadde blitt svart "kan du ikke søke a?" får et fornuftig og utfyllende svar. det er noe jeg syntes er supert, vi KAN og vi DELER det med de som ønsker det.

Vi har alle meninger om så mangt, tempraturen kan bli høy i noen tråder her innimellom, men det som er moro er at når en klikker seg inn på neste tråd, så ser en kamphanene roser hverandre for hva de har oppnåd... UNIKT? ja jeg vil tro det... Respekt for andre, slik skal det være og slik er det. Slik vil vi ha det her. Vi diskuter gjerne, men vi hugger ikke henda av folk for deres syn på ting og tang, internett kan gjøre oss upersonlige innimellom, det en skriftelig tør å si er det mange av oss som ikke gjør om en står "face to face"... . En trenger det ikke, men en kan sikkert gjenta det.så, ikke svar på en måte du aldri hadde gjort i om personen satt forran deg i sofaen. Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg... etc, etc, etc... føler vel ikke dette er noe en skal mase om da det som sagt er en knall gjeng på 1400 medlemmer her inne med akkurat samme interesser....

Så med denne posten bil jeg oppfordre alle vi som er her inne respekterer hverandre, våre meninger og våre yttringer, er du uenig om hva som blir skrevet her inne, les innlegget enda en gang, tenk og så svar i en tone som du ønsker andre skal svare deg. det er den enkel nøkkelen til at dere som er her inne får forumet her til å være så bra som det er....

Takker og bukker, og lykke til med vårshiningen av gliset :)

7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

truhaa: Er ett veldig bra forum det her ja! Kom innom her i slutten av 2009 og ble lamslått av all kunnskapen, og tenkt at det er bare 5 måneder siden jeg trodde at å bruke svamp og voks fra europris med fargepigmenter er det beste en kan oppdrive ;) Og med tanke på at jeg har polert biler for folk i mange år, så er det veldig bra jeg ble med her,hehe.

Er en del show and shine tråder som har vært helt fantastiske her."galskapen"Startet for min del med din tråd for vinterklargjøring av EVOn.Og etter det så har det jammen kommet mange utrolig bra jobber månedlig. Kvalitet på bilder og forklaring av alt er helt topp, og jeg gleder meg til å følge med og kanskje bidra litt her fremover :)

Heia DCN

Endret av hmsilset
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra skrevet og en god oppfordring Truls! Morro å høre at medlemstallet bare øker, og interessen er stor for det folk deler her inne. Jeg selv fikk opp øynene for dette høsten 2009, og som du sier, kan vel ikke se for meg meg selv med svamp og pusseskinn om noen år. Synte s selv det er en god tone her inne, og mye kunnskap å dra med seg. Morro hvis vi får ennå mer medlemmer, og mer poster!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visdoms ord her truls :D , jeg er av stor takknemlighet til nettopp dette forum , alle med stor kunnskap om bilpleie og tålmodihet til å hjelpe newbies som megselv at jeg nå har en blank bil som jeg er stolt av

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott skrevet Truls! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall takke DCN forumet, og de kontaktene jeg har skaffet meg gjennom her for det jeg vet om bilpleie.

- at de samme kan takkes for et hinsides pengeforbruk på stæsj trenger vi ikke å ta her :lol:

Vi har noe unikt her - som består av en nydelig samrøre mellom erfarne, newbees som meg og forhandlere.

I sum blir dette en enorm kunnskapsdatabase, i tillegg til at det er et hyggelig sted å henge rundt for litt smalltalk med folk du har noe til felles med - altså trivsel B)

Gjennom å fortsatt vise hverandre respekt og i de fleste tilfeller legge godsida til tror jeg dette stedet har alle muligheter til å fortsatt være en fortreffelig plass å være, ikke bare for oss - men også for nye medlemmer.

Flott oppsummering og i god lederånd peker du også ut veien videre, så takk til deg Truls :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall takke DCN forumet, og de kontaktene jeg har skaffet meg gjennom her for det jeg vet om bilpleie.

- at de samme kan takkes for et hinsides pengeforbruk på stæsj trenger vi ikke å ta her :lol:

Vi har noe unikt her - som består av en nydelig samrøre mellom erfarne, newbees som meg og forhandlere.

I sum blir dette en enorm kunnskapsdatabase, i tillegg til at det er et hyggelig sted å henge rundt for litt smalltalk med folk du har noe til felles med - altså trivsel B)

Gjennom å fortsatt vise hverandre respekt og i de fleste tilfeller legge godsida til tror jeg dette stedet har alle muligheter til å fortsatt være en fortreffelig plass å være, ikke bare for oss - men også for nye medlemmer.

Flott oppsummering og i god lederånd peker du også ut veien videre, så takk til deg Truls :)

X2! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra skrevet Truls!

Mitt første inntrykk med DCN når jeg meldte meg inn var at alle var generelt veldig hyggelige, og jeg har til dags dato enda ikke sett noen svare en nybegynner "Kan du ikke søke?!" som de gjør så mangt på andre forum.

Stemningen, kunnskapen og alle de fantastiske trådene holder iallefall meg godt planta her på DCN i lang tid fremover!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mimretråd :D

1400 medlemmer er noen tusen siden, miljøet her er like bra også enda veksten har vært stor de senere årene..

7185 medlemmer akkurat nå, det er MANGE blanke biler det :)

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange betalende medlemmer ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange betalende medlemmer ? :)

Akkurat det synes jeg Truls skal holde tett om. Mange "forståsegpåere" som ikke skjønner hva ting koster som kommer til å spekulere mye sikkert. :P

Just for the record, jeg hadde INGEN medlemmer i tankene nå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager man det attraktivt nok vil kanskje større del bli medlem..

Får man klare fordeler og kanskje opplever litt begrensinger ved å ikkje vere medlem er 200 kr en sum som burde absolutt vere liten nok til at man melder seg inn.

Hva med f.eks en vervekampanje? Sikkert mange som lar seg friste med produkter for å gjøre en liten jobb... bare en kjapp tanke som kom innom hodet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager man det attraktivt nok vil kanskje større del bli medlem..

Får man klare fordeler og kanskje opplever litt begrensinger ved å ikkje vere medlem er 200 kr en sum som burde absolutt vere liten nok til at man melder seg inn.

Det koster kr 150,- i året å fortsette å være VIP :) Ikke all verden en skal handle for å tjene inn den utgiften. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som medlem har min rettighet til å vite hvor mange betalende medlemmer det er her. Hvis det er 1500 betalende medlemmer à 150 NOK, så vil det si 225000,- og det koster ikke 225000,- å drifte en side :)

Og hvis han ikke forteller det, så skal jeg nok klare å finne ut av det :)

150,- NOK er en dråpe i havet, og ja, det er spart inn opptil flere ganger i året. Men en klubb som dette er, skal være non profit, og alt av inntekter skal gå tilbake til medlemmer. Sånn er lovverket.

edit: Etter som jeg har sjekket, så er DCN et enkeltmannsforetak. Hvis det er korrekt, så er ikke dette en klubb i det hele tatt.

Dvs at alt av inntekter etter faste utgifter sitter en person igjen med.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som medlem har min rettighet til å vite hvor mange betalende medlemmer det er her. Hvis det er 1500 betalende medlemmer à 150 NOK, så vil det si 225000,- og det koster ikke 225000,- å drifte en side :)

Og hvis han ikke forteller det, så skal jeg nok klare å finne ut av det :)

150,- NOK er en dråpe i havet, og ja, det er spart inn opptil flere ganger i året. Men en klubb som dette er, skal være non profit, og alt av inntekter skal gå tilbake til medlemmer. Sånn er lovverket.

edit: Etter som jeg har sjekket, så er DCN et enkeltmannsforetak. Hvis det er korrekt, så er ikke dette en klubb i det hele tatt.

Dvs at alt av inntekter etter faste utgifter sitter en person igjen med.

Prøv å søk litt da dette har vært diskutert nylig, for en stund siden, ja faktisk en eller to ganger i året når det kommer nye medlemmer som lurer på hvor det blir av pengene.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vil frem til, er at når jeg spør om antallet betalende medlemmer, så har jeg krav på å vite det. For det første fordi det er moro å vite hvor mange som betaler for andres "glede" og for å vite sånn ca hvor mye penger "klubben" har på bok, til f.eks treff o.l.

Men, når jeg finner ut at dette slettes ikke er et FLI men et ENK, så begynner jeg å lure. Det står heller ingen sted på forumet/forsiden noe info om hvem som er kontaktpersoner, hva klubbens juridiske navn er eller lignende.

Mao, vi som betaler for å være VIP medlem, betaler kun for å få bredere tilgang på et forum, hvilket er OK det, det er jo goder å få,

Dette er på ingen måte en klubb, det er et firma som selger en tjeneste, dvs VIP tilgang og klubbshop, vi som medlemmer har ikke krav til innsyn i regnskap og det er heller ikke et styre.

Så det å kalle dette for "detailers club" blir helt feil, dette er ikke en klubb som er underlagt lovverket til andre klubber, som f.eks VACN, FCN, VCCN etc.

Dennis Horn DCN har virksomhet/art/bransje - Nettsted med diskusjonsforum for bilpleie entusiaster. og næringskode: 63.120 Drift av web-portaler

FCN har virksomhet/art/bransje - Bilklubb, og næringskode : 93.120 Idrettslag og -klubber

VACN har virksomhet/art/bransje - Samle bilinteresserte med særlig interesse for VW og Audi, spre kompetanse og arrangere samlinger til faglig og sosial glede for medlemmene og næringskode : 94.991 Aktiviteter i andre interesseorganisasjoner ikke nevnt annet sted

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DCN er ikke registrert som en klubb nei, er enkeltmannsforetak hvor jeg og Truls eier 50/50 hver.

Vi har 680 VIP medlemmer. og paypal tar ca 10,- kr i gebyr pr transaksjon. Så da er det 140 igjen. Første gangs medlemmer betaler 200,- men da får tilsendt brev med VIP merker så når det er betalt og porto, så sitter vi igjen med ganske så likt på de også.

Så ca 100 000 i inntekt før utgifter.

Utgifter til drift av siden baller fort på seg når man begynner å ha mye trafikk, man trenger da mye ressurser og lagring. Backup avtale er også viktig. Er også utgifter på lisenser på forumet, support avtale ++ Også utgifter for drift av klubbshoppen, innkjøp av varer osv. DCN har også vært med på å betale for premier flere ganger, slik at premiene sammen med spons har blitt veldig bra :)

Er flere bil "klubber" som driftes på samme måte. Men DCN er en nettside/forum i hovedsak, og ikke direkte en klubb utenom at vi er en gjeng med samme interesse ;)

15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mao, vi som betaler for å være VIP medlem, betaler kun for å få bredere tilgang på et forum, hvilket er OK det, det er jo goder å få,

Mao har ikke du fått med deg at du som VIP medlem har 10-30% rabatt hos samarbeidspartnerne til DCN, du skal ikke putte all verden i handlekurven for å tjene inn de 150.- det koster å være VIP, veldig mange har nok spart inn den avgiften mange ganger i løpet av et år ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mao har ikke du fått med deg at du som VIP medlem har 10-30% rabatt hos samarbeidspartnerne til DCN, du skal ikke putte all verden i handlekurven for å tjene inn de 150.- det koster å være VIP, veldig mange har nok spart inn den avgiften mange ganger i løpet av et år ;)

Helt riktig, det har jeg vel jeg også poengtert. Det er under "goder å få"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DCN er ikke registrert som en klubb nei, er enkeltmannsforetak hvor jeg og Truls eier 50/50 hver.

Vi har 680 VIP medlemmer. og paypal tar ca 10,- kr i gebyr pr transaksjon. Så da er det 140 igjen. Første gangs medlemmer betaler 200,- men da får tilsendt brev med VIP merker så når det er betalt og porto, så sitter vi igjen med ganske så likt på de også.

Så ca 100 000 i inntekt før utgifter.

Utgifter til drift av siden baller fort på seg når man begynner å ha mye trafikk, man trenger da mye ressurser og lagring. Backup avtale er også viktig. Er også utgifter på lisenser på forumet, support avtale ++ Også utgifter for drift av klubbshoppen, innkjøp av varer osv. DCN har også vært med på å betale for premier flere ganger, slik at premiene sammen med spons har blitt veldig bra :)

Er flere bil "klubber" som driftes på samme måte. Men DCN er en nettside/forum i hovedsak, og ikke direkte en klubb utenom at vi er en gjeng med samme interesse ;)

Det er helt klart at det er knyttet en hel del utgifter til å drifte et forum på denne måten, og det er veldig fin og bra side, samt veldig seriøst. Klager på ingen måte på det.

Men, hadde alt vært som det "skal" så skulle klubben vært registrert som et FLI. For sånn det er nå, så er det du og Truls som sitter igjen med et eventuelt overskudd. I en klubb så har ingen lov til å ta ut dette uten at et flertall av medlemmer aksepterer det.

Dere har også muligheten til å stenge ned Forumet akkurat når det passer dere, ta ut "overskuddet" og avvikle foretaket.

Et enkeltmannsforetak kan aldri eies av to personer, det eies i sin helhet av en person. Det er også den personen som er juridisk ansvarlig.

Jeg sier ingenting på hvordan det driftes eller hvordan dere styrer økonomien, jeg kommer til å betale 150 NOK neste gang også. Enkelt og greit fordi jeg sparer det inn opptil flere ganger, og fordi det er veldig seriøse former her. Jeg er kjempe fornøyd, misforstå meg rett.

Men jeg setter en finger på det at det kalles en klubb, for i en klubb så har du plikt til å legge frem regnskapet hvert år, det skal være et styre bestående av minimum 3 personer, og alle medlemmer har noe å si. Dvs at det må holdes et årsmøte og alle medlemmer har stemmerett ved valg av nytt styre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive