Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Den ble vel lagd før kredsfunksjonen kom, Men skulle bare mangle, denne FORTJENER virkelig kreds! B)

det forklarer det meste, denne er det bare å gi kreds folkens!

Skrevet

Tusen takk for det :)

Dette var vel min 2. writeup eller noe tror jeg..

Har tenkt vanvittig mye på det med våtslipeguide, men syns det er litt for kontroversielt til at man kan lage en guide for det..

Får se hva som skjer fremover.. Skal lakkere hele bilen min opp snart, og da skal hele våtslipes.. Kanskje det blir en liten guide da :)

Scandicshine Detailer

Brynjar
Skrevet

Har lest denne write-up'en selv noen ganger og det er litt av en jobb som er gjort med bilen.. Husker første gangen jeg tittet, bladde ned til slutten av første innlegget ditt og tenkte "hva F#! har han ikke tatt bilder av resten?" Ble glad når bildene dukket opp litt lengre ned gitt:-) Utrolig bra finish..

Angående våtslipingsguide så tror jeg kanskje det hadde vært på sin plass. Jeg vil ikke påstå at våtsliping er spesielt kontroversielt i den forstanden at det er veldig kontrollert hva man faktisk fjerner av lakk og mye mindre enn det de fleste ser for seg. En guide kan også hjelpe folk til å gjøre dette mer eller mindre riktig på første skudd, noe som jeg tenker er bedre enn at folk skal gå i fallgruve etter fallgruve. Jeg har tenkt på en slik guide selv, men har selv stoppet meg pga omfanget ved å skulle lage noe slikt, da man ønsker å få med mest mulig. Spennet blir enormt. Skal man begrense seg til håndsliping, ripefjerning ved bruk av våtslip, appelsinlakk, defekter. Ja, ganske omfattende som sagt.

Hvis du uansett skulle få drivet over deg Tommy, så må du gjerne ta kontakt, så kan jeg i alle fall prøve å bidra med litt tekst og bilder:-)

danfuruvarp
Skrevet

Han der må ha vaska bilen med stålull han... Er helt enige med alle andre her, det der var en helt fantastisk rå jobb du gjorde der. Regna med at eieren fikk hakaslepp nå\r han fikk bilen igjen. All cred til deg :D

2016 Mercedes C350e 

Skrevet

Tusen takk for det :)

Dette var vel min 2. writeup eller noe tror jeg..

Har tenkt vanvittig mye på det med våtslipeguide, men syns det er litt for kontroversielt til at man kan lage en guide for det..

Får se hva som skjer fremover.. Skal lakkere hele bilen min opp snart, og da skal hele våtslipes.. Kanskje det blir en liten guide da :)

Har lest denne write-up'en selv noen ganger og det er litt av en jobb som er gjort med bilen.. Husker første gangen jeg tittet, bladde ned til slutten av første innlegget ditt og tenkte "hva F#! har han ikke tatt bilder av resten?" Ble glad når bildene dukket opp litt lengre ned gitt:-) Utrolig bra finish..

Angående våtslipingsguide så tror jeg kanskje det hadde vært på sin plass. Jeg vil ikke påstå at våtsliping er spesielt kontroversielt i den forstanden at det er veldig kontrollert hva man faktisk fjerner av lakk og mye mindre enn det de fleste ser for seg. En guide kan også hjelpe folk til å gjøre dette mer eller mindre riktig på første skudd, noe som jeg tenker er bedre enn at folk skal gå i fallgruve etter fallgruve. Jeg har tenkt på en slik guide selv, men har selv stoppet meg pga omfanget ved å skulle lage noe slikt, da man ønsker å få med mest mulig. Spennet blir enormt. Skal man begrense seg til håndsliping, ripefjerning ved bruk av våtslip, appelsinlakk, defekter. Ja, ganske omfattende som sagt.

Hvis du uansett skulle få drivet over deg Tommy, så må du gjerne ta kontakt, så kan jeg i alle fall prøve å bidra med litt tekst og bilder:-)

Jeg stemmer for at dere slår dere sammen og lager en "Våtsliping for dummies 1.0"

steinsprang, appelsinlakk, og skikkelig dype RDS er vel det vi alle er keene på å få vekk...

Ole Gunnar
Skrevet

Creds fra meg på denne jobben virtual ! :D

Virkelig en kjempejobb !

Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tatt frem denne tråden for å vise frem hva som er mulig.. gull verd!

Skrevet (endret)

Jau, en episk tråd dette her ja. Men jeg drar den ikke frem og viser til andre - den beviser bare hvilket n00b-nivå jeg befinner meg på selv.... default_smile.png

Endret av EssieK
Skrevet

Hertelig takk for ros folkens! :D

Jeg kan kontakte deg når jeg skal begynne å slipe på bilen min Brynjar, så får vi sikkert miksa sammen noe :)

Hvis dere er gira på å se mer våtsliping, så kan dere se på denne Volvo 940.

Det er fra når jeg lærte meg våtsliping på egen hånd, på min egen bil :) Var faktisk det aller første jeg starta med innen detailing..

Scandicshine Detailer

• 1 year later...
Skovdahl
Skrevet

Siden jeg er heelt fersk her inne - WOW :blink:

Hva han har gjort for å få en så fæl lakk, er jo bare å lure på...

Sinnsyk jobb, creds i bøtter og spann!! Virkelig inspirerende :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

kkromcke
Skrevet

Det der var en vanvitting bra jobb, skal våtslipe litt på min også, men foreløpig blir det nok bare litt flekker som dem forrige eierne har pensla på steinspruter. Cred gitt :)

Saltkjelen
Skrevet

For en ekstrem forvanling, mektig imponert. Cred er selvfølgelig gitt.. :)

• 1 year later...
JensChristian
Skrevet

For ferskingene her inne som ikke har sett denne, bumper jeg den :) Helt SYKT bra resultat.

Skrevet

Dette var helt rått. Fy feite for en misshandla bil. Resultatet blir bedre enn ny:)

• 1 month later...
alexanderst
Skrevet

For en VANVITTIG stor jobb! Ble kjempebra dette :)

Skrevet

Takk, Christian, for at du bumpet denne! ;)

Og Virtual, DÆVEN! Ord blir fattige etter dette... Kred er med den absolutt aller største selvfølge gitt på alle tre delene! ;)

Noen av de siste bildene er definisjonen på "speilblankt"! :thumbup:

JensChristian
Skrevet

Bare hyggelig :fun:

Ai ægri vid ju, Jani, dis is de defenishon on speilblank :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår