Mats

Defa warmup med smartstart

Er det noen her som har montert defa warmup pakker som kan fortelle om det er mye hokus pokus? Er så lei av og fryse nå og har fått et rimelig tilbud på defa warmup pakke med smartstart, men skulle gjerne visst litt mere om monteringen.

Har undersøkt på original motorvarmer med montering men den var 1500 dyrere enn defa pakken jeg har fått pris på, og defa pakken er mye bedre utrustet.

Tips mottas med takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dritsimpelt.. Lever bil, dra hjem, spis middag, se tv eller DCN hvis du er hardcore, hent bil og vær glad..

Har man litt teknisk innsikt skal det være grei skuring, du finner monteringsanvisning på www.defa.com

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har undersøkt litt mer og ringt til Sverige, ender nok opp med en svensketur. Billigere en defa pakken inkl montering.

Lenge leve Sverige! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være litt jobb og montere ja, spørs hvor nøye du er egentlig..

Jeg bruker ca. 3 timer på Motor og Kupevarmer, smartstart ca. 1 time ekstra da det er litt jobb og få det pent med ledninger osv..

Mye feilmontering ute og går, og "fastpriser" rundt omkring går fort i svinga! Viktig syns jeg og få det til og se orginalt ut etterpå også, og spesielt nøye med ledningsnettet så det sitter riktig.

Kommer egentlig på åssen bil du har, hvor mye jobb det er... Nye poloen er JÆVLI og trangt. Nye Golf TSI er god-jobb..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har egentlig funnet ut at jeg har slått fra meg og montere selv med tanke på og få det pent og lignende. Har tatt kontakt med en Volvo forhandler i Sverige så skal bestille time der i nærmeste fremtid.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre sett mye dårlig montering av Defasystem av merkeverksteder! Du bør se for deg hvordan du vil ha det og gi klar beskjed til verkstedet om hvor du vil ha kontakt og trekking av kabler. Mye rart her altså!

Ellers så blir det jo deilig med varm bil B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ett ganske greit tips og dra med seg :)

Vet ikke om det er Defa volvo bruker? Var iallefall original volvo motorvarmer og kupevarmer, har ikke peiling på hva slags merke de bruker.

Uansett så skal jeg ikke ha noe slurv arbeid, det skal se pent ut!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert Calix, uten å si sikkert...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig grei skuring å montere systemet på Volvo, men nå klarer ikke jeg å huske hvilken du hadde igjen?!? Uansett, er det P2-chassis(S60,V70) så går det bare et par timer toppen. Var det jeg brukte på den første S60'en min, mens på R'en gikk det styggefort..

Er selvsagt en liten forutsetning at du har tilgang til løftebukk for å få plassert motorvarmeelementet på plass, for å slippe å måtte være kamasutra mekaniker!!

Fordelen med å montere det selv er jo selvsagt at du får plassert "antenner," utgang til Eco-pluggen akkurat der du ønsker det..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det blokkvarmer eller slangevarmer på din Brynjar?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er blokkvarmer som sitter på utsiden heldigvis.. Gjør det veldig enkelt sånn sett.. Alt ligger klart mtp innfestninger ol så det er en smal sak.. Eneste er at det kan være litt krunglete å komme til.. På min sitter den mellom torpedo og blokk under manifoilden, tja noe sånt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Brynjar sier et det lett på S60/V70. Orginalt skrues i blokka av merket Calix. Siden Defa var billigere, er du da sikker på at det ikke er slangevarmer? Pleier alltid være dyrere med Defa etter min erfaring

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med Defa er vel kanskje at det er litt lettere tilgang på deler samt ledning som de fleste "mister" eller at "kona" har rygget ut uten å ta ut kontakten av støpselet..

Jeg skal ikke si sikkert at det er enklest å få tak i deler til Defa, men noe jeg tror :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en S40N jeg har.

Defa'n var ikke billigere enn originalt i Sverige, begge to var blokkvarmere. Vil ikke ha slangevarmer da jeg har hørt litt ymse om dem. Men hva er hovedsaklig forskjell på Calix systemet til Volvo og vanlig Defa varmer? Så lenge begge er blokkvarmer?

Prisen i Sverige med motorvarmer og kupekontakt etc etc kom på 4587,- hos Helmia bil, så har jeg fått tilbud på Defa warmup pakke med smartstart for 4200,- i Norge uten montering. Problemet er bare at de ikke hadde varmeelement inne hos Defa.

Edit:

Prisen på Bilia i Norge er omtrent det dobbelte av det jeg må ut med i Sverige, og da har jeg til og med fått rabatter på alt i Norge :rolleyes:

Endret av Mats
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at de tar seg godt betalt her i Norge ja. Ser dere skriver at stort sett er monteringen grei skuring og ikke tar så alt for lang tid.

Stusser da over at BOS i Sarpsborg mener de må ha minimum 4-5 timer for å montere Defa i en E-klasse. Med en timespris på over 1000,- så blir det jo fort alt for dyrt :( Totalpris: ca 10.000,-

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 12000,- for å få fjernstyrt Eberspächer i min. Da hadde jeg den "dyreste delen" fra før, som forhandler så pent sa, og det var selve varmeapparatet. Dvs at de billigste delene, uten at jeg nøyaktig vet hvilke deler dette er, og jobb kom på 12000,-. Mener å huske at jeg leverte bilen kl 12, og da fikk jeg den tilbake dagen etter når jeg selv ville.

Det er hvertfall en løsning som har gitt meg null problemer og bare kos helt siden jeg fikk det montert. Prisen er stygg der og da, men det er så uendelig verdt det, både for din egen og bilen sin del.

I tillegg ble det gjort mye ryddigere og penere enn jeg ville klart selv, da det innebar plassering av en knapp i dashboardet også. De plasserte den elegant ved siden av andre originale knapper, og det er jeg glad jeg slapp selv. MYE skruing i dashboardet i min bil hvis jeg skal tro på manualen :unsure:

Som noen nevner her, så burde du sjekke litt referanser av verkstedene du vurderer til å ta jobben. Mye rart der ute også. Noen ganger er det hvertfall i mine øyne bedre å betale noen for å gjøre noe, mest for å unngå psykiatrisk. Tålmodighet og ledig tid er en dyd :D

Endret av Geir
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive