Mattjin

Poleringsmiddel til myk lakk

41 innlegg i emnet

Hei

Har en Lexus IS200 som har endel riper og har derfor bestemt meg for å kjøpe meg roterende. Jeg er dog i tvil om hvilke poleringsmiddel jeg skal kjøpe. Scholl og 3M er hete kanditater. 3M Ultrafina er vel kjekkt og ha på såpass myk lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m uf med blå pad er min anbefaling...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 - ihvertfall for å ta hologrammene du garantert kommer til å få.

Behøver ikke noen grov polish på toyota-lakk, tror nok du tar det meste med UFSE (blå kork) på 3m blå pad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X3 - Men jeg ville nok hatt en medium polish som 3M efc også.. Er ikke alltid ultrafina kutter nok. Selv ikke på toyotalakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Meg's #80 det funker også bra på gul Meg's pute

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd 3m-serien(enda), men da jeg tok min IS brukte jeg s17 på gul sonus-pad(rubbing pad) etterfulgt av s40 på hvit sonus pad(polish pad). Ble helt villt bra, men den komboen klarte ikke å ta alle rds'ene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da blir det iallefall Ultrafina og blå pad fra 3M på meg. Lurer på om jeg skal bestille noe grovere fra scholl, S40, S17 kanskje?? Hvilke pads er gode og kombinere med disse? Bør jeg kjøpe Uberpads eller Scholl pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Scholl sin orange polish pad en del. Føler det er en veldig all around pad som kan brukes til mange komboer.

Überpads har jeg ikke testet enda, men er snart på vei i postens gang :)

Her er Scholls egen compound guide med anbefalte pad´s

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Scholl sin orange polish pad en del. Føler det er en veldig all around pad som kan brukes til mange komboer.

Überpads har jeg ikke testet enda, men er snart på vei i postens gang :)

Her er Scholls egen compound guide med anbefalte pad´s

Hvilken størrelse annbefales på padsene for allround bruk?? Er veeelidg nerme å trykke på kjøp knappen på Godkjemi her nå. Metabo maskin ++ :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, det er møkkabil å polere.. Kan likegodt kjøpe DA maskin til den bilen der først som sist..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

150mm pads er grei allraound, men skader ikke å ha noen små også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker medium og small pads. Trykk i vei :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, det er møkkabil å polere.. Kan likegodt kjøpe DA maskin til den bilen der først som sist..

Hmm, var det jeg var redd for ja :( hva om jeg kjøper en biltema DA som jeg har i bakhånd? eller MÅ jeg ha en Flex for å få effekt??

Fargen er sølv foresten, fargekode 1CO

Endret av Mattjin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må langt derifra ha Flex, men spørs jo litt hva slags biler du skal bruke maskinen på? Er det omtrent kun japse så kan du nesten likegodt kjøpe Flex med engang.. Om du får hologrammer eller ikke avgjør også paden, ikke bare produktet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må langt derifra ha Flex, men spørs jo litt hva slags biler du skal bruke maskinen på? Er det omtrent kun japse så kan du nesten likegodt kjøpe Flex med engang.. Om du får hologrammer eller ikke avgjør også paden, ikke bare produktet:)

Er i første omgang kun Toyota/Lexus biler den skal brukes på. Tror du jeg kommer til å få fæle hologrammer med ultrafina på blå 3M pad også?? Tenker da på bruk med roterende.

Endret av Mattjin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel jobb å få det pent da ja.. Husk myke MF'r... Se på denne: Geir's Lexus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myk lakk betyr også gjerne dypere riper og mer og korrigere....

Er den ille klarer du ikke fjerne alt med UF. Kansje testa EF (GUL) med orange pad... den tar i allefall litt. men det blir nokk noe "hollos".

Er lakken virkelig myk, er det vel nesten ikke til å ungå.

Og da er DA det enkleste for å få den hollo fri etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M blå combo tar det aller aller meste selv med roterende, men det er jo bare å kjøpe en rimelig DA til å bruke som "hologramfjerner" til slutt der det er nødvendig. Man kan jo fint ha begge deler. Er lakken så myk at ultrafina på blå pad lager hologrammer så er lakken så myk at det er vanskelig å legge på voks for hånd uten hologrammer også etter min erfaring..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skjedd mer en 1 gang at UF lager "hollos".

MYKE! microfiber kluter, helt rene og myke helt rene padder med myke strøk.. skal ikke gnis. så går det som regel bra.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i med den Tyggis.. På Lexusen til Geir så tok det noen runder før lakken var hologramfri og da kjørte jeg den helt ned på 600rpm og flere pass.. Samt at 3M UF inneholder mye oljer, så ofte må du wipe både 2 og 3 ganger for å være sikker på å ha fått vekk alt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive