Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Gode erfaringer herfa.

Fått melding om at pakken er kommet på døra. Surt å sitte tåkefast offshore nå....

Bestilte 2 stk CG speed wipe. Fikk mail om at de bare hadde en igjen. Fikk da tilbud om å velge hvilket som helst annet produkt i quick detailer kategorien uansett pris!

Skrevet

Kontakt Paypal.

Jeg tok kontakt med paypal i går, og i dag ble pakken sent Weeeeeee...... :)

Så regner med at det kommer til uka.

Håper det vil gå bedre neste gang.

Skrevet

La inn min tredje bestilling nå. Leveringa tar ca 4.dager. Fedex bruker 2 dager England til Oslo og Posten AS bruker to dager fra Oslo til Stavanger.

- Mothers Wheel Brush (single)

- Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel (single)

- Shinearama White Bucket with Lid and Red Grit Guard (3 items)

- Meguiar's Chemical-Resistant Spray Head (single) x 2

- Meguiar's Wheel Brightener Bottle - Lilac (single)

- Chemical Guys Silk Shine Dressing (16oz)

Skrevet

Har selv brukt CG Silk Shine Dressing, og den funker veldig bra på interiør. Gir en matt fin overflate. Lukten er helt ok, men ikke noen stor opplevelse. Den er klar til bruk når du får den. Syns det er greit å spraye på en microfiberklut og deretter fordele utover. Da slipper du at det kommer produkt på vinduer osv. Klar til bruk når du kjøper den, altså trengs ikke å blandes ut

Scholl Purple9000 er et godt alternativ det også. Bruker heller den en CG Silk Shine Dressing på interiør for tiden, men den får du ikke hos shinearama

Men jeg oppfattet det som at han skulle ha noe å VASKE med...da er det vel litt feil å sprute på med dressinger osv? Jeg ville anbefalt en grei APC, f.eks Green clean eller Meguiars APC

Skrevet

Ja, tenkte på vask. Typisk sånn når du har komt borti plastikken med skoene osv.

"Silk Shine is a premium sprayable protectant and dressing that cleans and protects while restoring a natural pleasant look and feel with no oily, greasy, sticky, or shiny residues. Your rubber, vinyl, dashboard and trim will look, feel and smell everyday..."

Skrevet

Jeg kjøpte en kanne med denne..gleder meg til å prøve den ut!

SB000.jpg

Brynjar
Skrevet

Høres bra ut! Funker den inni dørkarmer også?

Jepp, den fungerer gull i dørkarmer... Bruker ofte denne selv og den er utrolig bra på skikkelig skitne matter i kombinasjon med børste før combivac:-)

Skrevet

Må man ha paypal-konto? Eller kan man betale med kredittkort via paypal, uten å ha konto...

AndersB
Skrevet (endret)

Må man ha paypal-konto? Eller kan man betale med kredittkort via paypal, uten å ha konto...

Trenger ikke paypal konto nei :)

Endret av AndersB
Skrevet

Jepp, den fungerer gull i dørkarmer... Bruker ofte denne selv og den er utrolig bra på skikkelig skitne matter i kombinasjon med børste før combivac:-)

Blander du det ut da eller?

Skrevet

Helt konge service og leveringstider :) Bestilte på Mandag forje uke og fikk det på Torsdag, på vei!

Skrevet

Noen som vet hva Fedex skal ha for å fortolle? La inn bestilling i forrige uke på under 200,- grensa, men da jeg så utpå esken stod frakten i summen på value. Da kan jeg vell forvente meg moms og gebyr på denne pakken :/

nope-mx5
Skrevet

Noen som vet hva Fedex skal ha for å fortolle? La inn bestilling i forrige uke på under 200,- grensa, men da jeg så utpå esken stod frakten i summen på value. Da kan jeg vell forvente meg moms og gebyr på denne pakken :/

Bør være mulig å klage på det.

Henvise til aktuell vareverdi under 200,-

-n

Skrevet

Får vente å se om jeg får noe MVA regning. Skal prøve å sette meg inn i hvordan en kan fortolle ting selv. Det hadde vært greit å spart den hundrelappen i gebyr. Det blir jo en del kjøp fra utlandet gjennom året. Momsen betaler jeg gledelig når verdien er over 200,- men litt kjipt å betale gebyr for å kunne betale moms.

Akkarbelling
Skrevet

Får vente å se om jeg får noe MVA regning. Skal prøve å sette meg inn i hvordan en kan fortolle ting selv. Det hadde vært greit å spart den hundrelappen i gebyr. Det blir jo en del kjøp fra utlandet gjennom året. Momsen betaler jeg gledelig når verdien er over 200,- men litt kjipt å betale gebyr for å kunne betale moms.

Når jeg har bestilt varer fra Shinearama har regningen kommet tidligst to måneder etterpå

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

Skrevet

Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en.

Varer fra 200 kroner må fortolles

Varer som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Toll og avgifter beregnes ut ifra summen av:

*varens verdi

*fraktkostnader for sending av varen

*eventuelle forsikringskostnader for sendingen

Du betaler allså mva av frakta også vist varen koster mer enn 200 kr. Koster den under det. så betaler du ikke mva for frakt.

Og koster varen mer enn 1000 kr. så får du ikke fortolle selv..

Skrevet

Alt dette er jeg klar over. En skal ikke betale moms på hverken varer eller frakt dersom varens verdi er under 200,- en skal betale moms av varen og frakt dersom varens verdi er over 200,- Den er jeg klar over. Det jeg ønsker er å fortolle varer som har en verdi over 200, men under 1000,- selv. Da slipper en betale det gebyret Fedex skal ha for å regne moms for deg. Tror jeg tar en telefonen til Tollvesenet i løpet av uken. Tipper det er noe sånn som at en sender inn kvitteringen selv.

Skrevet (endret)

Uten å si det sikkert.. men du får ett Toll nr.. heller mva nr.. heller va det heter. som du må oppgi hos dem du kjøper hos. Som da blir å stå på pakken. slik att man kan fortolle selv

Endret av Janko
Skrevet

Jeg har nå registrert meg på Tollvesenets sider. I følge mottatt info så langt vil jeg motta et brev med innlogging/koder slik at jeg selv kan ordne dette via deres nettsider for ettertiden. Har jeg skjønt det riktig så vil det stå en merknad til mitt navn, slik at jeg automatisk vil få beskjed når noe ligger til tollbehandling?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår