Gå til innhold

How to: Tekstilrens...

Recommended Posts

Skrevet

det som ofte er lurt er å spraye på såpe og skylle/støvsuge med rent vann fra rensemaskinen. da får man ofte ut mer skitt og såpe enn hvis man har såpe på maskin og vann etterpå. Men det er jo helt hva man foretrekker.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Har dessverre motsatt erfaring av hva du kommer med her.. Jeg bruker rent vann helt tilslutt for å trekke ut det som skulle ligge igjen av såperester.

-volvoRsport-
Skrevet

det som ofte er lurt er å spraye på såpe og skylle/støvsuge med rent vann fra rensemaskinen. da får man ofte ut mer skitt og såpe enn hvis man har såpe på maskin og vann etterpå. Men det er jo helt hva man foretrekker.

Jeg også gjør det på denne måten, sprayer på rensevæske først for så å suge det opp med rent vann i rensemaskinen.

• 3 months later...
Inzane2012
Skrevet

veldig flott guide dette her ja :)

men har ett spm ang mugg i bil... dama kjøpte seg en 96 A6 for en tid tilbake, og etter ca 4 mnd oppdaget vi at det hadde komt mye vann under teppet bak på passasjersiden, og ikke lenge etter gikk styreenheten til hevette og bilen blei taua til verksted og ble stående ute i en mnd enda di viste at bilen lekket vann inn i cupeen, så mår vi henta den var alle seter, ratt, gir skinn og dsj full i mugg og vannet stod opp til dørkanten...

vet at det ikke holder å bare børste vekk det en ser på overflata da muggen vil komme tilbake ved det minste tegn til fukt, men vi har tatt ut hele interiøret inkludert gulvteppe for å få det trøka skikkelig.

så over til spørsmålet: vil sånn ozon behandling og skikkelign interiør rens ta fullstendig knekken på muggen?? setene i seg selv har ikke vert våte pga vannlekasjen, men har vel vert såppas med fuktighet i bilen at muggen har fått spredd seg uten problem..

kan legge inn noen bilder om det skulle vere ønskelig, men di er ikke for sarte sjeler...

• 5 weeks later...
Joakim-G_R
Skrevet

Nyttig tips her!

Vil jeg være tjent med en vanlig våtstøvsuger, altså? Med sånn "tut" som du bruker her?

Mine seter er fra 1990, og garantert aldri gjort noe med de..

Hørte om noe "skum" man kunne spraye på, som trakk inn i setene og skummet noe voldsomt etterpå, som skulle trekke ut meste skiten. Men CG GreenClean fungerer bedre/like bra? (Iogmed at man kan bruke den til mer, så er den vel grisegenial..)

Denne, f.eks? http://www.jernia.no/Produkter/Hus+og+hage/Rengjøring+og+tørk/Støvsugere?key=342135

• 1 year later...
Simen
Skrevet

Vet at det er lenge sia dette, men CG sin impregnering varer visst i 12 mnd. cirka (står på produktinfoen). Skal gå over alle setene mine igjen, og forsegle de snart...

Reidar
Skrevet

Veldig bra og nyttig tråd dette :)

Våtstøvsuger blir kjøpt ganske snart :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

• 3 months later...
Skrevet

hallo.

har litt CG Green clean som jeg har tenkt til å bruke på en Mercedes med lyse gulvmatter.

har en nilfisk støvsuger som også er våtsuger, men har bare vanlig munnstykke. blir det noe problem å få sugd det opp med denne? :) jeg har heller ikke Tekstil impregnering, er det noe meg MÅ ha?

støvsuge

sprute på green clean

børste

vente litt

suge opp?

spurte vann på

suge opp?

• Admins
truhaa
Skrevet

Jepp, prosessen er god den..

Uten munnstykke er det litt mer jobb, men det går det også..

Tekstilimpregnering er ikke noe du må ha, men det er veldig ok å bruke det da møkka ikke setter seg så godt fast etterpå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Admins
truhaa
Skrevet

Har du en Coop OBS i nærheten så mener jeg flere har kjøpt bredere munnstykke der, gjør jobben lettere og en ser også når det slutter å komme møkk opp av teppene..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

okei :) skal ta bilen imorgen :( men stedet der hvor jeg står, er et maskinutleie firma, så skal se om jeg får lånt noe :)

Takk for opplysningen :)

• 11 months later...
  • 2 months later...
Skrevet

Fin guide :)

Vil anbefale å plukke ut setene dersom dette lett lar seg gjøre, jobben blir lettere å utføre, mindre gris i bilen og samtidig er det mulighet for å gjøre skikkelig rent på de trange stedene rundt setene. Er som regel bare 4 skruer og nappe ut evt. kontakter til varmeseter etc.

NB! Noen biler kan få problemer med varsellampe for airbag dersom setene kobles fra, sjekke gjerne dette med forhandler først.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Fin guide :)

Vil anbefale å plukke ut setene dersom dette lett lar seg gjøre, jobben blir lettere å utføre, mindre gris i bilen og samtidig er det mulighet for å gjøre skikkelig rent på de trange stedene rundt setene. Er som regel bare 4 skruer og nappe ut evt. kontakter til varmeseter etc.

NB! Noen biler kan få problemer med varsellampe for airbag dersom setene kobles fra, sjekke gjerne dette med forhandler først.

Hvis man kobler fra batteriet et kvarters tid før man kobler fra airbagledningene pleier det gå bra. Å koble dem til igjen før man kobler til batteriet er også et bra triks, fant en kompis ut da han plutselig fikk varsellampe i dashen og måtte få feilkoden resatt på verksted...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• 3 months later...
Skrevet

Hvordan blir rens uten våtsuger/rensemaskin da?

Har noen en rask framgangsmåte på det?

hgnubel
Skrevet

Hvordan blir rens uten våtsuger/rensemaskin da?

Har noen en rask framgangsmåte på det?

Du kan dra en del drit ut av stoffet ved å dusje med apc, børste, vente litt og så tørke over med en ren og tørr microfiberklut.. men det er tungvindt, går med mange kluter, det blir ikke helt rent, og i tillegg har du nå litt såperester i stoffet.

Greenclean er laget sånn at det ikke er så kritisk med litt såperester (blir ikke stivt), og jeg har fått mye drit og flekker ut av innertaket mitt (uten skjolder!) og bagasjeromsgulvet i bilen min på den måten, så jeg mener det er bedre enn ingenting :)

Skrevet

Evt. bare handle en Nilfisk Buddy 15 til sånn CIA 5-600kr :) funker gull :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Skrevet

Evt. bare handle en Nilfisk Buddy 15 til sånn CIA 5-600kr :) funker gull :)

Det har jeg og sagt lenge, men fy så mye bedre det er med maskin. :)

hgnubel
Skrevet

For min del betyr det at jeg også må kjøpe ca 70m skjøteledning hvis jeg skal bruke våtsuger eller rensemaskin på bilen her hjemme, så kan si det sånn at jeg har litt sympati med de som ikke har bilpleieutstyr som går på strøm :)

Hindrer meg ikke i å ha våtsuger likevel såklart, men sympati som sagt..

Vårhus
Skrevet

Synes det bør lages utstyr som går på banning jeg.. Dæven som en våtrensemaskin hadde fått fart på seg i mitt nærvær da :P

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Synes det bør lages utstyr som går på banning jeg.. Dæven som en våtrensemaskin hadde fått fart på seg i mitt nærvær da :P

Faren hadde vært stor for overoppheting og brann enkelte ganger i mitt nærvær...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår