Gå til innhold

"Servicehefte" for lakkbehandling

Recommended Posts

Meringdal

Heisann DCN

Jeg har så smått begynt å ta på meg jobber igjen etter et par år med tørke. Jeg har disse årene kun tatt mine "faste kunder" og ikke så veldig mange andre prosjekter. Ettersom jeg ikke lenger legger ut like mange Show n shines som jeg gjorde i gamledager mister jeg litt "historikken" over de bilene jeg tidligere har jobbet på, og hva som har blitt gjort. I tillegg har jeg fått forespørsel fra flere av mine kunder om jeg ikke har noe dokumentasjon eller lignende på hva som er gjort på deres bil.

Dette satte meg i tenkeboksen, og jeg har nå (nesten ferdig) utarbeidet et "Servicehefte for lakkbehandling". Dette er et hefte lik serviceheftene som blir utfylt av verksted ved service. 

Heftet inneholder informasjon om bilen slik som merke, regnr. lakkode og diverse (fylles ut manuelt), samt 15 sider med "serviceinformasjon". Her skal utførende bilpleier eller detailer krysse av for hva som er gjort gi kommentar til korrigeringer eller lignende, samt fylle ut lakkdybdemålinger. Det er egne felt for lakkering og våtsliping, slik at dette også blir ivaretatt.

Dette gjør det enklere å vite hva som er gjort på fremtidige jobber, ikke bare for meg selv - men dersom andre skulle ta på seg jobber på biler som jeg selv har jobbet på. I tillegg inneholder hver "jobb" plass til både stempel/signatur av utøvende detailer - samt plass for garantibevis eller lignende for sealer/coating. Hver side er i A5-format. 

Det mangler litt informasjon før det er ferdigstilt, men satser på å ha dette klart på sensommeren. Dersom det er noen som finner dette interessant, eller som ønsker mer informasjon av rundt dette så gi en lyd i denne tråden. Ved interesse så kan jeg få trykt opp ekstra. 

11318807_Skjermbilde2021-06-08kl_21_13_13.png.521486673263c92e595425e5a54e5b08.png933523133_Skjermbilde2021-06-08kl_21_47_31.png.9931e38a89a0ac300ba361c43670c428.png338073127_Skjermbilde2021-06-08kl_21_44_33.thumb.png.65c2d8ec539f63cdfefefdf33d66ba18.png

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Dette var et veldig smart tiltak.

Personlig så trenger jeg vel ikke noen, da jeg stort sett tar egne og kompiser sine biler, men jeg regner med at det er flere som kan trenge slike. Det er jo alltids kjekt å følge med på hvordan bilen blir fulgt opp.

Som sagt, veldig bra påfunn! :thumbup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...