Gå til innhold

Topper til Fusso? TW Hybrid Solutions Graphene Flex Wax


Head2k

Recommended Posts

Hei,

 

Skal gå over grundig i morgen med 2 stegs for å så legge Fusso, grunnen til det er at det er første gang jeg gjør dette, og vil ikke ha en permanent/semi-permanent løsning så jeg ikke kan gjøre det om, fikse senere osv.

 

Har nettopp fått i Turtle Wax Hybrid Solutions Graphene Flex Wax, og vurderer å ha dette på når Fussoen har fått stå litt, kan komme tilbake med resultat, erfaring rundt dette osv.

 

Tenkte først å legge kun TW, men ser at holdbarhet ikke er noe særlig tess på den.

 

Noen andre som har prøvd å toppe Fusso før? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alt av Graphene produkter var langvarige saker, skal vel også være ganske hard eller motstandsdyktig på det meste, iallefall en skikkelig graphene coating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Det er ikke noe poeng å toppe fusso med noe før den begynner å bli redusert, å toppe nylagt fusso vil egentlig bare tulle med vannegenskapene som strengt tatt er høydepunktet med fusso. Jeg la nye fusso på ene bruksbilen for ca. 8 mnd siden for å teste igjennom en nordnorsk vinter, og den er fortsatt nesten som nylagt på tak, panser og øverst på dørene, litt redusert nede på dørene men vannet renner fortsatt fort av. De siste 3-4 ukene har jeg prøvd å ta livet av den med hyppig bruk av vaskehallkjemi uten å lykkes, den har ikke blitt toppet med noe siden jeg la den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Kan en ikke bare toppe opp med Fusso da?

Ta en grundig vask, så claye og er alt fint, ta wipedown for så toppe opp med Fusso? Trenger vel ikke alltid å polere, om en ikke trenge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok litt enig der. 

MEN det er når man skal polere bilen med maskin at man BØR/MÅ claye bilen FØR polering, for å ta vekk forurensing på lakken.

 

Det er vel ikke et must for å polere etter clay(slik jeg har forstått det), men ja er enig at det er best. Clay fjerner ikke oksidasjon, riper eller andre skader i lakken. Da MÅ en polere. Men en kan få marring/merker i lakken da med bare clay(kommer vel ann på hvordan utførelse og hvor flink man er?). Man må jo få vekk mest mulig i lakken med kjemi før berøring(inkl clay).

Og marring som vil komme fra clay vil være avhengig av clay type, claylube type og lakktype på bilen en skal claye.

 

Copy&past ifra internet: Clay trekker ut partikler som bremsestøv, flyverust og piggdekkerester. Dessuten fjerner clay rester etter sevje fra trær, asfaltsester og annen skitt som normalt er svært vanskelig å fjerne. det er denne forurensingen som gjør at lakken ikke er glatt og ikke skinner så bra som den både kan og burde.

 

 

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...