Gå til innhold

Erfaring med Makita DPO600Z

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer, sett eller testet en Makita DPO600Z?

Vurdere å kjøpe en slik, da jeg har batterier 

Spec:

Polermaskin uten ledning gir stor bevegelsesfrihet. Den effektive børsteløse motoren git maskinen tilsvarende kraft som maskin på ledning. Egen modus for å få fin finnish på poleringen. Numerisk hjul for hastighetsjustering. Mulig å sette på tvungen rotasjon og tilfeldig rotasjon. Anti-restart funksjon for å ivareta brukerens sikkerhet. Batteribeskyttelsen skåner batteri og maskin mot overbelastning.

BRUKERFORDELER

• Mykstart for behagelig og sikker oppstart.
  • Låsbar strømbryter for forhåndsinnstilt turtall.
  • Elektronisk kraftjustering.

TEKNISK INFORMASJON

Spenning 18V
Turtall 0-780 min
Slagtall 0-13,600 min
Svingninger (spm) 0-6800 min
Slipeskive diameter 150 mm
Slipeomløp diameter 5,5 mm
Vekt 3,1 - 3,6 Kg
Dimensjoner (LxBxH) 530 x 148 x 126 mm

EKSPONERINGSVERDIER

Lydnivå (LWA) 94 dB(A)
Lydnivå (LpA) 83 dB(A)
Støytoleranse (K-faktor) 3 dB(A)
Vibrasjonsverdi (3 akser), polering 10,0 m/sec²
Vibrasjonsusikkerhet (K-faktor) 1,5 m/sec²
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

Oi, var ikke klar over at de har poleringsmaskin! Er godt fornøyd med Makita på verktøyfronten. Hadde vært gull å slippe ledningen og det styret der, så denne vurderes sterkt.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

Helelektrisk bilpark <3 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer

Hei, jeg kjøpte denne i fjor vinter og har polert to biler med den. 

Du bør ha et par batterier hvis det er kun den du bruker. For min del har to pleid å holde da jeg begynner å lade de lenge før de er utladet og jeg bruker Rupes sin ibrid samtidig. 

Skal polere min egen bil i uken som kommer så kan sjekke forskjellige ting du lurer på da. 

Det jeg liker med den er hvor kjekt det er å slippe å dra på ledningen rundt bilen som med de andre maskinene jeg har. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja setter pris på all tilbake melding / meninger om den for tror nok jeg kommer til å handle denne 🙂

Har idag 2x 4ah og 2x 5ah Makita batterier + 1x dobbel lader.

Ser Flex XCE 8 125 18.0-EC/5.0 kit, og den koster vel dobbelt så mye(nesten 8000kr). Men den er vel ikke dobbelt så god? Selv om batteritiden på et 5ah varer ca 40-45min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget en sammenligning mellom Flex og Makita

Makita DPO600Z vs Flex XFE 15 150    
TEKNISK INFORMASJON

Pris Ca 4000kr   Pris Ca 8000kr   Makita er ca halv pris iforhold til Flex
Spenning 18V   Spenning 18V   Samme spenning
Turtall 0-780 min          
Slagtall 0-13,600 min   Tomgangsutslag  4600-7600 /min   Maktia har mer fart / rotasjon
Svingninger (spm) 0-6800 min   Rotasjonshastiget:  2300-3800 rpm   Maktia har mer fart / rotasjon
Slipeskive diameter 150 mm   Maks størrelse på festeplaste: 160 mm   Større feste plate på flex, men 150mm er vel nok?
Slipeomløp diameter - kastelengde 5.5mm   kastelengde 15 mm    Større kaste lengde på Flex
Vekt 3,6 Kg   Vekt 2.8kg   Mindre vekt på Flex
Vekt:  (uten batteri) 3,1kg   Vekt:  (uten batteri) 2.1 kg   Mindre vekt på Flex
Dimensjoner (LxBxH) 530 x 148 x 126 mm   Mål:  380mm x 140 mm   Mindre størrelse på Flex
fulladet batteri til et tomt batteri 27 minutter   fulladet batteri til et tomt batteri 40-45 minutter    Lenger batteri tid på Flex
Med eller uten tvungen rotasjon Ja   Med eller uten tvungen rotasjon Nei, kun oscillerende    Makita kan veksle mellom med eller uten tvungen rotasjon
Vibrasjonstoleranse (K-faktor) 1,5 m/s²          
Vibrasjonsnivå: polering 10,0 m/s          

EKSPONERINGSVERDIER            

Lydnivå (LWA) 94 dB(A)          
Lydnivå (LpA) 83 dB(A)          
Støytoleranse (K-faktor) 3 dB(A)          
Vibrasjonsverdi (3 akser), polering 10,0 m/sec²          
Vibrasjonsusikkerhet (K-faktor)

1,5 m/sec²

---

------------

Ser Flex har mindre vekt og nesten dobbel batteri tid. Så var det kreftene da, hvor mye man kan belaste maskinene, det står det ikke så mye om. Men ut ifra rotasjon så kan en si at Makita stikker av med "kraft" seieren? Eller tar jeg litt feil her?

Så var jo prisen da, kan nesten kjøpe 2stk av Makita for 1stk Flex....

Endret av Mr.rs4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel litt slik generelt med batteriverktøy at første innkjøpet blir en del dyrere da man må kjøpe med batteri(er). Gitt at du allerede har en del batterier til Makita (og sikkert da andre verktøy) ser det mer gunstig ut for deg å gå for Makita sin maskin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...