Gå til innhold

Stein86 sin Lupo


Stein86

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Stein86

    41

  • HHA

    5

  • Roulund

    5

  • Burny_

    5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Takk for tilbakemeldinger fra e36-mafiaen.. ;)

Var digg med nye høyttalere, men det var mer stress enn planlagt siden jeg måtte bore ut de gamle festene..

Gikk heldigvis greit å legge ledninger og sånt siden Kjell fikset det meste av det mens jeg stod og så på... :lol:

Blir sannsynligvis nye felger iløpet av dagen... Blir spennende å se hvilken tilstand de er i, og om jeg gidder å sette dem på bilen nå eller bare bruke vinteren til å pusse dem ned og lakkere dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært og hentet nye felger...   :D

ATS Cup 7x15, som egentlig skal se slik ut:

ats_cup.jpg

Men de har blitt opplakkert for en stund siden og lakken har begynt å boble litt rundt omkring og de er lakkerte helt sølv. Så de blir nok pusset ned og lakket opp igjen etterhvert. Har ikke bestemt meg og jeg skal kjøpe nye dekk og kjøre dem utover høsten eller vente meg å sette dem på etter at jeg er ferdig med å pusse dem opp iløpet av vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme seg den bilen der nå! :) Tror jaggu du har like stor bagasjeplass som min mor har i sin Ford Ka :P Men overraskende mye som faktisk går inn når man legger ned seter og bruker fantasien / har riktig pakketeknikk. ;)

Klistremerke under vindusviskern bak er ikke feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk..

Er rart hvor mye en får plass til dersom en er litt kreativ. Når jeg legger ned baksetene får jeg helt flatt bagasjerom og det var ikke noe problem å kjøre med 4 15" felger baki tidligere ikveld. 

Tror nok vi er litt bortskjemte med god plass nå for tiden, før i gamle dager klarte vi jo å reise hele familien på tur i mange uker til tyskland i en golf II. 

Hohoho så gammel eg følte meg når eg skreiv den forrige setningen, ikke dårlig å klare å være så klok i en alder av 23....   :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Holder på med lakkering av felger for tiden og etter press over sms legger jeg ut noen bilder av hvordan de ble når jeg er ferdig.

Felgene er ATS cup som jeg prøvde å fjerne lakken på uten hell og siden jeg gikk sykt lei endte jeg opp med å pusse så godt jeg gadd før jeg grunnet og lakket dem på ny. 

Slik ble de altså seende ut, svart i fronten og hvite bak.CIMG0001.jpg

CIMG0002.jpg

CIMG0003-1.jpg

CIMG0005.jpg

CIMG0006.jpg

CIMG0007.jpg

Dette er bare en midlertidig løsning som bare har tatt to kvelder med pussing, grunning og lakking så de er ikke strøkne. 

Spesielt baksiden av felgene er stygge fordi jeg gikk lei midt i pusseprossesen min...   :D

Men de er det aldri noen som skal se allikevel, siden planen er å kjøre felgene slik som de er nå fram til vinteren og iløpet av vinteren har jeg tenkt å fjerne alle de mange lagene med lakk som felgene har fått iløpet av livet sitt og lakke dem opp igjen i originalfargene slik bildet jeg har postet tidligere.

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med lakkering av felger for tiden og etter press over sms legger jeg ut noen bilder av hvordan de ble når jeg er ferdig.

Felgene er ATS cup som jeg prøvde å fjerne lakken på uten hell og siden jeg gikk sykt lei endte jeg opp med å pusse så godt jeg gadd før jeg grunnet og lakket dem på ny.

Slik ble de altså seende ut, svart i fronten og hvite bak.

Dette er bare en midlertidig løsning som bare har tatt to kvelder med pussing, grunning og lakking så de er ikke strøkne.

Spesielt baksiden av felgene er stygge fordi jeg gikk lei midt i pusseprossesen min... :D

Men de er det aldri noen som skal se allikevel, siden planen er å kjøre felgene slik som de er nå fram til vinteren og iløpet av vinteren har jeg tenkt å fjerne alle de mange lagene med lakk som felgene har fått iløpet av livet sitt og lakke dem opp igjen i originalfargene slik bildet jeg har postet tidligere.

Deg, meg og en boks med Duxola skal bli artigt i vinter.. Haha.. :) Da skal du få se noe effektivt. ;) Lakken kommer til å flerre av. Skal se om jeg ikke klarer å få sandblåst dem også for deg i vinter så blir det skikkelig bra.. Dette kan bli morsomt, da kan vi pusse felger sammen.. Hehe..

Endret av Slime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fett. Men ser ut som du mangler dekkfornyer  :lol:

Takk takk, jeg har et større behov for nye dekk enn enda mer dekkfornyer i hyllene..   :P

Disse dekkene er altfor store, samt at de er tynnslitte og noen er punkterte, så skal få kjøpt nye dekk snart..

Deg, meg og en boks med Duxola skal bli artigt i vinter.. Haha.. :) Da skal du få se noe effektivt. ;) Lakken kommer til å flerre av. Skal se om jeg ikke klarer å få sandblåst dem også for deg i vinter så blir det skikkelig bra.. Dette kan bli morsomt, da kan vi pusse felger sammen.. Hehe..

Blir artig det ja, hvilke felger er det du skal pusse opp iløpet av vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt nye dekk som forhåpentligvis kommer og er på bilen før helgen og nå sitter jeg og pusser ned mine nye "Lupo"-merker. 

Disse skal lakkeres svarte slik at absolutt alt på bilen er svart og blått..   :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på den nye felgene med nye dekk.  :D

Takk til Kjell som byttet dekkene for meg, satt felgene på bilen mens jeg var på skolen og hjalp med å grovjustere camberen framme når jeg kom meg hjem. 

Har ikke tilgang til kamera for øyeblikket, så bilder kommer om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har glemt å oppdatere her inne. Har ikke skjedd noe i det siste, utenom å få på 13" vinterstålfelger og kapsler...   <_<

Men jeg kan jo si litt om hva som har skjedd siden sist.

Siste bildet før vinterfelgene ble satt på.

P10000762.jpg

Så fikk jeg omsider lakkert de nye lupo-merkene svarte. Så nå er endelig alt på bilen svart eller blått...   :)

De fleste tar av merkene bak, men syns det er litt gøy å ha dem på. Litt lei av alle som spør om hva slags bil jeg har når de ser den. Og ville selvfølgelig være litt annerledes så derfor ble det svarte merker. 

Jeg bestilte nye merker fra vw og pusset dem ned før jeg grunnet og lakket dem svarte og klarlakk oppå der igjen

P1000077.jpg

Og et lite bilde for å vise at jeg har klart å unngå swirls på panserert i to måneder (etter polering). (streken til høyre er kameraet og ikke en ripe.)

Skal bli artig å se hvordan det skal gå etter vinteren. Om ikke annet er den godt beskyttet med DG 101, 601, 111 og to lag med collinite 476. Collinite ble lagt etter en vask noen uker etter duraglossen ble lagt på.

P1000082.jpg

Til slutt en liten konkurranse, finn en feil...   :P  :P

P1000079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Stein86

Skiftet olje på motor og girkasse på fredag og fikk som bonus en irriterende hvinende lyd når jeg kjører i 5. gir.

Alle de andre girene er helt topp og har aldri hatt noen problemer tidligere.

Skal innom verkstedet idag og se hva de sier om saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...