Gå til innhold

Stein86 sin Lupo


Stein86

Recommended Posts

Stein86

Tenkte det var på tide å legge ut noen bilder av Lupoen som jeg kjøpte for en måned siden..

Siden jeg er student har jeg tidligere valgt å klare meg uten min egen bil, men etter 4 år med studier begynner det å nærme seg slutten og jeg trengte bil til å komme meg på jobb i sommer og når jeg skal skrive oppgave over nyttår.

Har prøvd å spart noen kroner underveis i studiet og følte endelig at jeg hadde råd til å kjøpe og eie min egen bil… Wohooo…

Valget falt på en soft blue Lupo 00-mod og med 91 000 km på telleren siden den hadde fornuftig innkjøpspris, billig forsikring og er billig i drift.

Etter god hjelp fra Susanne (Reaper) her på forumet som var og sjekket ut bilen for meg (tusen hjertelig takk for hjelpen Susanne…) kjørte jeg og Kjell (Slime) tidlig en lørdags morgen fra Hovsherad til Tønsberg for å hente bilen. Dette var en artig tur som vi selvfølgelig burde tatt masse bilder av, men dessverre startet turen forferdelig… Vi var første bil til en stygg ulykke der vi måtte hjelpe en ung jente og tilkalle luftambulanse fra Stavanger, og ble derfor forsinket halvannen time.

Etter denne starten mistet vi begge litt gnisten så motivasjonen til å dokumentere turen med bilder var heller laber.

Men etter drøye 5 timer kjøring var vi vel framme og fant et godt eksemplar av en Lupo og da ble det kjøp.. =)

062709130400.jpg

Kan bare si at det var en artig kjøretur hjem med motorveiskjøring med 1.0 og 50 ville hester…

Og sist men ikke minst er det gøy med sol og minst 25 grader uten aircondition…

Når dama så den holdt hun på å le seg ihjel (Tilleggsinfo: jeg er 1.89 på strømpelesten og har god plass i bilen, men ser kanskje litt rart ut fra utsiden, men det bryr meg ingenting) og det første hun sa var hun ville ut å kjøre i den... :D

Når jeg fikk bilen hjem til Østrem fikk han en etterlengtet vask med foam og full pakke…. =)