Gå til innhold

Stein86 sin Lupo


Stein86

Recommended Posts

Stein86

Tenkte det var på tide å legge ut noen bilder av Lupoen som jeg kjøpte for en måned siden..

Siden jeg er student har jeg tidligere valgt å klare meg uten min egen bil, men etter 4 år med studier begynner det å nærme seg slutten og jeg trengte bil til å komme meg på jobb i sommer og når jeg skal skrive oppgave over nyttår.

Har prøvd å spart noen kroner underveis i studiet og følte endelig at jeg hadde råd til å kjøpe og eie min egen bil… Wohooo…

Valget falt på en soft blue Lupo 00-mod og med 91 000 km på telleren siden den hadde fornuftig innkjøpspris, billig forsikring og er billig i drift.

Etter god hjelp fra Susanne (Reaper) her på forumet som var og sjekket ut bilen for meg (tusen hjertelig takk for hjelpen Susanne…) kjørte jeg og Kjell (Slime) tidlig en lørdags morgen fra Hovsherad til Tønsberg for å hente bilen. Dette var en artig tur som vi selvfølgelig burde tatt masse bilder av, men dessverre startet turen forferdelig… Vi var første bil til en stygg ulykke der vi måtte hjelpe en ung jente og tilkalle luftambulanse fra Stavanger, og ble derfor forsinket halvannen time.

Etter denne starten mistet vi begge litt gnisten så motivasjonen til å dokumentere turen med bilder var heller laber.

Men etter drøye 5 timer kjøring var vi vel framme og fant et godt eksemplar av en Lupo og da ble det kjøp.. =)

062709130400.jpg

Kan bare si at det var en artig kjøretur hjem med motorveiskjøring med 1.0 og 50 ville hester…

Og sist men ikke minst er det gøy med sol og minst 25 grader uten aircondition…

Når dama så den holdt hun på å le seg ihjel (Tilleggsinfo: jeg er 1.89 på strømpelesten og har god plass i bilen, men ser kanskje litt rart ut fra utsiden, men det bryr meg ingenting) og det første hun sa var hun ville ut å kjøre i den... :D

Når jeg fikk bilen hjem til Østrem fikk han en etterlengtet vask med foam og full pakke…. =)

Tok meg også tid til å legge et lag med nanoforsegling på frontruten og duragloss 105 på lakk og de resterende vinduene..

062709191826.jpg

062709191840.jpg

062709191857.jpg

Deretter fikk den sove i carporten over natten, selv om jeg egentlig hadde lyst å kjøre han inn i stuen der det er godt og varmt. :wub:

062709232747.jpg

062709232758.jpg

062709232811.jpg

Etter at bilen var i hus begynte planene for bilen å komme snikende.. (mer om dem senere)

Siden vi hadde noen felger liggende i leiligheten måtte vi teste dem på..

Hadde bare to liggende så ble det bare prøvemontert på venstre side, og det så ut som om bilen skulle tippe over med 15” på venstre side og 13” på høyre side… :rolleyes:

063009215628.jpg

063009215642.jpg

Første ting som kom i hus var svarte vw-emblemer framme og bak

071409215026.jpg

071409215042.jpg

Ser nå at det ble helt feil med blank skrift på ”Lupo” så disse skal plukkes av og lakkeres svarte.

Siden alle andre tar av navnet har jeg mest lyst til å ha dem på, men blir helt feil å ha blank skrift siden det er den eneste som er krom på bilen.

Og siden bilen har vært i en skade og omlakkert noen plasser på høyre side er jeg skeptisk til å rive av sidelistene siden jeg frykter at de ikke har blitt tatt av når bilen ble lakkert og da ender jeg kanskje opp med stygge merker dersom jeg river av listene.

(De er bare limt på så skal egentlig ikke være noe problem å bare dra de av.)

Så planen foreløpig er å kjøre en sort og blå kombinasjon på bilen og da må listene være på foreløpig.

Slik ser bilen ut for øyeblikket.

071409221340.jpg

071409221354.jpg

071409221421.jpg

Info:

1.0 bensin med 50 hk

Utstyr:

Disse bilene er rippet for alt så denne listen står tom. :P

Utstyr som mangler:

Servo

Sentrallås

AC

Elektriske vinduer

Alt annet en vanlig bil har…. :D

Planer for bilen:

Justerbart senkesett (På vei i posten)

Sorte frontlykter (På vei i posten)

Nye høytalere fremme

Golf I 13” stålfelger (Ligger og venter i garasjen)

Sentrallås med fjernkontroll

Nye felger (Når økonomien tillater det skal jeg har 14" med litt bredde og lett dekkstrekk)

Nye vindussveiver siden den er litt ødelagt på høyre side.

Ros og skryt er alltid velkommen..

Og dersom noen har kritikk så kan dere kanskje legge det fram på en fin måte?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Stein86

    41

  • HHA

    5

  • Roulund

    5

  • Burny_

    5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Stein86
Fin bil og stilie planer :) Skjønner at det kan se litt morsomt ut med to meter fyr inne i den da :)

Ja det ser nok litt festlig ut, men bil skal være gøy vettu.. ;)

Morsom bil.

Bilder av interiøret?

Hva med å lakkere lister og nedre del av støtfangerene?

Skal få tatt bilde av interiøret etterhvert.

Tror ikke jeg gidder å lakkere listene, enten skal de dras helt av eller så blir de værende.

Og har vurdert å lakke helt ned, men akkurat nå syns jeg det er litt fint at det er noen svarte partier på bilen som lager litt kontraster.

Siden den er litt lys i blåfargen tror jeg kanskje det blir litt mye blått dersom jeg lakkerer helt ned.

Men forhåpentligvis er senkesettet snart i hus og da skifter plutselig utseendet på bilen ganske mye så får heller ta en oppsummering om videre planer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Husker når Bernhard hadde en write-up på den lupoen der.

All honnør til han som har bygget den, veldig strøken, han har lagt noen timer og kroner i den lupoen.

En av grunnene til at jeg valgte en Lupo er at det skal ikke så mye til før de blir veldig kule, og at det er ikke så altfor mange som har gjort noe med en Lupo her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lupo er en kul bil det, er vel på fiat 500 str? skulle du ha 15" på den?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86
Fiat 500:

Length 3,546 mm (139.6 in)

Width 1,627 mm (64.1 in)

Height 1,488 mm (58.6 in)

Lupo:

Length 3530 mm (139 in)

Width 1803 mm (71 in) (with mirrors)

Height 1447 mm (57 in)

Kilde: Wikipedia

Er sånn ca like store ser det ut som, utenom at lupoen er litt bredere. (??)

Tror jeg satser på 14" med litt bredde når jeg etterhvert skal finne felger, håper det blir stilig.

Edit: Så nå at Lupo-bredden var inkludert speil, mens det ikke står noe om 500 bredden er med eller uten speil

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

I denne tråden er fine biler alltid velkomne.. :D

Den Lupoen der er sykt strøken, var rett før jeg slo til og kjøpte gamle-felgene dine.

En kamerat tipset meg om dem på vacn.

Men klarte desverre ikke å finne plass til dem i økonomien min da.

De p-slotsene passet jo helt ypperlig på den bilen... :wub:

Har noen slike liggende i leiligheten, må bare overbevise en kamerat om å selge dem til meg.

Vet du hvor mye senk det er på den og hvilken størrelse er det på de felgene? De jeg har liggende her er 15x5,5 ET38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, senk er 120mm (hehe) og dim på felga er 7x16 ET65 med 30mm FK adaptere (5x130 boltsirkel)

Felgene er ikke P-slots, men Porsche D90 med P-slot mod. Liten sjangse for og møte noen med like felger på veien tror jeg.. hehe

Så din lå på Finn en stund, så velholdt ut den også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

My bad... Felgene passet ihvertfall veldig godt på Lupoen.

Jeg er godt fornøyd med Lupoen min ja, spesielt til den prisen jeg fikk den for.. ;)

Har skiftet radiator siden forrige eiere har fylt rent vann og ikke kjølevæske så den gamle radiatoren begynte å lekke litt og kjølevannet og radiatoren var full av rust så jeg skiftet like godt alt sammen.

Og bilen har vært i en krasj iløpet av livet sitt, så det er litt halvdårlig lakkjobb og dårlig arbeid på høyre framskjerm.

Men ellers tror jeg bilen skal være god, bank i bordet..

Dersom du kommer på noen lure tips og triks eller nettbutikker der jeg kan finne noe artig er det bare å skrike ut..

Har veldig lyst på Cambridge-lykter også på sikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk http://www.partsandretards.no/ ;)

Radiator ja, samme her.. Begynte og lekke som F, byttet den. Heldigvis er motoren tett og fin, og i god stand.. Har hatt 3stk Lupoer inne på jobben, samtlige med vann/oljelekkasjer fra alle kanter, så har vært heldig der;) Utenom at drevet til 5.gir datt ut av girkassa, så har hun vært/er storfornøyd med den bilen :wub:

Mitt råd til deg hvis du skal ha litt senk, og få bilen til og se bra ut uten og SKAMsenke den.. Gå for 15";) 14" og skamsenk ble rett og slett brutalt og kjøre med, traversen skrapte i bakken på flat asfaltvei, sto gnister langt bak bilen B) hehe

Endret av Burny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Takk for tips. Tenkte kanskje at 15" ble litt for stort for den lille motoren..

Og tror ikke jeg kan kjøre altfor brede dekk siden jeg ikke har servo og vil ikke at den skal bli steintung å kjøre i lave hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Siden det ble etterspurt noen interiørbilder så gikk jeg ut i bilen for å ta noen bilder..

Og med meg tok jeg CG Leather scent, Greenclean 1:15, tannbørste, envy detail brush og en MF.. :)

Så da ble det en liten rengjøring innvendig, og jeg må innrømme at jeg hadde glemt hvor sinnsykt effektiv Greenclean er... :o

Hva er vel en showcase uten bilder, så jeg fikk tatt noen med mobilen.

071609185017.jpg

071609185042.jpg

Kjempegod plass baki her...

(Har forresten testet AG vinyl and rubber care på mattene baki og dette anbefales ikke i det hele tatt, de er steinglatte så jeg må få vasket det av til helgen)

071609185123.jpg

071609185134.jpg

... Men det er på bekostning av bagasjerommet som ikke er så veldig stort...

071609185945-1.jpg

071609190013-1.jpg

Fikk også gitt pedalene en liten vask i samme slengen (Se bort ifra mattene, de skal vaskes til helgen)

071609185159.jpg

071609185545.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Da har to stykker av disse kommet i hus:

Svarte hovedlykter.. :)

072309191523.jpg

Gleder meg til å få satt de på, men tror ikke jeg får tid til å gjøre det før etter helgen.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86
Fete lykter, og fet bil! Lupo er tvers gjennom gromt. :D

Takk for det du.. Jeg syns og Lupoen er ganske kul... ;)

Tenkte jeg skulle ut og skru litt for å finne ut hvor omfattende det er å skifte frontlyktene.

Alt gikk bra og alle skruer lå fint til og lykta løsnet, men fikk den pokker ikke ut av det lille hullet lykta står inni... <_<

Så da lurer jeg på om det tilfeldigvis er noen her som kan noen triks?

Må jeg skru av hele fangeren eller fins det andre småting som kan skrus av for å få lykta ut?

Var inne på tanken på å skru av hele fangeren, men gadd ikke å gjøre det mens bilen står midt i gata så får heller gjøre det til uka..

Og avslutter med et lite bilde av den gromme motoren... :D

one point zero baby..... :lol:

072309201836.jpg

Har forresten skiftet til krom blinklyspære framme sånn at jeg slipper det fæle oransje.

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...