Gå til innhold

Quickjack eller sakseløfter?


eiko

Recommended Posts

Alfaduden
23.2.2021 - 11.40, challenger skrev:

  

Ble du fornøyd? Jeg står og tripper her og har oppgradert til JulaClub Smart medlemskap i dag m.t.p. tkampanjen de kjører nå, kr. 12.999,-. Ser noen fleksible bruksmuligheter med denne, selv om den ikke oppfyller mekkemuligheter/krav tilsvarende høytløftende sakseløfter jeg har planlagt (men som koster fra kr. 32.000,- og oppover og blir skyvd foran meg stadig vekk).

Æhh. Nå blir jeg også fristet. 
Ser jo smidig ut og løfter høyt nok til å kunne få nesa under i alle fall. 

 

EDIT: Ser nå at denne er veldig kort. Bare 1524mm mellom løftepunktene.

Endret av Alfaduden

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
23.2.2021 - 13.40, challenger skrev:

  

Ble du fornøyd? Jeg står og tripper her og har oppgradert til JulaClub Smart medlemskap i dag m.t.p. tkampanjen de kjører nå, kr. 12.999,-. Ser noen fleksible bruksmuligheter med denne, selv om den ikke oppfyller mekkemuligheter/krav tilsvarende høytløftende sakseløfter jeg har planlagt (men som koster fra kr. 32.000,- og oppover og blir skyvd foran meg stadig vekk).

 

Nå har du helt sikkert kjøpt, lenge siden jeg var inne på forumet her. Men svaret er JA, jeg er meget fornøyd med QJ, og den brukes flittig både inne i garasjen (mest der) og trekker den ut noen få ganger. Har brosteinsbelagt gårdsplass og sørger for at den står der det er helt plant. Jobber med å finne en løsning der slanger og styreenhet kan plasseres for å være minst mulig i veien. Nå er alt plassert oppe på arbeidsbenken noe som er litt i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Jeg har montert hydraulikkenhet + batteri nede på veggen ved porten. Da kan man koble slangene til ved bruk ut og inne.😎

Slangene henger på veggen når ikke ibruk.

QJ-Hydraulikk.thumb.JPG.c22abfe70e674a1e8c569e8f65d6ca0a.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger
5.5.2021 - 15.36, eiko skrev:

 

Nå har du helt sikkert kjøpt, lenge siden jeg var inne på forumet her. Men svaret er JA, jeg er meget fornøyd med QJ, og den brukes flittig både inne i garasjen (mest der) og trekker den ut noen få ganger. Har brosteinsbelagt gårdsplass og sørger for at den står der det er helt plant. Jobber med å finne en løsning der slanger og styreenhet kan plasseres for å være minst mulig i veien. Nå er alt plassert oppe på arbeidsbenken noe som er litt i veien.

 

Joda, jeg klemte til, og er meget fornøyd så langt. Har foretatt noe mekking og hjulskift til nå, på tre ulike biler. Og underspylt to stk. etter vinteren. Har i øyeblikket en Renault Clio dinglende oppå liften, den første bilen for detailing. Kjennes mye mere vennlig for kroppen å jobbe med rensemaskin innvendig, i denne høyden. Det eneste aberet jeg har funnet så langt, er at den ikke var lang nok for løftepunktene på vår MB S211 E-klasse, heller ikke på tvers under.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian
3 timer siden, challenger skrev:

 

Joda, jeg klemte til, og er meget fornøyd så langt. Har foretatt noe mekking og hjulskift til nå, på tre ulike biler. Og underspylt to stk. etter vinteren. Har i øyeblikket en Renault Clio dinglende oppå liften, den første bilen for detailing. Kjennes mye mere vennlig for kroppen å jobbe med rensemaskin innvendig, i denne høyden. Det eneste aberet jeg har funnet så langt, er at den ikke var lang nok for løftepunktene på vår MB S211 E-klasse, heller ikke på tvers under.

Sikkert mulig med extension kit. Jeg har løfta en R-klasse på 5000SLX med EXT-kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Kristian, joda, men investeringskostnaden på forlengerrampene overgår interessen/behovet for de. Foreløpig :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Det er jo noe av tilbehøret til QuickJack som er priset noe vannvittig, eks MC-adapterplata til over 5 tusen og sikkert det EXT-kit'et også.

Finnes mye video/forum på folk som har laga sitt eget opplegg med forlengere for en brøkdel av prisen fra QJ.😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Jeg endte opp med n mulig litt overkill løsning men for meg er den akkurat det jeg vil ha 😛

Hjemme er det såpass langt fra innendørs i garasjen og utendørs hvor jeg vasker at å ha den stående fast på et sted ikke er mulig.

Pleier også å ha den med på trackdays så da er det greit at alt er samlet i en kasse. Ikke helt ferdig enda da jeg skal lage til slik at koblingene er tilgjengelig uten å åpne lokket og et par 12V uttak for kjøleboks. Med det batteriet kan jeg kjøre opp og ned hele helgen hvis jeg ikke bruker batteriet til kjøleboks elns.

 

 

IMG_20210511_084602.jpg

IMG_20210511_084613.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer
2 timer siden, Hirobofly skrev:

Den var stilig den løsningen der!😎

Hjul på kassa så den kan skyves lett rundt?

Ja, 360 grader på alle og brems på 2 av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
5.5.2021 - 15.36, eiko skrev:

 

Nå har du helt sikkert kjøpt, lenge siden jeg var inne på forumet her. Men svaret er JA, jeg er meget fornøyd med QJ, og den brukes flittig både inne i garasjen (mest der) og trekker den ut noen få ganger. Har brosteinsbelagt gårdsplass og sørger for at den står der det er helt plant. Jobber med å finne en løsning der slanger og styreenhet kan plasseres for å være minst mulig i veien. Nå er alt plassert oppe på arbeidsbenken noe som er litt i veien.

Hvor kjøpte du QJ du har? Vurderer en slik selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
2.11.2021 - 23.03, Fenwick skrev:

Hvor kjøpte du QJ du har? Vurderer en slik selv :)

Beklager sent svar. Dessverre brukes dette forumet alt for sjelden. Jeg kjøpte min på Biltema. Var billigst der mener jeg å huske. Fremdeles fornøyd. Eneste er at den ene jekken ikke vil gå helt ned ved senking, må tråkke på den for å få den får å få den ned de siste centimeterne, og finner ikke ut hvorfor. Om litt blir det sakseløfter, men QJ blir nok ikke solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...