Jump to content
Skulebollen

Big boi blowr anbefaling?

Recommended Posts

Skulebollen

Hei, har søkt litt på forumet men finner utrulig lite info om Big boi blowr. 

Er ute etter effektiv tørk av bil, da spesielt når bilen ikke er svampet, og jeg ikke tørr gå på med tørkehandkle. 

Har sett Big boi Blowr ser ut til og bli mer og mer populære. Men usikker på om jeg skal gå for mini eller buddy? Blir Stortsett kun brukt på biler som er vokset og behandlet. Men vasker ofte to biler om gangen.. 

Finnes der andre alternativer? 

Metro vac fra bilnerden er jo ett godt stykke oppi pris.. 

Erfaringer, tips og råd mottas med stor takk 😁

Bernhard

Big boi fremfor Metro Vac.
Buddy blir litt liten, så jeg mener at Mini er minimum.
Effektivt på en behandlet bil, en ubehandlet så er den fin til å blåse ut vann av alle kriker og kroker.

Sanden

Kjøpte en Bigboi Mini nå i begynnelsen av mars, har fått prøvd den et par ganger nå, jeg liker veldig godt slangen på Bigboi’en da den strekker seg ut nå du bruker den. 

Min erfaring så langt av mini. Den tar overaskende liten plass, lett og ta i bruk. 
Tidligere har jeg brukt løvblåser stihl sh86. Føler Bigboi’en er like effektiv som den. Men den er ikke like rask som tørkehåndkle. Det er viktig at bilen er hydrofobisk for at den skal funke. Så jeg bruker bigboi’en på side paneler, vinduer og felger. Veeldig kjekk på felgene. Oppsumert veldig kjekk og ha. Men tar litt tid og blåse tørr en hel bil. Kjente det litt i kroppen etter jeg prøvde 1.gang. 

testa den litt på hunden også, pass på at du gjør det ute og ikke inni garasjen. Hadde bikkje hår over alt etterpå, fordelen er bikkja ikke røyter så mye i dagene etter på. 

Edited by Sanden

Skulebollen
8 timer siden, Stig J skrev:

Stemmer det @Skulebollen Om det er forrige versjon eller annen vet jeg ikke. Men er er i alle fall den jeg har. https://www.hundihuset.no/fonere-blasere/aeolus/monster

Gjør jobben greit unna og er fornøyd med den. 

Du har ikke erfaring med denne iforhold til bigboi? Etter og ha sett litt på YouTube ser jeg at en bigboi mini nok er minimum av hva man bør ha😅

MortenHaa

Om du har behandlet bil så holder BigBoi Mini i lange baner, og det går rimelig kjapt å tørke bilen da.
Er bilen ubehandlet så blir lufttørking generelt for "svakt" og vil ta mye tid.
Har selv BigBoi Mini med 9m slange som brukes på masse kundebiler, som oftest til å blåse ut av speil og kroker i sammarbeid med ett MF tørkehåndkle. På egen bil som er coata med kamikaze så bruker jeg kun Mini'en til tørk, og det er meget effektivt. Alt i alt kjempefornøyd med den :D

• Like 1

Stig J
4.4.2020 - 22.35, Skulebollen skrev:

Filtrerer denne luften? Og varmer opp tio grei temp? 

Sitter et filter i ræva på den ja. Veldig enkelt å demontere og støvsuge det. Varm og god luft ja. Slangen blir rimelig varm å holde i :)

Skulebollen
14 timer siden, Stig J skrev:

Sitter et filter i ræva på den ja. Veldig enkelt å demontere og støvsuge det. Varm og god luft ja. Slangen blir rimelig varm å holde i :)

Da prøver eg nykommeren 😁

• Like 1