Gå til innhold

Hva slags flekker er dette, og hva kommer det av?

Anterialis

Recommended Posts

Anterialis

Det siste 6-10 mnd eller så har jeg oppdaget det jeg tror er fettflekker over hele bilen. Mest på panseret ser det ut til, og minst på taket, men også der. Jeg får det ikke vekk med vanlig vask (avfetting surfex hd og prickbort) samt mekanisk mikrofiberklut-vask. Med en tørr mikrofiberklut og betydelig gnukking kan jeg delvis fjerne en og annen flekk. Det føles litt som sevje, eller annen fettete følelse. Med kluten «drar» jeg liksom flekken utover. 

noen som har vært borti dette?  

Jeg vasker bilen med samme produkter som før, dvs. Autofoam på skumkanom (av og til prickbort på tørr bil først), så avspyling og carwash såpe (lukter godt :)) Bilen fikk Ditech-behandling for 12 mnd siden. Jeg kan også nevne at jeg av og til etter kontaktvask bruker Gyeon wetcoat, dette har jeg brukt siste to årene. Kan det være denne som gjør det? 

Forsøkt:

- avfetting, kontaktvask

Ikke forsøkt:

- polering

- QD og «rubbe» med MF..

De siste få mnd har det blitt skikkelig ille, noe må gjøres! Tusen takk for innspill og forslag til utbedring. 

F819E0AD-261B-497C-B106-EAB8EFEA9C55.jpeg

95D8AB65-873B-4E01-AEEB-D5B2FA7C3743.jpeg

7B0C97CE-2B16-43AD-B82E-6C4DD3871B80.jpeg

Endret av Anterialis

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Setter et par mynter på at du har knipset bilde av synderen. Sevje fra trærne der du parkerer

• Liker 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Dette ser ut som Wetcoat flekker for meg, og de er skikkelig vriene å få bort. Silikonfjerner tar det med litt knekking, men polering er nok like raskt og enkelt.

Hadde en lignende opplevelse selv, og de flekkene der så nesten identisk ut med de flekkene Wetcoat lagde på konebilen.

Det var da den havnet i søppelbøtta. 

Det har jo kommet en ny formel, som skal være bedre, men jeg har ikke brukt den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anterialis

Takk for svar! Plassen bildet er tatt er tilfeldig, står veldig sjeldent der. Jeg har også en følelse av at det er wetcoat flekker... Er det et spesielt produkt/silikonfjermer du kan anbefale til dette formålet (dersom jeg ikke rekker polere først)? :)

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anterialis

Takk for tips! Ja, jeg skal snakke med bilnerden.. Også er jeg usikker på om jeg kjøper den nye typen, kanskje om bilnerden gir meg kompensasjonsrabatt :p

Da tolker jeg altså flekkene som resultat av wetcoat-en. Takk for diagnosehjelp!

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slitt med dette problemet tidligere jeg også.

Synderen viste jeg kjapt til å være wetcoat her også, har ikke rørt dette produktet etterpå..
Løsningen for å fjerne dem ble å gå over med en All in one polish med maskin, da gikk det ganske greit bort.
Holdt meg langt unna den nye formelen jeg også, ble en skikkelig nedtur å rydde opp sist gang..

Ble derimot anbefalt Car Chem Hydro Seal som et alternativt produkt via en kollega, har brukt denne igjennom hele høsten og vinteren nå. storfornøyd, like enkel i bruk og god holdbarhet. Men den har ikke gitt meg lignende problemer som wetcoat gjorde. Denne bruker jeg også på rutene uten problem. 

Endret av GunnarS

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...