Gå til innhold

Beste dekk fornyer? Hva mener dere?

Recommended Posts

Petecomplete
Skrevet (endret)

Bruker 3D Magic Blue og den syntes jeg er knall. Bruker den på alle eksterne plastdeler på bilen også, og holder seg fint og hydrofobisk i lang tid. Brukte den på den gamle falma plasten på mopeden i våres og den er like fin enda :) Prøvd Autoglym instant tyre dressing, og biltema sin dekkglans også men syntes 3D sin er bedre enn de.

Endret av Petecomplete
Niebelheim
Skrevet

Jeg har brukt Swissvax Pneu tidligere, men har delvis gått over til Carpro Perl i det siste. Har fortsatt litt Pneu jeg må bruke opp, men jeg kommer nok til å fortsette med Perl når jeg går tom.

Tommy
Skrevet

Min absolutte favoritt når det kommer til "look" er Swissvax Pneu, men den er ikke så ekstremt holdbar, men er drøy i bruk å det er fort gjort å ta en ny runde. Men jeg bruker også mye Carpro Perl, å den blandes 1:3, for ikke å være alt for glossy.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Jeg har testet flere og har etterhvert landet på GYEON Q² Tire som min klare favoritt (http://gyeonquartz.com/product/tire/). Anbefales veldig!

Skrevet

Har prøvd ps siliconfrei på dekk, gir naturlig matt utseende, så slettes ikke et dårlig valg hvis det er det en ønsker. Syns pearl gir litt mer glossy utseende, både på gummi og plast (kun prøvd 1:5 blanding). Fornøyd med begge. Kun erfaring fra stell med på egen bil, så skal ikke si at jeg her bred erfaring med noen av produktene.

_Makki_
Skrevet
19 timer siden, EspenBil skrev:

Noen som har erfaring med Koch Chemie plast star ? 

Slik ser ut Koch Chemie Pss på dekk og plast:

Når det gjelder holdbarhet på dekk så har jeg fått ut ca 4000km ut av den med sort gummi som prelet vann. Det gjelder firmabilen med balongdekk, grundig vask og skrubing med høyalkalisk produkt, så påføring av Pss og tørk til neste dag.

På utvendig plast har jeg fått ca 6mnd på bakfanger på firmabilen. Denne får som regel avfetting (Teerwasche) hver håndvask ellers Koch Chemie Vbn ved kattevask.

DSC09048~2.JPG

DSC09050~2.JPG

DSC09053~2.JPG

DSC08633.JPG

DSC08408.JPG

DSC07643.JPG

DSC07645.JPG

DSC07655.JPG

DSC07656.JPG

DSC07672.JPG

• Liker 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på Plast Star og Nano Magic Plastcare?

Og hva er forskjellen i praksis på pss og ps?

Endret av trogha
Edit..
Skrevet
25.5.2019 - 12.23, _Makki_ skrev:

Slik ser ut Koch Chemie Pss på dekk og plast:

Når det gjelder holdbarhet på dekk så har jeg fått ut ca 4000km ut av den med sort gummi som prelet vann. Det gjelder firmabilen med balongdekk, grundig vask og skrubing med høyalkalisk produkt, så påføring av Pss og tørk til neste dag.

På utvendig plast har jeg fått ca 6mnd på bakfanger på firmabilen. Denne får som regel avfetting (Teerwasche) hver håndvask ellers Koch Chemie Vbn ved kattevask.

DSC09048~2.JPG

DSC09050~2.JPG

DSC09053~2.JPG

DSC08633.JPG

DSC08408.JPG

DSC07643.JPG

DSC07645.JPG

DSC07655.JPG

DSC07656.JPG

DSC07672.JPG

Mye lik oppfatning som _Makki_ sin beskrivelse:Har ikke allverden erfaring med mange produkter, men Plast Star har vært en udelt positiv opplevelse. Får ikke den aller mest glossy finishen, men det blir i mine øyne mer stilriktig og pent utseende. Syns også den virker utrolig drøy i bruk, så den litersflasken jeg har, den kommer til å holde til mye. Og da blir ikke prisen avskrekkende heller. I jungelen av produkter, så kommer jeg neppe til å bytte til noe annet i nær fremtid. (Generelt fornøyd med alt annet av Koch Chemie jeg har også, både pads og kjemi.)

Innehaver

Gardermoen Service AS

- Bilpleie av alle typer kjøretøy, nye, brukte, veteran og klassisk. 

Følg på Facebook

web: gardermoenservice.no

post@gardermoenservice.no

Mob: 92426205

• 3 months later...
Skrevet

Tenkte å spørre om Plast Star. Blender dere den ut? Blir det like bra? Eller er det bare å kjøre på som den er?

Skrevet
27 minutter siden, Nel22 skrev:

Tenkte å spørre om Plast Star. Blender dere den ut? Blir det like bra? Eller er det bare å kjøre på som den er?

Jeg blander ikke ut. Har en liten sprut på en microfiber pad og behandler gummi og plast.

Veldig drøy i bruk er den også.

• Liker 1

Innehaver

Gardermoen Service AS

- Bilpleie av alle typer kjøretøy, nye, brukte, veteran og klassisk. 

Følg på Facebook

web: gardermoenservice.no

post@gardermoenservice.no

Mob: 92426205

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår