Jump to content
Sign in to follow this  
zaltoz

Polish og puter til Tesla Model 3

Recommended Posts

zaltoz

Hei!

Har søkt meg grønn men kan ikke finne en klar anbefaling på min problemstilling.

Har en ny Model 3 som er pent håndvasket et par ganger. Sist så clayet jeg før voks, og ser dessverre at klarlakken er mykere enn jeg er vant til så det har blitt noen riper og marring. Har kjøpt en enkel DA-maskin fra Clas Ohlson, men trenger hjelp til poleringsmiddel og puter. Jeg hadde håpet å slippe unna med 1-steg, men 2-steg går også fint. Lakken er som sagt kliss ny, så ønsker helst ikke noe veldig grovt. Er f. eks Scholl S30+ fin til dette bruket? Eller er den ikke kraftig nok til å ta marring og småriper etter clay? Er åpen for andre merker også, og ønsker helst en anbefaling av både polish og pute, som egner seg godt til myk lakk som jeg antar Model 3 har.

SurreSnurre
9 timer siden, zaltoz skrev:

Hei!

Har søkt meg grønn men kan ikke finne en klar anbefaling på min problemstilling.

Har en ny Model 3 som er pent håndvasket et par ganger. Sist så clayet jeg før voks, og ser dessverre at klarlakken er mykere enn jeg er vant til så det har blitt noen riper og marring. Har kjøpt en enkel DA-maskin fra Clas Ohlson, men trenger hjelp til poleringsmiddel og puter. Jeg hadde håpet å slippe unna med 1-steg, men 2-steg går også fint. Lakken er som sagt kliss ny, så ønsker helst ikke noe veldig grovt. Er f. eks Scholl S30+ fin til dette bruket? Eller er den ikke kraftig nok til å ta marring og småriper etter clay? Er åpen for andre merker også, og ønsker helst en anbefaling av både polish og pute, som egner seg godt til myk lakk som jeg antar Model 3 har.

Scholl s20 black(har lang kjøretid), og gul eller scholl orange pad. Scandicshine har dette. Bruker jeg på solid black Teslaer. Funker uten problemer.

Diamondshine

Problemstillingen er vel slik at hard lakk er vanskelig å fjerne riper på og krever kraftigere middler og puter. Men er veldig enkle å til å få opp glansen på, siden lakken ikke er så mottakelig for mikroriper.

På myk lakk er det omvendt. Lettere å fjerne riper med milde kombinasjoner, men desto verre å få ett fint resultat etterpå uten mikro-riper.

I ditt tilfelle med sannsynlig myk lakk så vil jeg anbefale deg å velge de mildeste produktene. Prøv f.eks med Koch Chemie M2 eller M3 med veldig fin pute. Tror det skal ta det meste greit!

Hvis det ikke tar marringen så må du til middels poleringsmiddlet f.eks feinsleifpaste fra Koch Chemie. Og fortsatt med veldig fin pute og sjekke om det fjerner alt og fortsatt godt resultat.

Hvis du ser bittesmå riper enda etter å ha inspisert lakken så må du nok gå 2 steg og avslutte med M2 antihologram eller den nye versjonen M3.

Lykke til 😊

Napoli

Jeg har en obsidian black Tesla. Er veldig fornøyd med 3D HD sine produkter. HD Cut til korrigering, og HD polish til avslutning. Begge med med lilla spider pad fra 3D. Innimellom drar jeg over bilen med HD Speed - bare for å holde den helt blank (denne lakken får jo riper av å kjøre forbi en bilvask).