Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hallo.

jeg bruker en halogenlampe i garasjen som lyskilde når jeg polerer bilen. Synes det kan være vanskelig å oppdage riper og swirls med denne. Går over med en LED Lenzer i ulike vinkler for å sjekke om det er riper etter polering, det tar litt tid å inspisere, men det funker vel sånn tålelig.

Men, nå ser jeg at denne er på tilbud, https://concours.no/produkt/scangrip-d-match-2-color-match/

Bør jeg kjøpe den?

Vil dette være beste valget ift å avsløre riper og swirls? Har svart lakk på begge bilene.

tenkte også å legge coating, vil denne lampa gjøre jobben med coating lettere?

hva mener ekspertisen?

Skrevet

Disse skal være meget bra. Har vært i kontakt med Bilnerden angående kjøp av disse, og de sa at den du linker til der gir meget godt lys. Det finnes også en til samme pris som heter Scangrip Multimatch. Denne lyser ikke like sterkt, men ifølge Bilerden mer enn sterkt nok for de aller fleste, og denne kan du også bruke uten ledning en viss tid da den har innebygget batteri. Jeg ville nok gått for den du linker til hvis du tror du kommer til å ha den tilkoblet strøm 100% av tiden.

De som har disse lampene er meget fornøyde, og det er vel creme de la creme når det kommer til lys i forbindelse med lakkarbeid. Merk at Concours er utsolgt for stativer til disse lampene (begge typer) hvis du trenger det.

Godt lys under detailing er uansett meget viktig. Selv ville jeg nok brukt halogenlampen i tillegg så du har en lyskilde på hver side av deg. Da slipper du at hånden og maskinen og egentlig hele deg lager massive skygger på den ene siden. Vet ikke hvordan det blir å inspirere lakken med begge lampene på samtidig, men du kan jo i det verste fall snu halogenlampen unna og kun bruke scangrip hvis det viser seg å fungerer dårlig.

• Liker 1

[X] 1998 Hyundai Coupe 1.6
[X] 1990 Volvo 745
[X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T
1995 Toyota Celica GT-Four
1994 Opel Astra F Si 1.6

Skrevet

Takk for omfattende svar. Frista til å handle nå... hvordan er tilgjengeligheten av nye pærer til disse lampene? Det er vel LED pærer som holder lenge, men før eller siden må de jo byttes?

Furuseth Detailing
Skrevet

Led dioder i denne, levetid på rundt 100 000 arbeidstimer, hvis den dør er det heller snakk om en reklamasjon evt.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Skrevet

Ok, da gikk jeg på en smell her og kjøpte arbeidslys.... havnet selvsagt noen produkter til i handlevogna der på merkelig vis, har liksom en rar tendens til å bli slik. Så nå blir det både Carpro Essence primer før coating og Sufex HD i bilpleiesortimentet mitt.

Skrevet

Jeg har scangrip multimatch 2 på rullestativ, Matchpen, og 2stk. I-Match 2 (hodelykt). Skulle jeg har kjøpt lys i dag, så hadde jeg definitivt kjøpt 2 stk. hodelykter for å bytte på. Da bruker man den ene, mens den andre lader. Jeg hadde nok også droppet Matchpen og heller gått for Sunmatch 2. Da hadde jeg sluppet å bytte så mange batterier, og fått bedre lys til inspeksjon. Multimatch 2'en føler jeg egentlig ikke er noen nødvendighet når man har hodelykt for arbeidslys og håndholdt lykt for inspeksjon. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår