Gå til innhold
Jetseel

Vaske ullpads og alle typer skumpads

Recommended Posts

Jetseel

Hei og H.

Ja det finnes 30+ av disse HVORDAN vaske pads... men jeg har fortsatt flere spørsmål å komme med!

Kan jeg vaske ALLE pads samtidig/sammen i maskinen? Fin, grov, medium, skum,microfiber og ull??

Hvorfor/hvorfor ikke?

HVA er best som «vaskemiddel» ETTER at jeg har gnudd de så rene jeg kan under springen ?

Har noen prøvd Blenda?! ( har ikke omo )

Og hvordan er Milo kontra Omo?!

Og hvorfor har jeg ikke en Padwasher enda? 🤪 er det verdt det? Blir de 99% ren etter noen sek i bøtta? Hva er deres erfaringer med Padwasher?

Så siste spørsmål, etter at jeg har polert "pianolakken" på typiske lister ved ruter osv, disse svarte listene, så ser padden helt jævlig ut. ER den like fin å bruke til rubbing osv etter en god vask?! Da den blir garantert ikke hvit igjenn ( en hvit Scholl spider pad ) . Eller skal den kasseres? Brukes til annet rask?

Håper på svar av noen som er våkne, da jeg trenger tørre pads til i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Splendid

Hei!

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene, men skal forøke å hjelpe.

Jeg ville separert skum fra ull og mikrofiber. Sikkert flere grunner til at det er lurt, men jeg gjør det alltid etter å ha erfart at en skumpad gikk delvis i oppløsning og [email protected]%et opp ull og mf'ene. Skumrester (grønn Rupes) blandet inn i "hårene" er ikke ønskelig.

Vaskes i maskin med Milo på 30-40 grader og lufttørkes. Husk å skylle doseringskammeret fri for såperester og skyllemiddel først!! En lett runde i tørketrommel KAN sikkert funke, men jeg har aldri prøvd.

Jeg bruker misfargede pads om igjen så sant det ikke er opplagt at de vil gjøre ugagn. De kan ev. degraderes til mer "skitne" områder; nederst på kanalskjørt etc. hvis det skulle vise seg at de har tatt skade.

Lykke til!

Endret av Splendid
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jetseel

Takk for innspill!
Ja det ble slik, jeg tok alle skumpads og kastet dem inn og så tok jeg ull for seg. Gikk fint med microfiber og skumpads ser jeg. Men jeg ser etter en god vask at nå som de er tørre, at det er litt rusk her og der fra forskjellge pads som har kommet over på andre pads. F eks litt grønt skum fra rupes grønn over på lilla scholl osv. Dette ser ut som at er mest i overflaten, så kanskje ikke så dumt å bare sette alle på en maskin, ta børsten og frede raskt på børsten slik at de er helt clean :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SimnS

Er litt nysgjerrig på padwasher selv. Når man leser S&S er det overraskende få som nevner det. Forumet her er jo ikke akkurat kjent for å kun bruke penger på det aller mest nødvendige, så jeg er også litt overrasket over at fler ikke har det / snakker om at de har det. Har vurdert padwasher selv, men foreløpig ikke kjøpt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Jeg har ikke padwasher fordi jeg ikke forstår hensikten. Det ser jo ut som en vaskebøtte med en skjev grit guard. Hva skal jeg gjøre med den? Stå der og gnukke opp og ned som et godt gammeldags vaskebrett?

Jeg legger pads i en vaskebøtte med sterk surfex HD (blandet på slump) og lar det ligge over natten. Så skyller jeg godt og putter padsene i vaskemaskin på 60 grader med ullvaskemiddel (ingen annen årsak enn at jeg har lest det her en gang og ikke prøvd meg frem på egenhånd). Etter 60-graders vask, så setter jeg på en skylling til, klemmer ut vannet og legger de til tørk på et tørkestativ i et par dager.

Done.

Gir ingen garanti for at dette er best fremgangsmåte :P 

Endret av Prinsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Jeg bruker padwasher på jobbene jeg tar utomhus.

Og nei. Det er ikke bare en bøtte med en skjev gg.

Padwasher er et flott verktøy ute i felten, men det desidert beste er maskinvask.

Jeg hiver alltid pads i en bøtte med apc blanding så polishen ikke skal størkne I puta. Så er det maskinvask på 40 grader med microfibervask I kammeret og en citrus degreaser I vaskeball, 600omdr og ekstra skylling. Lufttørkes etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan

For oss som har for mye pads så vasker man i ettertid, men har man dårlig tid og få pads, så er padwasher utmerket.

Eventuelt for arbeid utomhus. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SimnS

Jeg er av typen som ikke har mange nok pads av hver til å ta en hel bil uten å benytte samme pad to ganger. Jeg må derfor gå innendørs og skylle de i vasken. Padwasher hadde vært ålreit for meg, men har man som dere sier nok av alle typer pads til å ta en hel bil før man må vaske så er det jo en annen sak :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig