Gå til innhold

Begrense merker på sete fra barnesete

Recommended Posts

Skrevet

Har trekk som dette under barnesetene i bilen min:

https://www.barnashus.no/prince-lionheart-setebeskytter-sort-40451.html

Begge setene er festet med isofix. Ser når jeg tar utav setet at det er noen presspunkt i skinnet, spesielt helt bak i sitteputen ved isofix punktene. Vet ikke helt hva jeg kan legge under for å avlaste enda mer. Er redd for å skape ekstra trykk dersom jeg legger noen microfiberkluter akkurat der trykkpunktene er. Noen som har tips?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Erfaringen her er at det forsvinner etter noen dager.. Jeg har typisk fredag gitt barnestolen te mor mi og når jeg får den igjen søndag er setene normale..

Skrevet

Har merket det samme selv, ut fra mangel på respons som sier annet må jeg vel godta at det ser sletent ut under setene[emoji24][emoji6].
Ligger i detaljene vettu

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Det viktigste er vel å holde det rent slik at ikke skitt og grus blir liggende og gnage mellom barnesete/isofix-pinnene og skinnet.

Skrevet

Har den samme setebeskytteren som deg Conkey, opplever også at trykkpunktene blir borte etter noen dager.

Har også kjøpt et trekk til å dekke til baksete. 

Skrevet

Det forsvinner etter noen dager, og det er vanskelig å gjøre noe med uten at det går utover sikkerheten. Det aller viktigste er at setet monteres korrekt, og da er press mot seterygg ofte i sammenheng med dette på bakovervendte seter.

Jeg tenker mer i de baner, som nevnt ovenfor, at det er viktig å sørge for at grus og annen drit ikke får lov til å ligge og "raspe" mot underlaget. Min erfaring på femte året med unger er at underbeskyttelse av kvalitet er den beste beskyttelsen. Og selvfølgelig sparkebeskyttelse for å stoppe skitne ben fra å herje for mye ;)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Skrevet
16 timer siden, Conkey skrev:

Har trekk som dette under barnesetene i bilen min:

https://www.barnashus.no/prince-lionheart-setebeskytter-sort-40451.html

Har samme selv i kombinasjon med sparkebeskyttelse fra samme produsent, er vel noe av den beste beskyttelsen man får kjøpt. Så etter hvert at det samlet seg litt grus og annen møkk mellom sittepute og rygg, kjøpte et pledd hvor jeg lagde hull til isofix-armene og la under så nå samles all grusen i pleddet.

Når jeg hadde bakovervendt bilstol brukte jeg og slakke litt på "armen" som presset mot seteryggen for å redusere strekken av skinnet (når det ikke satt barn i stolen). 

Skrevet

Jeg har forovervendt på begge setene. Valgte det underlaget pga litt tykkelse på underlaget. Men er overrasket over at det blir såpass press likevel. Er spesielt helt bakerst på sitteputen at det blir merke, er isofix pinnene som er årsak. Men får fortsatt leve med dette[emoji6]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Jeg la, i tillegg til trekket, under et stykke fra et liggeunderlag under Isofix, avlastet bra det. Men det er som flere her sier, slik at det vil rettet seg ut igjen etter noen dager.

Skrevet
Jeg la, i tillegg til trekket, under et stykke fra et liggeunderlag under Isofix, avlastet bra det. Men det er som flere her sier, slik at det vil rettet seg ut igjen etter noen dager.

Tenker i samme bane, tviler på at det kan påvirke sikkerhet i særlig grad. Er jo forskjell mellom ulike biler mht hvordan sitteputen ser ut.

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

• 1 month later...
Nautilus
Skrevet

Kan også nevne at vi har Lionheart underlag og sparkebeskyttelse som nevnt over her. Vil bare nevne at sparkebeskyttelsen er sparket så og si i filler. Og da snakker vi ikke diskuterbar kvalitet, men heller sparkeglade unger. Jeg kan ikke få anbefalt disse produktene fra Lionheart varmt nok. De koster sikkert det dobble av de andre, men fy pokker som de har beskyttet.

Jeg sliter en del med at sand ender opp nede ved isofixen, men ser over at folk har smarte løsninger :)

Talent is nothing without results.

hgnubel
Skrevet

+1 på skamros av Lionheart setebeskyttere/underlag. Ca 6,5 år på den jeg har hatt lengst, og ingen merker i skinn eller alcantara. Faktisk ingen slitasje på selve setebeskyttere heller.

Edit: det er selvsagt trykkmerker i setebeskytterene, men de er ellers like hele :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår