Gå til innhold

1987 Corolla


AndersB

Recommended Posts

AndersB

Nå fikk Corollaen til bæssfar virkelig gjenommgå og jeg fikk prøvd meg på maskinpolering :) Passe fornøyd med resultatet selvom en del rds ble igjen. (første gang med roterende)

Merk* hadde vært hyggelig med tilbakemeldinger om hva som kan gjøres bedre/forskjellig(!)

Matriell:

Div biltema avfetting

TurtleWax bilShampo :unsure: (rester fra gamledager)

SS vaskehanske

Meg's quick clay

Biltema roterende(Makitaen er på vei)

Scholl s03/gul sonus

s03/ull

s40/hvit sonus

Wipedown (kondensfj./batterivann)

Voks: Pete's 53(må sies at denne hadde sweet beading)

Brukte 2 dager, første dag rengjøring og test, ble nesten hele bilen med s03 og gul sonus, da den kom ut i sola 2. dagen så jeg at jeg måtte hardere til verks(masse langsgående riper, så ut som det var dratt en skitten MF frem og tilbake, mener at jeg ikke gjorde dette :huh: .

Så Andre dag ble ull+s03, etterfulgt av s40 på hvit sonus, skal si det gjorde susen :thumbup:

Før:

post-863-1243982700_thumb.jpg

Asfaltflekker var det lite av, men et lag med asfalt derimot :blink:

post-863-1243982796_thumb.jpg

post-863-1243982876_thumb.jpg

post-863-1243982935_thumb.jpg

post-863-1243982996_thumb.jpg

post-863-1243983073_thumb.jpg

post-863-1243983211_thumb.jpg

post-863-1243983280_thumb.jpg

Da jeg skulle teste s03/gul sonus og skulle ta wipedown, opplevde jeg noe merkelig: (?produkt ikke brutt ned/uren IPA-blanding?)

post-863-1243983516_thumb.jpg

Men anyways, ble dårlig med bilder under prosessen, også av clay og detaljer, men her er noen ferdigbilder:

post-863-1243983820_thumb.jpg

post-863-1243983872_thumb.jpg

post-863-1243983952_thumb.jpg

post-863-1243983999_thumb.jpg

post-863-1243984130_thumb.jpg

post-863-1243984188_thumb.jpg

post-863-1243984256_thumb.jpg

Merk Plast-bumpers og lister, skikkelig makeover(biltema Black Wax)

post-863-1243984346_thumb.jpg

Hva er det som skal til for å fjerne rds? syntes jeg jobba ganske hardt med s03/ull men rdsene ble kun "rundet av" turte ikke å gjøre noe utover dette da jeg er newb :)

Edit* Siden jeg dreit i maskering og det spruta sånn polering over hele bilen så tok jeg Wipedown kombinert med vask, er dette å anbefale eller kan det forårsake noe?(altså å kombinere vask med wipedown) : P

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, litt av en makeover dette ja! :) Fikk dreisen på maskinpolering fort ser det ut som!

For å fjerne rds, må du enten kjøre over dem X antall ganger med ull, er kun ull som fungerer til slikt.

Eller så kan du våtslipe. Begge deler er skummelt, så måler for å måle lakktykkelse kan være greit å ha.

Edit:

Maskering er noe du alltid burde gjøre, hvis padden kan komme i kontakt med plast eller gummi.

Poleringsrester på plast, er vel nesten umulig å fjerne. Ser kanskje greit ut når man har hatt på plastfornyer, men vent til den forsvinner..

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

satset på at det gikk bra da jeg tok på "black wax" før polering som jeg pussa av igjen etterpå, funka greit, syntes det var stress på maskere så mye plast på så liten bil ;)

En ting til, opplevde at produktet kunne tørke en del fortere enn på "film"(youtube), så jeg brukte vann for å fukte, er dette riktig?

Hendte også at den spytta tyggiser..

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eventuelle fremtidige kundebiler, så vil jeg _sterkt_ anbefale deg til å maskere uansett :)

Produktene fra Scholl bryter seg ned veldig raskt.. Dem inneholder sterke slipemidler, som gjør at man får fjerna defektene kjapt, og det at dem bryter seg ned raskt, gir også en bra finish når den er ferdig.

Hvis du vil ha et produkt du kan jobbe lengre med, kan du teste Menzerna.

Når det begynner å komme tyggiser ut, er det fordi at lakken er sticky, eller fordi at den er veldig oksidert.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Selvfølgelig Maskerer jeg vanlige biler ;)   tenkte bare at det får være grenser for hvor mye jobb man legger i en bil som er så vidt er verdt dekka den står på :P tror dem går for under 10k på finn.no :P

Takk for raskt svar:D

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltflekker var det lite av, men et lag med asfalt derimot :blink:

Edit* Siden jeg dreit i maskering og det spruta sånn polering over hele bilen så tok jeg Wipedown kombinert med vask, er dette å anbefale eller kan det forårsake noe? : P

Ser ut som han har kjørt gjennom asfaltlim, det er no dr*... tilsett all sanden og steinene som henger seg fast i limet, og Voila; du har asfaltert bilen.

Ikke drit i maskering.. det er ille nok å få polish osv på plast o.l, men det er adskillig værre å korrigere bort vinylen/plasten du har ødelagt når du kommer borti med pad'en.

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Felger med strekk og senk og du har en UBER kul bil der ;)

pen jobb dette, har test litt saker på en 91 mod corolla her noen dager og en finner fort ut at det er mye riper under en oksidert lakk gitt .....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var makeover ja! Blir vel ikke arveløs nå.. :)

På såpass slitne plastfangere går det an å prøve forsiktig med varmepistol, da vil plasten "svette" og bli svart og fin igjen.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB
Ikke drit i maskering.. det er ille nok å få polish osv på plast o.l, men det er adskillig værre å korrigere bort vinylen/plasten du har ødelagt når du kommer borti med pad'en.

slapp av, bilen koster like mye som 2-3 poleringmaskiner, denne skal dynges snart. og som nevnt, jeg maskerer da vanlige biler. :)

Felger med strekk og senk og du har en UBER kul bil der ;)

Tenkte det samme selv, felger og dekk i den størrelsen koster jo ikke mye uansett  :lol:

Metallic i bilen jo, det er det nok ikke alle som hadde trodd ;)

Bra makeower :D

Metallic og klarlakk, did not see that one coming :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent :D Du økte nok bruktbilverdien med vertfall 5k nå ;)

Har forresten hørt at folk har tjent gode penger på å kjøpe røde, falmede biler, gi de en god lakkrens for så å selge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB
:thumbup: Hvor mye tok du betalt da? Bilen..? Hehe... Bra jobb :)

Offisielt skulle jeg bare ha erfaring for jobben, men skal ikke nekte på at jeg fikk litt ekstra å rutte med til neste bestilling ;)

Søtt!

Jeg har en helt lik bil stående, og den blir også min testbjørn den dagen jeg kjøper maskin :)

Deilig bil, håper å få se noen bilder av den også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...