Gå til innhold
Knuty

Ny bil - Ditec ceramic ultra / Ceramic Pro?

Recommended Posts

Knuty    0
Knuty

Hei,

Tar levering av en VW Golf stasjonsvogn om en måneds tid (Atlantic blue metallic). 

Ønsker en form for lakkbehandling av denne, som jeg tenker å få gjort ved levering. 

Har foreløpig sett meg ut to alternativer:

- Ditec ceramic ultra 

- Ceramic pro (gullpakke?)

Bor i Bergen, følgende leverandører er aktuelle: 

http://kokstadbilpleie.no/tjenester/ditec-ceramic-ultra/

http://www.brilliantbilpleie.no/2016/01/21/ceramic-pro/

Litt om meg:

- Ønsker lettvint bilhold, med en grunnbehandling som gjør vask hjemme enklere/mer effektivt 

- Er innstilt på å kjøpe produkter til god/effektiv vask hjemme (skumkanon, og fornuftige produkter til vask), MEN har ikke tid til å bruke mye tid på voksing/polering etc 

- Er inneforstått med at mer tidkrevende løsninger sikkert ville gitt enda bedre resultat til samme/lavere pris. Ønsker noe som gir et "tålig bra" resultat, med begrenset egeninnsats/forenklet hverdag

- Pris er mindre viktig, jeg har ikke problem med å betale et par tusen for årlig rebehandling 

Vil en av disse produktene kunne fungere for meg og mitt behov? Er det noen forskjeller på disse to løsningene? Er det andre alternativer her heller burde gå for? 

Setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger. Ønsker altså  en løsning som gir meg forholdsvis pen bil og en enkel hverdag.

Endret av Knuty

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hobby    6
Hobby

Det lille jeg vet er vell at dette koster like mye, om ikke mer, som en proff detailer. Så hvorfor ikke velge en proff detailer som legger en bra coating? Da slipper du også å legge ut et par tusen pr år for etterbehandling.
Du vil nok bli mer fornøyd selv også med bilen, da en detailer vil ta seg bedre tid til bilen din, vil jeg tro.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Så det du skriver er at pris ikke er viktig. Men du vil samtidig kaste penger etter uredelige aktører? Det er nok av dyktige detailere i Bergen og de har kunnskap og tilgang på produktene som brukes på "rebehandling". Det er like lett å legge som en QD.

Jeg har sett en del skrekkeksempler fra firmaene du nevner. Jeg hadde ikke satt bilen hos de om jeg hadde blitt betalt for det.

Om du skulle revurdere så har du @D.Mikalsen @9stad @Christer R @Christer og flere i området som er meget dyktige alle sammen.

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam    190
Soulcam
Så det du skriver er at pris ikke er viktig. Men du vil samtidig kaste penger etter uredelige aktører? Det er nok av dyktige detailere i Bergen og de har kunnskap og tilgang på produktene som brukes på "rebehandling". Det er like lett å legge som en QD.

Jeg har sett en del skrekkeksempler fra firmaene du nevner. Jeg hadde ikke satt bilen hos de om jeg hadde blitt betalt for det.

Om du skulle revurdere så har du [mention=6567]D.Mikalsen[/mention] [mention=7505]9stad[/mention] [mention=4756]Christer R[/mention] [mention=2655]Christer[/mention] og flere i området som er meget dyktige alle sammen.

X1 på denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 847
Tommy
9 timer siden, Soulcam skrev:

X1 på denne

X 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 068
Arild

Du leverer hvertfall ikke bilen din på brilliant bilpleie! Min bil ble salgsklargjort der, og jeg brukte 50 timer på å rydde opp etter dem😳

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knuty    0
Knuty

Takk for svar til dere alle!

Jeg tok litt for gitt at man kunne forvente at disse selskapene leverte bra kvalitet. Innser nå at det langt fra en noen selvfølge, og at folks erfaringer er svært blandet.

Jeg er absolutt ikke fremmed for å bruke noen av proffene her inne til å gjøre jobben isteden. 

Er langt fra sikker på hva som bør gjøres ved første gangs behandling - antar jeg finner mye lesestoff på forumet om dette, så får ta meg noen runder. 

Noen som har gode anbefalinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen    2 909
D.Mikalsen

PM mottatt og besvart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hva som bør eller kan gjøres vet du egentlig ikke 100% før du har fått utlevert bilen. La noen ta en befaring når du har fått bilen, så kan dere diskutere hva som kan eller bør gjøres utifra lakktilstand og dine forventninger/behov. Mange nye biler blir utlevert med både kjørespor/hologrammer og/eller vaskeriper etter nybilklargjøring. Høres ut som en god coating kan være det du trenger, det kommer egentlig bare an på hvor strøken lakken skal være før den blir lagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik    173
olav framvik

Jeg har hatt noen ditec biler inne for behandling og har ikke blitt imponert over holdbarheten på bilene jeg har tatt. helt dødt på 60-70% av lakken etter 7 mnd. Nå er det muligens flere grader av beskyttelse på ditec men når en legger holdbarhet opp mot pris så henger det ikke sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MetalMorty    6
MetalMorty

Jeg hadde en sort Focus for noen år siden som var lagt ditec på, så jeg fortsatte med det siden bilen bare var noen mnd gammel da jeg kjøpte den.
En kamerat av meg som jobbet på bilpleie sjappe hvor de la ditec skrøt dette opp i skyene, sa at man kunne ta en neve grus å kaste på bilen uten at det ville ødelegge lakken. Det tok jeg selvfølgelig med en klype salt. Men jeg var aldri spesielt førnøyd eller imponert over ditec, vannet lå flatt som en innsjø bare etter få måneder.

Etter jeg oppdaget dcn og detailing så vokser jeg bilen høst og vår. Mye mer fornøyd med det enn erfaringen jeg hadde med ditec.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knuty    0
Knuty

Tenker det er på sin plass å avslutte denne tråden med en gladmelding - fornuften seiret!

Møller fikk beskjed om å ikke røre bilen før utlevering (imponerende hvor mye drit den får på sin ferd til Norge!). 

Rett etter levering fra Møller ble bilen kjørt ut til @D.Mikalsen .

Her ble bilen grundig vasket, polert, og det ble lagt Max Protect v1+unc-r på lakk, og glass coat på vinduer.

Resultatet overgikk alle mine forventninger - bilen ble rett og slett sinnsykt fin! Makan til kvalitetsbevisst og serviceinnstilt fyr skal du lete lenge etter - anbefales på det sterkeste!

Jeg innser nå at dedikasjonen i gjennomføringen av denne jobben er på en helt annen planet enn jeg kunne forventet fra de aktørene jeg opprinnelig vurderte.

Takk også til alle dere andre som fikk meg på rett spor!

Jeg har også handlet inn alle "DCN-klassikerne" og er klar for å lære meg å stelle pent med bilen fremover.

Da har vel jeg offisielt havnet på detailing-kjøret jeg også?! :) 

Endret av Knuty
  • Liker 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    721
Freakshow
55 minutter siden, Knuty skrev:

Tenker det er på sin plass å avslutte denne tråden med en gladmelding - fornuften seiret!

Møller fikk beskjed om å ikke røre bilen før utlevering (imponerende hvor mye drit den får på sin ferd til Norge!). 

Her ble bilen grundig vasket, polert, og det ble lagt Max Protect v1+unc-r på lakk, og glass coat på vinduer.

Resultatet overgikk alle mine forventninger - bilen ble rett og slett sinnsykt fin! Makan til kvalitetsbevisst og serviceinnstilt fyr skal du lete lenge etter - anbefales på det sterkeste!

Jeg innser nå at dedikasjonen i gjennomføringen av denne jobben er på en helt annen planet enn jeg kunne forventet fra de aktørene jeg opprinnelig vurderte.

Jeg har også handlet inn alle "DCN-klassikerne" og er klar for å lære meg å stelle pent med bilen fremover.

så bra du blei fornøyd! :D
bilde? :D

og velkommen til galskapen! :ph34r:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Hyggelig å høre@knuty :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen    2 909
D.Mikalsen
16 timer siden, Knuty skrev:

Takker så masse for de gode ord Knut, veldig hyggelig å høre :thumbup: Nydelig farge på bilen og det var heller ikke feil å løfte opp glansen litt ekstra å rydde opp de områdene dem har vært litt uheldig med under transport etc. Den ser virkelig flott ut nå og er godt beskyttet. Det var veldig morro å åpne porten å vise deg hvor fin bilen din var blitt og enda mer kjekt å høre at du var så fornøyd med resultatet :) Snakkes om et par uker :thumbup:

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Er så deilig å høre at folk er fornøyd. :thumbup: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig