Jump to content
Sign in to follow this  
BC160

Angelwax Desirable vs. Swissvax Shield

Recommended Posts

BC160

Hei!

Jeg har lenge holdt meg til Fusso, men har lyst til å prøve en litt mere High-end voks. Etter å ha lest rundt om på nettet så er forvirringen bort i mot komplett. Det er et hav av produkter og meninger rundt disse.

Jeg har vel egentlig kommet fram til 2 vokser det står om, og dette er Swissvax Shield og Angelwax Desirable. Men så er det akkurat det da, hvilken skal man gå for? 

Jeg vil ha en god kombinasjon av skikkelig wet-look og holdbarhet. 

Noen som kan gi meg et tips hva man burde gå for, og da helst noen som har vært borti begge disse voksene

mvh Are

• Like 1

Concker / Norwash

Shield er meget lett å jobbe med å lukter himmelsk.
Men synes ikke den gir noe mer "wet look" eller holdbarhet kontra langt billigere vokser. 

Selv liker jeg Collinite 915 som en voks som gir det beste ifra begge sider.
Da den gir fin glød i lakken slik en carnuba voks skal, samtidig den er veldig holdbar (Ikke så veldig mye dårligere en fusso egentlig)
samtidig ganske kurrant å jobbe med og en fornuftig pris.

Så jeg personlig vil anbefale Collnite over Shield anyday utifra min erfaring.

Ellers liker jeg Concorso veldig godt og stort sett denne i tillegg til Auto Finesse Illution som jeg har brukt på penværs og utstillings biler. 
Men å forsvare prisen i en 50-50 side om side test mot feks 915 tror jeg er svært vanskelig.. 

Jeg har ihvertfall konkludert med at glans, wetlook etc er veldig vanskelig å få bevist / testet i praksis.. kontra holdbarhet ;) 
Men siden du har brukt Fusso så vil det nok være litt å hente på å bruke en carnuba basert voks, samt jeg vil tro de aller fleste vil være langt lettere i bruk. Men om du velger shield, 915, concorso, whatever så tror jeg ikke du får noen stor "wow effekt" om du sammenligner alle sammen :)

Edit: Shield er forsåvidt en PTFE (Teflon?) basert voks, tradisjonelt sett gir carnuba baserte vokser litt bedre glans/wetlook 
        Men er mange faktorer som spiller inn.. grunnarbeid, lakk, farge ++

Edited by Concker
  • Like 2
  • DCN Point 1

Roolfi

Jeg personlig ville valgt AW enigma, har prøvd Desirable men best erfaringer med Enigma. Syntes den var mye lettere å jobbe med og syns den leverer generelt bedre :) Der får du også shampoo og QED til også :) 

• Like 1