Gå til innhold
Concker

Daniel's '10 A4 B8 Allroad

Recommended Posts

Concker    1 226
Concker

b9CgCA.jpg

Da var det jammen meg tid igjen for ny bil og ny tråd :)
Etter salget av S6'n (Morro så lenge det varte) har jeg oppgradert... eller kanskje nedgradert? til en 2010 A4 B8 Allroad
Så på litt forskjellige biler når skulle ha en litt mer "normal bruksbil" igjen men siktet meg ganske fort inn på B8 og B8.5 Allroad.
Så litt på Passat også men slo det ganske fort i fra meg. Forhørte meg litt på denne bilen før S6n ble solgt og virket som den har hatt et ganske godt liv.  Har vel vært innom VACN medlem før slik jeg skjønte det.  

Hadde egentlig ikke noe særlig med kriterier denne gangen annet at det skulle være 4wd og lys av farge, kurant stereo og "S-line" seter fra denne årgang Audi da disse er pr dags dato de setene jeg sitter absolutt best i. Utstyr ellers var ikke noe must, men kjekt å ha. 

Kom da over denne bilen som sagt å likte svært godt oppsettet med sølv helt ned utvendig, sorte skinn seter, sort tak og panorama soltak.
Veldig pluss at den også har Bang Olufsen stereo, og MMI high med navigasjon og bluetooth. ++

Noen telefon samtaler senere så var jeg ganske bestemt på at denne bilen var noe for meg da for alderen svært god tilstand i lakken og strøken innvendig. Bilen skulle bære preg av svært godt vedlikehold siden ny. Så "kjøpte" da bilen usett og dro meg avgårde for å hente den. Bilen levde helt klart opp til forventningene så var ikke noen tvil på at denne skulle jeg ha! ca 8timers tur så var handelen i boks!

NNLBz6.jpg

Har selvsagt litt planer for bilen for å sette litt personlige preg på den.
Så dagen etter ble litt små kjedelige (men strøkne) 17" original felgene byttet ut med Rotiform CCV felgene jeg i utgangspunktet kjøpte til S6'n. Klubb skiltplate ble montert, Svarte "N" merker. Klubb klistremerker samt quattro decaler ble påklistret i de bakre siderutene. Bluetooth streaming adapter til AUX ble montert (Da bilen kun har bluetooth handsfree originalt) 

Disse bilene uten sportsfjærer er jo skyhøye så Vogtland coilovers ble bestilt samme dag da det normalt er litt leveringstid på disse ifra Tyskland. Ellers har jeg lekt meg litt i vagcom og gjort litt endringer da er ganske mye man kan leke seg med på disse bilene.

US Parklys ble aktivert (Haters gonna hate) Ellers ble belte varsler pling plong lyd deaktivert, bakrute visker ble deaktiver ifra regnsensor, needle sweep på startup, DRL striper ble satt til konstant 100%, DRL ble da Ledstripe, us lys og tåkelys. 
Eneste jeg må undersøke er hvordan jeg deaktivere at beltet må være på for at brekket skal gå av automatisk når man begynner å kjøre.

xoM2Hs.jpg

9j8dKN.jpg

gkOTTe.jpg

EkRWdn.jpg

CyyTS3.jpg

I6sCVL.jpg

Ellers kommer det nok litt planer etterhvert..
Har bestilt så skal bytte ut innvendig belysning til LED, samt komplette skiltlys i led da ene skiltlyset har brukket feste.
Svart/chrome pedalsett med fot hviler er bestilt. Samt blanke eksos stusser..
Skal ikke se bort ifra at siderutene fremme også får litt soting etterhvert.

Må også få byttet led pærene i tåkelysene da disse lyser enormt lite og gir pærefeil.. 
Noen som vet om det finnes brukbare H11 ledpærer som ikke gir error og litt lys?
Evt halogen pærer som matcher drl stripa / Helt hvite?

Har også sett litt på og muligens montere noe DAB modul, men vil helst ha støtte for bluetooth streaming samtidig uten å ødelegge for bluetooth handsfree'n.. Sett litt men ikke funnet noe "alt i en boks" enda. Tips? En så lenge går det veldig fint å kjøre bluetooth streaming via aux, men suser litt med mye volume da aux ikke akkurat er beste løsningen. 

Full shine av bilen blir tatt litt nå og da forøvrig når har tid til overs. 
Fått tatt hele fronten med panser, skjermer og fanger en så lenge.. er ganske god tilstand på lakken så er ikke noe hastverk men helt klart forbiddings potensiale :)

Blir i førsteomgang ihvertfall senk og shine som blir prioritert.
Blir vel noe i denne gata?

LAWyE6.jpg

WQuj5q.jpg

Endret av Concker
  • Liker 1
  • DCN Poeng 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa    580
MortenHaa

Gratulerer med ny bil, og velkommen til B8 familien :D
Få slengt den i bakken nå (kanskje noen deilige dyp konkave felger også) så blir den vel bra

DAB problemet ditt løser du lett ved å installere en kufatech dab modul og får alt integrert i mmi'em som om det var der fra fabrikk. Går også ann å ettermontere bluetooth streaming :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Har sett litt på bla kufatech men ikke sett noen løsningen for både dab og blåtann i en. Dab er egentlig ikke så nøye da inett radio over Bluetooth fungerer veldig bra, men om først skal begynne å demontere å rote fram kabler inni dashbordet vil jeg ha "alt" først som sist. Synes mange av løsningene er latterlig dyre også for noe som bare er "kjekt å ha"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KjetilR    12
KjetilR

Hele dab-modulen og alt monteres på venstre side i bagasjerommet. For  Skikkelig dabmottak så er det lurt å bruke original antennemodul som bruker trådene i høyre siderute i bakasjerommet.  Der lodder man seg innpå 2 ledninger på ruta. Og signalkabel bort til kufatec-modulen. Fungerer fint, men litt kostbart for kun radio. 

Og gratulerer med flott bil 😄

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chriz1    45
chriz1

Gratulerer med flott bil.

vurderte selv denne i oktober ifjord av samme selger ser jeg på mine lagrede annonser på finn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Takker og bukker :)
Veldig fornøyd med bilen så langt.. herregud å deilig det er å ha en ikke svart bil.. :wub:
Utrolig god å kjøre og for min halvfeite kropp perfekte seter! 

Blir spennende å se hvordan det blir med senk å litt annet småtteri etterhvert!

Siden mitt gamle trofaste Canon 5D bestemte seg for å dø, ble det hastekjøp av 7D.. Så da ble det litt fotografering for å teste litt :)

9fiMqx.jpg

ZewZDv.jpg

ojs18L.jpg

4h3TZw.jpg

A0FSs6.jpg

ICsJaH.jpg

Gleder meg til å få den litt nærmere bakken kjenner jeg! Kjøre med skyhøy bil å dekkstrekk blir liksom litt feil..
Ser ut til at det er estimert leveranse den 30! :)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Begynner så smått å dette inn litt deler :)
Blant annet nye eksos stusser, da jeg fant ut at originale tutene er nok beyond repair..

Før:
zkxlx8.jpg

Etter:
cruveA.jpg

Ellers gleder meg som en liten unge til å få montert dette etterhvert :)

2OYRBe.jpg

ORnBPz.jpg

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn    760
A. Gaastjønn

Flott bil! :wub:

Synast A4 Allroadane er flotte framme, men det manglar noko bak. Ein eksos-stuss på kvar side (som på A6 allroad)!

Den vil nok sjå rimeleg "bøs" ut med senk ja!

Fåast ikkje A4 Allroad med luftfjæring? På A6en er det vell nesten standard? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngvar    11
Yngvar
21.6.2017 - 0.21, MortenHaa skrev:

Gratulerer med ny bil, og velkommen til B8 familien :D
Få slengt den i bakken nå (kanskje noen deilige dyp konkave felger også) så blir den vel bra emoji14.png

DAB problemet ditt løser du lett ved å installere en kufatech dab modul og får alt integrert i mmi'em som om det var der fra fabrikk. Går også ann å ettermontere bluetooth streaming :)

Link til denne dab-modulen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
2.7.2017 - 21.44, A. Gaastjønn skrev:

Flott bil! :wub:

Synast A4 Allroadane er flotte framme, men det manglar noko bak. Ein eksos-stuss på kvar side (som på A6 allroad)!

Den vil nok sjå rimeleg "bøs" ut med senk ja!

Fåast ikkje A4 Allroad med luftfjæring? På A6en er det vell nesten standard? 

Takk :)
Veldig smak å behag, synes egentlig at 2 rør på A4'n ødelegger litt da diffuseren blir noe mindre, da 3literen kommer med 2 rør. 
A4 kommer ikke med luft. Kun på A6 som utstyr og standard på Allroad. 
Men like greit da å senke veldig lavt på original luft av erfaring ikke blir veldig komfortabelt. (Stag)
Men samtidig er jo luft veldig fint å ha på norsk vei da :)

Men blir nok ikke gjort alt for mye med denne bilen, ihvertfall i førsteomgang.
Blir en bruksbil / prioritert som nr2, så får nok heller bobla litt ny lakk etterhvert istedet :)

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker
30.6.2017 - 22.49, Bivah skrev:

https://www.bilkomponenter.no/categories/audidab

Her finner du nok dab/bluetooth som er skjult/integrert. Har sett litt på dension/fistune til min golf. 

Problemet er at det ikke finnes noen fornuftig priset dab moduler som også inkluderer Bluetooth streaming. 
Pr i dag er i mine øyne Internett radio en mye bedre løsning da man får "gratis" streaming på snart alle abonnementer på de fleste apper, da gir jeg ikke nesten 5000kr for en dab modul så x tusen til for å støtte blåtann streaming. Da fungerer løsningen jeg har pr i dag godt nok med blåtann -> aux ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Etter X antall timer fordelt over 2 dager i garasjen er bilen endelig nede på bakken, error på tåkelys er borte etter bytte av pærer med motstand, pedaler er montert og skinnsetene renset :)

fTtpUk.jpg

9wZi71.jpg

XERNqi.jpg

zntt7r.jpg

Har igjen å justere til høyden så blir likt på alle 4 hjørner etc, så får ta det i morgen.
Den ble en del lavere i front kontra bak etter å ha kjørt 1km (Som forventet) 
Så for justere til mer nøyaktig i morgen til godkjent høyde / godkjenning etterhvert.

Men hjelper ihvertfall veldig på og få bilen ned mot bakken :D

• DCN Poeng 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann    89
ballemann

Det ble veldig pent! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher    98
The Punisher

Det ble konge! Senk gjør susen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow

åh! sweet jesus det var lekkert! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 226
Concker

Hm, da har jeg møtt på en lite "problem" etter jeg senket bilen.
Det kommer en klunkelyd (eller 2) når jeg står helt stille med bilen å svinger fram å tilbake.
Endte opp med å demontere alt foran å montere igjen uten at dette hjalp noe. 
Kjente over foringer etc å fant ikke noen åpenbar feil..

Men tilslutt fant vi ut at fjæra på sjåfør siden "hopper" litt idet lyden kommer.
Så av en eller annen grunn så hopper fjæra litt når man svinger mye over.. Men ikke på passasjer siden.
Tenkte å prøve å smøre opp litt mot gummi foringen i top i morgen.

Andre tips?
Får jo liksom ikke montert dette feil, og demperen etc er skrudd til med riktig moment og skjekket opp og ned 1000 ganger.
Fjære ligger an mot stopperen etc. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 614
Autoglaze / polishduden

Tårnlager. Det begynner å bli tregt og setter seg litt. Da får du en liten lagg på fjæra som gir deg klunkelyden hver gang det "løsner"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig