Jump to content
Sign in to follow this  
Mr.rs4

Prickbort vs andre asfalt fjernings middel?

Recommended Posts

Mr.rs4

Prick bort vs Teerwäshe 10L - Avfettning - asfalt og tjærefjerner

Prick bort vs andre asfalt fjernings middel?

Prickbork koster 70-100kr  for 1L - Ser bilnerden har 10L til 397kr, det er jo billigt. 

Teerwäshe koster 10L til 563kr.

Vil ha best mulig asfalt fjerner, så hva hadde dere valgt? Av "alle" asfalt fjerner produkter.

Polestarpolish

Hei! Meiner på eg har hørt en del bra om Autoglaze Ultra å den kan vell også legges på våt bil tru ej!
Blir neste eg skal prøve tenker eg;-)

ballemann

Biltema sin kaldavfetting... 99,- for 4L. Fungerer akkurat som prickbort

Freakshow
Hei! Meiner på eg har hørt en del bra om Autoglaze Ultra å den kan vell også legges på våt bil tru ej!
Blir neste eg skal prøve tenker eg;-)

Jeg støtter ultra!
Kjøper man ultra i 25l koster rett over 1k. Da er liters prisen rimelig lav ;)
Og ultra fungerer MYE bedre en prickbort ;p hvertfall det jeg har erfart! :)
  • DCN Point 1

Tommy

Du har jo Rusta i nærheten (Kvadrat kjøpesenter) De har Prickbort til 49.- pr liter, og kjører fra tid til annen tilbud til 29.- pr liter.

• DCN Point 4

Polestarpolish

Såklart billig, men tenker også litt HMS tru Ultra er snillere med kroppen og miljøet grunnet alifater!

Freakshow
Såklart billig, men tenker også litt HMS tru Ultra er snillere med kroppen og miljøet grunnet alifater!

Hvi du river ut 25l så får man 10 prosent på toppen sp er ikke liter prisen så langt inna prickbort på tilbud

Capone

Skjønner ikke at folk gidder Prickbort. Det er utgåtte såler for meg.. Her i gården er det Autoglaze Ultra som regjerer, og det av flere grunner.

Si at du får inn en bil som er helt jævlig skitten som skal korrigeres/behandles. Det er den petrokjemiske avfettingens jobb å fjerne nupper i lakken i form av asfalt- og tjæreflekker. I mitt hode virker det derfor mest logisk at overflaten får seg et lag skum først slik at alt det løse (hhv. grus, sand og støv) blir fjernet før man begynner å påføre avfettingen slik at avfettingen får jobbet upåvirket med å fjerne det den skal. Og med en slik vaskerutine er Prickbort ubrukelig da den har ca null effekt på våt bil. 

Videre fordeler med produkter som kan påføres våt bil er jo såklart vask under vinterhalvåret. Hvor ofte er en bil tørr om vinteren? Svært sjeldent.. Da er det også godt å ha et produkt som virker på våt lakk. 

I tillegg er Ultra som nevnt over rimelig, snillere mot både deg og miljøet ifht. tilsvarende produkter og jeg syns ikke Ultra tørker ut like raskt som Prickbort har en tendens til å gjøre. Og som en bonus så lukter Ultra halvparten så sterkt som Prickbort. 

Så for meg er valget igrunn ganske enkelt når det er såpass stor forskjell :) 

• DCN Point 5

Ingolf

Jeg er med i Ultra 25-liter klubben 😇

• DCN Point 2

Freakshow
2 timer siden, Capone skrev:

Skjønner ikke at folk gidder Prickbort. Det er utgåtte såler for meg.. Her i gården er det Autoglaze Ultra som regjerer, og det av flere grunner.

Si at du får inn en bil som er helt jævlig skitten som skal korrigeres/behandles. Det er den petrokjemiske avfettingens jobb å fjerne nupper i lakken i form av asfalt- og tjæreflekker. I mitt hode virker det derfor mest logisk at overflaten får seg et lag skum først slik at alt det løse (hhv. grus, sand og støv) blir fjernet før man begynner å påføre avfettingen slik at avfettingen får jobbet upåvirket med å fjerne det den skal. Og med en slik vaskerutine er Prickbort ubrukelig da den har ca null effekt på våt bil. 

Videre fordeler med produkter som kan påføres våt bil er jo såklart vask under vinterhalvåret. Hvor ofte er en bil tørr om vinteren? Svært sjeldent.. Da er det også godt å ha et produkt som virker på våt lakk. 

I tillegg er Ultra som nevnt over rimelig, snillere mot både deg og miljøet ifht. tilsvarende produkter og jeg syns ikke Ultra tørker ut like raskt som Prickbort har en tendens til å gjøre. Og som en bonus så lukter Ultra halvparten så sterkt som Prickbort. 

Så for meg er valget igrunn ganske enkelt når det er såpass stor forskjell :) 

meget bra skrevet Capone! :)

SimenMS

Hvordan er Koch Chemie sin Teerwäshe i forhold til Autoglaze Ultra? Er den like effektiv og kan også brukes på våt bil? Bor bare rett oppi bakken fra Car-Spa så praktisk å handle litt større dunker der..

Ingolf
7 timer siden, SimenMS skrev:

Hvordan er Koch Chemie sin Teerwäshe i forhold til Autoglaze Ultra? Er den like effektiv og kan også brukes på våt bil? Bor bare rett oppi bakken fra Car-Spa så praktisk å handle litt større dunker der..

Teerwasche kan du også bruke på våt bil.

Jeg har en dunk av dette også, men rakk aldri å snuble meg til en test da jeg ikke får av lokket på ene påføringssprøyta... 

Av det jeg har sett og prøvd så fungerer teerwasche, men jeg aner ikke hvordan den er mot voks. @Makki har kanskje noe info der?

Mr.rs4

Det med spraye på prickbort på tørr bil er jeg og enige i. Liker først å spyle av ytterste skittlaget og så ta såpe på.

Tror jeg skal teste noe annet enn Prickbort denne gangen. Har kanskje under 1liter igjen, så kan prøve meg på en enkel test :-)

Bare finne rette produktet og teste imot? Autoglaze Ultra eller Teerwäshe :-)

Dette var en tråd med kjekke svar :-)

Mr.rs4

Tror jeg går for denne pakken her og tester ut:

Autoglaze Ultra, 5 liter    
Autoglaze Glassklar PRO, 1 Liter    
Autoglaze Power Wash, 5 liter

MEN ser det er 10% rabatt med kode, så hvor legger jeg inn den?

• DCN Point 2

Blankbil / polishduden
Autoglaze Ultra, 5 liter    

41b6cc453872f8cb834c1b1f4dd23693.jpg
  • DCN Point 1

Mr.rs4

Haha, hvor blir man blinde først???

Takker

Skal legge inn noe stasj her da, iløpet av dagen :-)

• DCN Point 2

Freakshow
Autoglaze Ultra, 5 liter    

Du kommer ikke til å angre! Trust me

Soulcam

Jeg er storfornøyd med Ultra (har ikke prøvd teerwashe så kan ikke uttale meg der) jeg synes comboen med powerwash i kanonen først så ultra etter den funker som fjell. Min bil er veldig vedlikeholdt så trenger ikke den komboen ofte. På vinteren så er PW og ultra mine favoritter

Mr.rs4

Det blir visst litt mer :-)

Autoglaze Ultra, 5 liter
Autoglaze Nano Svamp (10 Stk)
7940 siaair rondell – K3000 – Ø80mm
Mirka Håndslipekloss, Myk/Hard
3M PERFECT IT Våtslipepapir (P2000)

• DCN Point 2