Gå til innhold

2017 A4 avant Brilliant Black


Playmoon

Recommended Posts

Lenge siden jeg har skrevet noe her, og mye har garantert skjedd siden sist jeg gikk grundig til verks med en bil. Nå har jeg solgt 911'en, og venter på en sprell ny Audi A4 avant i Brilliant Black.

 

Spørsmålet til guruene her er: hva gjør jeg med en helt ny bil? Og også hva jeg ikke skal gjøre.

Tar gjerne imot tips på hvordan jeg bør sjekke og behandle lakken, og ikke minst tips på voks-produkter.

Bruker DA, tips på pad/produkt-kombo mottas gjerne.

1492154294320.jpg

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
MortenHaa

Anbefaler deg å legge coating med en gang da brilliant Black er en såppas sensitiv og vanskelig lakk å holde fin over tid.

Kan også hende at det er lurest å sette bort jobben da det er en av de mest krevende lakkene å jobbe med, veldig hard og sinnsykt sensitiv for mikroriper.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Som nevnt over er den lakken litt mer utfordrende enn annen VAG lakk, få gjort jobben skikkelig, fin steget er veldig viktig å få til ellers blir det A4 Ghostrider i stede [emoji5] På en annen side, når den er strøken så er det skikkelig lekkert [emoji108]

 

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arsalan88

Det første jeg hadde gjort, er å be forhandler om og ikke tenke på å røre bilen din etter at den er levert ! Ikke engang se på den. Gjør all klargjøring selv (eller av noen her på DCN), da slipper du at de gjør en dårlig jobb og du får mindre klarlakk å jobbe med i fremtiden. Veldig mange som har testa denne teorien og alle har angret når de har innsett at forhandler gjør en dårlig ny-bil klargjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Nydelig bil, men jeg er ganske sikker på at du kommer til å angre på fargevalget.. Som andre her sier, Brilliant Black er MILDT sagt døden å holde på med.. blir riper bare man ser på den :blink:

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...