Jump to content
Sign in to follow this  
WLN

Dekkfornyer

Recommended Posts

WLN

Hei, har søkt litt rundt og finner kun eldre innlegg om dekkfornyer. Om noen vet om en tråd der det er diskutert I nyere tid så er det bare å si fra:

Hvilken dekkfornyer bruker folk fortiden? Selv har jeg brukt Scholl sin Boost men føler denne er I det dyreste laget. Er på utskikk etter en dekkfornyer som ikke er alt for shiny og som varer lengst mulig.

Hvilken erfaring har folket? 

steinnes84

Bruker Pneu og børste. Den er forholdsvis drøy, lukter bra og man unngår "shiny" søl. Holdbarhet er så som så med de fleste jeg har prøvd.

KennethR

Jeg er veldig fornøyd med meguars sin endurance tire gel. Påfører denne med en skum pad. Den er glossy, som jeg liker best. Den holder noen uker så lenge dekket er tørt og godt renset med  vannbasert avfetting og en stiv børste.Jeg bruker Chemical Guys AllClean, blandet 10:1 til å rense. 

http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g7516-endurancereg-tire-gel/

Christoffer A

Chemical guys V.R.P Dressing blir testet her om dagen, og må si meg fornøyd så langt. 

Denne kan brukes på det meste, den lukter godt, er vannbasert og du kan regulere litt hvor blank du vil ha den ved å påføre ønsket mengde og deretter tørke av. Blir ikke klissete heller.

Har lagt et jevnt lag med dekkapplikator for så gå over med klut når den nesten har tørket inn. Dette gir en halvmatt finish som jeg er veldig fornøyd med :thumbup:

Har ingen erfaring med boost, men ser at de ligger i ca samme prissjiktet. V.R.P er jo som en type krem så vil kanskje tro den er noe drøyere i bruk? Her tør jeg ikke uttale meg for mye men jeg synes ikke det går så altfor mye produkt ved påføring på "normale" dekk om det kan kalles det. 

WLN

Tror rett å slett jeg skal legge inn en bestilling på Carpro Perl, Endurance, og CG V.R.P dressing. Rett så slett kjøre en test på alle disse pluss Boost i og med at jeg har den fra før :)

Noen formening om evnt. andre produkter istendenfor de nevnte. tenker da om noen av disse allerede er testet ut i noe lignende?

Reidar

Max Protect UTC har holdt bra en hel sesong på flere biler jeg har hatt inne.

• DCN Point 3

maeland87

Bruker mye av fireball sin tier coating, bruker den på det meste av gummi/plast med godt resultat.

dekkene holder seg blanke i ca 3-4 uker men beholder beading effekten i rundt 7 uker på saltet vestlandsveier, motor dekslene er fortsatt blanke og fine etter ca 5 måneder.

Nordlands

Jeg er mest fornøyd med Koch Chemie Plast Star fra Car-Spa.no. Den er tyntflytende og drøy, til 170 kr/liter før rabatt blir det bare noen få kroner per behandling. Dekkene mine blir litt blanke og beader i et par vask/uker og så holder de seg mørk sort i et par tusen km. Samme middel er også av de bedre jeg har prøvd på eksteriør-plast.

• DCN Point 1

Missingo

Gtechniq T1 Er et produkt jeg vil anbefale hverfall. God holdbarhet og godt resultat. Bruker den også for å freshe opp lister. kjempeprodukt som er drøyt og enkelt i bruk!

TobiasW

Gyeon Q2 Tire er jeg meget fornøyd med. Drøy i bruk.

MortenHaa

Her går det for det meste i Gtechniq T1 og/eller T2 :)

Prinsen

Jeg bruker Pneu (ikke gloss) hver gang jeg har brukt sterke kjemikalier (IronX, Prick Bort osv). Gir en matt sort og naturlig farge. Kjøper du Pneu gloss får du den bruktbil-looken mange bilbutikker satser på (glinsende dekk).

obimann

Jeg bruker også Pneu matt. Ser flott ut, men effekten forsvinner kanskje litt fort. Noen tips til middel som gir samme look, men som varer lenger?