Jump to content
Sign in to follow this  
MortenHaa

Pre-wax før Concorso

Recommended Posts

MortenHaa

Heisann!
Skal igang med min egen bil til neste uke med full våtsliping og hele pakka og satser på et perfekt resultat.
Har også handlet inn SV Concorso for anledningen samt PA Esclate Lotion som jeg tenkte å bruke som pre-wax, men har i etterkant lurt på om jeg heller bør gå for SV Cleaner Fluid Regular.
Største forskjellen her er vel at Esclate Lotion inneholder smått med slipemidler og ingen oljer, mens CFR inneholder oljer og ingen slipemidler og vil etter hva jeg har forstått fylle eventuelle mikroriper som kan oppstå på lakken (Brilliant Black).

Så mitt spørsmål er da, vil det bli et bedre resultat og lengre holdbarhet om jeg bruker CFR kontra Esclate Lotion, og om voksen skal legges oppå disse uten wipedown?

Takk på forhånd! :)

Tommy

Da har du fått feil opplysninger. SV cfr inneholder fine slipemidler, og ingen fyllere. Den har også prewax olje som gjør at SV voksen binder seg bedre til lakken (som en primer) Det er ikke krise om du ikke bruker cleaner fluid (men har du den, så bruk den) Du skal ikke bruke wipedown etter cleaner fluid. Å husk at det er bare pro serien som er beregnet for maskin, de sorte flaskene er beregnet for hånd. 

• DCN Point 3

MortenHaa
1 time siden, Tommy skrev:

Da har du fått feil opplysninger. SV cfr inneholder fine slipemidler, og ingen fyllere. Den har også prewax olje som gjør at SV voksen binder seg bedre til lakken (som en primer) Det er ikke krise om du ikke bruker cleaner fluid (men har du den, så bruk den) Du skal ikke bruke wipedown etter cleaner fluid. Å husk at det er bare pro serien som er beregnet for maskin, de sorte flaskene er beregnet for hånd. 

Aha, takk for svar.
Leste på SV sine sider at den ikke inneholdt slipemidler (ikke pro serien jeg tenkte på) så var derifra jeg hadde det.
Tenkte evnt å kjøpe inn CFR ja, men når jeg allerede har PA Esclate som også er en primer så vil det vel gå fint og bruke den også da vil jeg tro? :)

Edited by MortenHaa

Tommy
9 timer siden, MortenHaa skrev:

Aha, takk for svar.
Leste på SV sine sider at den ikke inneholdt slipemidler (ikke pro serien jeg tenkte på) så var derifra jeg hadde det.
Tenkte evnt å kjøpe inn CFR ja, men når jeg allerede har PA Esclate som også er en primer så vil det vel gå fint og bruke den også da vil jeg tro? :)

Ja, men da bør du ta wipedown før voks.

MortenHaa
9 timer siden, Tommy skrev:

Ja, men da bør du ta wipedown før voks.

Kan se ut som at du overtalte meg :rolleyes:

kQNMIEB.jpg

• DCN Point 1

sondresvan

Siden dette er en cleaner fluid tråd, håper jeg det går fint at jeg "låner litt plass"
Når man bruker cleaner fluid proffesional med maskin, så trenger man ikke wipedown etterpå?

Tommy
1 time siden, MortenHaa skrev:

Kan se ut som at du overtalte meg :rolleyes:

kQNMIEB.jpg

Se der ja, men husk det jeg nevnte lenger oppe her, at den typen der, bare er til bruk for hånd.

1 time siden, sondresvan skrev:

Siden dette er en cleaner fluid tråd, håper jeg det går fint at jeg "låner litt plass"
Når man bruker cleaner fluid proffesional med maskin, så trenger man ikke wipedown etterpå?

Nei, tar du wipedown da, så vil du fjerne den prewax oljen du nettopp har tilført lakken, som er "primeren" for SV voksen

• DCN Point 1

MortenHaa

Ja det er jeg klar over, kommer til å bruke den kun som en pre-wax og ikke noe korrigering :)

Tommy
22 minutter siden, MortenHaa skrev:

Ja det er jeg klar over, kommer til å bruke den kun som en pre-wax og ikke noe korrigering :)

:thumbup: Bare husk å legge den meeeget tynt, og bare et panel om gangen før du buffer av, hvis ikke blir den sticky å få av. Liker mye bedre Pro serien, da den kan brukes både for hånd og med maskin, å er vanvittig mye enklere å jobbe med.

Polestarpolish
Bare husk å legge den meeeget tynt, og bare et panel om gangen før du buffer av, hvis ikke blir den sticky å få av. Liker mye bedre Pro serien, da den kan brukes både for hånd og med maskin, å er vanvittig mye enklere å jobbe med.

Hei! Tommy!

Lurte på kordan det er med Cleaner fluid medium? Er dette en glaze eller er det ingen fillere på denne heller? Går den legges med maskin eller bør man kun bruke den for hand?om man kjører på laveste lun for å legge det ut!