Jump to content
Sign in to follow this  
Himate

Angelwax Enigma påføring

Recommended Posts

Himate

Heisan

Noen som har erfaring ang å legge på Enigma?

Capone

Jeg la den senest i går, hva lurer du på? :) 

Himate

Liggetid? Hvor mange paneler om gangen ? o.l

Har startet å påføre nå, må si at den er helt fantastisk å legge! Buffer av etter ca 5 min, som å tørke støv (vil jeg tro )!

Går du over med QED etter påføring?

Jeg har mulighet til å la bilen stå i 20 grader garasje.

Capone
1 time siden, Himate skrev:

Liggetid? Hvor mange paneler om gangen ? o.l

Har startet å påføre nå, må si at den er helt fantastisk å legge! Buffer av etter ca 5 min, som å tørke støv (vil jeg tro emoji6.png)!

Går du over med QED etter påføring?

Jeg har mulighet til å la bilen stå i 20 grader garasje.

Det er en deilig voks ja! Kjempefin å legge med de sorte Angelwax applikatorene i tykt skum ihvertfall :) Og man kommer ganske langt med veldig lite produkt.

Høres ut som du gjør det ganske riktig da :D Jeg tar to og to paneler som regel, for da er det første panelet klart til buffing når jeg er ferdig med å vokse det andre panelet. Da går voksingen litt i ett også. Da ligger vel voksen og godgjør seg et par minutter eller så.. Greit å ikke vente for lenge ihvertfall, da er den ikke like morsom. 

Har ikke merket noen forandringer på temperaturfronten, syns den er like ålreit uansett om gradestokken viser 20 pluss eller nesten 0. Bare ikke stå i sola..

Jeg har prøvd QED etter påføring, ja. Men syns vannet preller mye finere av kun Enigmaen :) Beader litt "slappere" hvis du bruker QED rett etterpå syns jeg.. 

Himate
Det er en deilig voks ja! Kjempefin å legge med de sorte Angelwax applikatorene i tykt skum ihvertfall  Og man kommer ganske langt med veldig lite produkt.

Høres ut som du gjør det ganske riktig da  Jeg tar to og to paneler som regel, for da er det første panelet klart til buffing når jeg er ferdig med å vokse det andre panelet. Da går voksingen litt i ett også. Da ligger vel voksen og godgjør seg et par minutter eller så.. Greit å ikke vente for lenge ihvertfall, da er den ikke like morsom. 

Har ikke merket noen forandringer på temperaturfronten, syns den er like ålreit uansett om gradestokken viser 20 pluss eller nesten 0. Bare ikke stå i sola..

Jeg har prøvd QED etter påføring, ja. Men syns vannet preller mye finere av kun Enigmaen  Beader litt "slappere" hvis du bruker QED rett etterpå syns jeg.. 

Her gikk det også i 2 paneler om gangen, funket knall

Jeg ble heftet akkurat når jeg hadde lagt på fremfanger og det gikk faktisk 30 min før jeg buffet av, like lettå buffe som om det var gått 3-5 min

Får heller påføre litt QED ved behov senere når det trengs.

Lukter digg i hele garasjen nå !

Tror du det er en fordel å la den stå inne i varmen en stund mtp herding ?

Bernhard

Om du har mulighet så la den stå inne over natten :)

Det kommer egne vedlikeholdsprodukter til Enigma nå etterhvert og :)

• DCN Point 3

Capone
1 time siden, Bernhard skrev:

Om du har mulighet så la den stå inne over natten :)

Det kommer egne vedlikeholdsprodukter til Enigma nå etterhvert og :)

Hørt rykter om det! Når er "etterhvert"? :) 

Bernhard

Har ikke noe info enda dessverre.

Capone
22.3.2017 - 12.46, Bernhard skrev:

Har ikke noe info enda dessverre.

Nå da? Når får du det på lager? Jeg bestilte før helga. Må ha det, bare må ha det!

IMG_1563.PNG.170e0437e8bce80620ee8b3fcb92bd5d.PNG

IMG_1561.PNG.1a15d0dcfe15c2beeee1e859cd3c0b0a.PNG

IMG_1562.PNG.1f4c371bcf61c7a15368594ea1407c98.PNG

• DCN Point 1

Himate
7.5.2017 - 19.54, Capone skrev:

Nå da? Når får du det på lager? Jeg bestilte før helga. Må ha det, bare må ha det!

IMG_1563.PNG.170e0437e8bce80620ee8b3fcb92bd5d.PNG

IMG_1561.PNG.1a15d0dcfe15c2beeee1e859cd3c0b0a.PNG

IMG_1562.PNG.1f4c371bcf61c7a15368594ea1407c98.PNG

Lurer VELDIG på det samme !! :)

Bernhard

Etiketter skal nettopp ha vært ferdigstilt, så de har sikkert begynt å lable flaskene nå.
Satse på at det kommer snart.

• DCN Point 2

Roolfi
14.5.2017 - 14.03, Bernhard skrev:

Etiketter skal nettopp ha vært ferdigstilt, så de har sikkert begynt å lable flaskene nå.
Satse på at det kommer snart.

Ser den er kommet til Sverige, noen oppdateringer på når den er å få kjøpt her? :) 

Arild

Hvis du har lyst å betale litt blodpris så kan du få kjøpe av meg 😂

Bernhard

Ser den er kommet til Sverige, noen oppdateringer på når den er å få kjøpt her?  

Kommer inn førstkommende uke håper jeg...

Thor Ingo

Er det noen som har prøvd disse vedlikeholdsproduktene til Enigma? Både som stand alone og top up? Hva er deres erfaringer rundt holdbarheten på voksen? Har hatt min på 1 mnd og virker så å si nylagt😀, men leste noe ett sted om veeeeldig lang holdbarhet. Vet ikke om det er realistisk med 12 mnd. I hvertfall ikke gjennom salt slapset halve året...

Himate
Er det noen som har prøvd disse vedlikeholdsproduktene til Enigma? Både som stand alone og top up? Hva er deres erfaringer rundt holdbarheten på voksen? Har hatt min på 1 mnd og virker så å si nylagt, men leste noe ett sted om veeeeldig lang holdbarhet. Vet ikke om det er realistisk med 12 mnd. I hvertfall ikke gjennom salt slapset halve året...

La min i januar og er fremdeles som ny. Vasker ca 1 gang i uken men av og til hver 2. uke når ikke passer før. Vasker med BH autofoam 2-3% i skumkanon før håndvask med enigma shampo i bøtte. Bruker anbefalt dosering fra angelwax. Synes til og med insekter o.l er mye lettere å vaske av enn med andre produkter jeg har hatt tidligere på bilen, bare det er ett stort pluss hos meg om sommeren. Synes også at jeg har mye mindre insekter på bilen enn tidligere, har kjørt på mye av de samme veiene til sammenligning.

Edit: Fikk ikke enigma shampo før juni så jeg brukte BH shampo før det

• DCN Point 1

Freakshow

frister jo ikke å handle det nå! xD

Thor Ingo

Ja, da skulle jeg kanskje ha lagt den i høst som vinterens lsp. Trodde den skulle slippe litt om litt mot høsten men basert på dette er det mulig den sitter som fjell da... tanken var jo da å legge fusso på høsten. Hvis den er såpass holdbar tror jeg jeg bare kjører videre og dropper det fusso greiene.... den kan jo få ligge langs kanalene😂 Men tanken på enda flere qd og shampoooos får meg til å grine... uffaaameg🙈

• DCN Point 1

Himate

Har lagt på 2 andre biler også, samme resultat. Min fars bil har nettopp vært på en lengre biltur i europa og hadde aldri hatt så lite bugs på bilen før. Tidligere brukt Autoglym HD Wax og da festet det seg mye mer insekter. Det var visst snakk om dag og natt opplevelse ifg min far, som også er glad i bilen sin