Jump to content
Sign in to follow this  
Austevoll

Garasje tips på ca 25-27 m2

Recommended Posts

Austevoll

Hola.

Har kjøpt meg et hus hvor det følger med en garasje på ca 25-26 m2. Er det noen med tilsvarende størrelse? Har prøvd og lete litt i nye og gamle tråder, men uten hell.

Tenker på litt tips i forhold til innredning og utnyttelse av plass.

Takker

Arild

Min er 27m2IMG_5260.thumb.JPG.2aabb64cb4b17ba45e0d6b7913a42605.JPG

eneste jeg angrer litt på er plasseringen av lagringsseksjonen.

skal jeg polere en stor bil f.eks min egen audi a6 så blir det litt trangt på begge sider men det går greit. Hadde jeg hatt åpent på sidene hadde det vært lettere. For å få bedre plass nå så kan jeg evt plassere bilen mot ene siden og så evt snu etterpå

Austevoll
7 timer siden, Arild skrev:

Min er 27m2IMG_5260.thumb.JPG.2aabb64cb4b17ba45e0d6b7913a42605.JPG

eneste jeg angrer litt på er plasseringen av lagringsseksjonen.

skal jeg polere en stor bil f.eks min egen audi a6 så blir det litt trangt på begge sider men det går greit. Hadde jeg hatt åpent på sidene hadde det vært lettere. For å få bedre plass nå så kan jeg evt plassere bilen mot ene siden og så evt snu etterpå

Se der ja, dette så jo absolutt ikke dumt ut. 

Plasseringen av lagringen ser jeg problemet med ja, men samtidig er vel bakveggen uaktuell for deg med tanke på døren.

Arild
1 minutt siden, Austevoll skrev:

Se der ja, dette så jo absolutt ikke dumt ut. 

Plasseringen av lagringen ser jeg problemet med ja, men samtidig er vel bakveggen uaktuell for deg med tanke på døren.

Ja det var liksom det. Har vurdert å stenge veggen men har kommet fram til at det blir litt kostbart. Døren er ut til hagen så er ikke det viktigste men stort hius og nok andre ting som må gjøres først hvertfall.

Northhomie

Ser jo bra ut dette mtp. utnyttelse av plass! :) Selv har jeg en garasje med plass til bil på cirka 20kvm (3,5 bred x 5,7 lang), og et hobbyrom i bakkant på cirka 2,5x3,5m (8,75kvm).
Har alt av utstyr inne på hobbyrommet, der jeg har satt opp bilpleieutstyret i hyller, samt kluter i plastkasser under benkeplata. Føler jeg har utnyttet plassen greit, og selve rommet for bilen er planlagt å være helt sterilt for ting og tang. Jeg holder i skrivende stund på med å isolere mellom takstolene, for så å legge gipsplater under disse som tak. gulvspon blir brukt oppå taksperrene for å lage et lite loft hvor ting og tang kan lagres. 

Det er en ting jeg er ufattelig usikker på, dog.. det er lys. Inne på hobbyrommet er alt på stell, med to lysrørarmaturer med 2x36w osram 840 i hvert armatur. Det lyser opp det lille 8 kvm rommet uten problem i det hele tatt. Ute i selve garasjedelen er jeg mer usikker.. Tenker på om jeg skal bruke 36w armaturer her også, eller om jeg skal opp på 58w... mest mulig lys er såklart greit å ha, men det er tross alt bare 20kvm som skal lyses opp, og både vegger, gulv og tak er planlagt helt hvitt.... Noen som har noen tips? :)

Har vurdert disse armaturene.. Biltemas 2x36w armatur359807

Arild

Jeg har 2 tilsvarende lamper i min garasje og det gir altfor lite lys.

har supplert med 2x3000 lumen led lamper til polering

Northhomie
25 minutter siden, Arild skrev:

Jeg har 2 tilsvarende lamper i min garasje og det gir altfor lite lys.

har supplert med 2x3000 lumen led lamper til polering

To lamper tror jeg nok blir litt lite ja.. men hva med 4-6 stk? eventuelt 4 stk 2x58w armaturer?

Arild

Tror det er 2x58 jeg har. Burde nok hatt minst 4 stk

Johans

Garasjen min ligger vel på ca 25m2 og jeg har 6stk 2x36w lysarmaturer. Dette gir ett fint arbeidslys syns jeg da, men vil nå supplere med noe lys litt nede på veggene og muligens 1 tverrstilt i hver av endene i garasjen. Jeg har enda ikke fått plata garasjen og malt den så det forsvinner nok litt lys pga det, men det vil bli gjort nå dette året håper jeg. 

Mitt tips er å få alt opp fra gulvet, montere opp hyller tett med taket og få ting opp og vekk fra området rundt bilen. Det gjør iallefall at jeg lett kan jobbe med stol rundt hele bilen veldig fritt og letter frustrasjonen av å snubble i noe konstant.