Gå til innhold
Concker

Tips til material valg

Recommended Posts

Concker

Hei :)
Jeg tenkte å pynte opp veggene i motorrommet på på bobla siden jeg har motor ute uansett.
Originalt så sitter det noen asfalt lignende plater her? som fungerer som varme/lyddemping vil jeg tro.

Jeg tenkte da å kle en plate av noe slag med noe slags stoff som "jeg" syr pute/diamant mønster i.
Da gjerne en slags treplate eller noe som er veldig "fiber aktig" som jeg kan feste utenpå disse originale asfalt platene med noen små stifter eller lignende.
Dette da de originale asfalt platene bare er dytta innpå noen pigger som så bøyes, så skulle helst hatt en slags treplate som er såpass myk at jeg bare kan bruke noen små stifter eller lignende så jeg på en måte får festen det. Samt at er greit å kutte til.

Så lurte på om dere her inne har noen tips om hva jeg kan bruke?
Både angående plate valg og evt hvor jeg kan kjøpe noe stoff som tåler litt, men samtidig er kurant og tørke av.
Av farge så ser jeg helst at stoffet er svart.

Slik ser det ut originalt:

975042.jpg

Tenker noe ala dette, men at det blir sydd et mønster på stoffet i tilegg

beetle-engine-bay-panel-kit-5-piece-set-

Takk :)

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)

Hmm. Finer? Vanskelig å si va som vil funke men liker ideen din!

Stå på, dette blir knallbra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker
Hmm. Finer? Vanskelig å si va som vil funke men liker ideen din!

Stå på, dette blir knallbra

Takk for det, har tenkt på finer også. Men helst skulle jeg hatt noe som var litt mykere. Materialet som dørtrekkene er laget av hadde vært perfekt.. Men aner ikke hva slikt kalles

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)

Ja si det du, di platene virker nesten som di er av mdf eller noe av det slaget. Finer er meget bøyelig om det bløtlegges.

Får dra innom nermeste trevarehandel å bøye litt på platene di har på lager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker

Ser ut som noe mdf kanskje ja.. Men veldig tynt.. Hadde vært veldig enkelt å jobbe med ihvertfall Trenger i grunn ikke å bøye det så mye, men med tanke på feste måte etc hadde det fungert bra. Men vanlig finer kan fungere det å

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker

Kom over noen tynne slags mdf plater på jobb som blir perfekt! Tynn nok slik at den kan bøyes / flekses slik at jeg får det inn i bilen uten å måtte ha 2 separate deler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig