Gå til innhold

S&S Audi A6 3.0 Q IGL coating


Christer R

Recommended Posts

Christer R

Hei

 

Lenge siden eg har lagt ut noe her, en av bakdelene ved å prøve å leve av detailing. Tid..tid er noe man alltid har for lite av i denne bransjen :)

Men lovet naboen, en kompis av meg, lovet for lenge siden å ta bilen hans. Men så var det den tiden da.. men så fikk eg en pakke i posten av Johnny Kjølsås med en ny coating som eg måtte teste.

Siden eg ikke orket å ta min egen bil, så passet det godt å ta naboen sin som eg kan holde litt oppsyn med.

Ikke verdens beste bilder da eg ikke blir venner med kompakt kameraet (Nikon 1) Og ingen bilder av vask, med vestlands julevær så ble det ikke prioritert :)

Men kan begynne med noen bilder under korrigering.

Rupes 15mk2/mini og Angelwax Resurrection på microfiber cutting pad fra Flexipad stod for korrigering denne gang.

 

2016-12-09%2019.03.13.jpg

 

DSC_4492.jpg

 

DSC_4494.jpg

 

DSC_4496.jpg

 

DSC_4499.jpg

 

DSC_4501.jpg

 

DSC_4507.jpg

 

DSC_4504.jpg

 

DSC_4510.jpg

 

DSC_4511.jpg

 

DSC_4516.jpg

 

DSC_4517.jpg

 

DSC_4526.jpg

 

DSC_4527.jpg

 

DSC_4531.jpg

 

DSC_4537.jpg

 

DSC_4539.jpg

 

DSC_4541.jpg

 

DSC_4542.jpg

 

Etter korrigering ble den finpolert med Rupes 15mk2/mini og Sonax Perfect finish på gul Rupes pad.

 

DSC_4544.jpg

 

DSC_4545.jpg

 

Før IGL coatingen skal påføres må lakken rengjøres med IGL sin precoat, med denne så slipper man å wipe med silikonfjerner :)

Selve coatingen var veldig enkel å påføre, mye det samme som eg er vant med fra CQuartz Finest, men litt seigere i konsistens under buffing, og den medfølgende påføringskluten ble byttet ut med en fra CarPro pga størrelsen. Den som fulgte med var alt for stor og var ikke tilpasset påføringsklossen.

 

Her er halve panseret lagt coating på.

 

DSC_4546.jpg

 

Og her er hele bilen ferdig, fikk stå til dagen etter før eg påførte Premier ecocoat.

 

DSC_4548.jpg

 

DSC_4549.jpg

 

DSC_4550.jpg

 

DSC_4551.jpg

 

2016-12-09%2019.03.13.jpg

 

Bilen ble meget blank og lakken silkeglatt :)

Dette er absolut en coating som kan anbefales, veldig brukervennlig og så er den jo miljøvennelig for de som bryr seg om sånt :)

Så da gjenstår det bare å følge med på hvordan den oppfører seg gjennom vinteren.

  • Liker 1
  • DCN Poeng 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
D.Mikalsen

Morro for naboen/kompisen å få utført en slik jobb på audien sin, resultatet ble kjempe flott på denne metallic lakken :thumbup: Blir spennende å følge med denne coatingen og dens holdbarhet :) Grønn knapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...