Jump to content
Sign in to follow this  
A. Gaastjønn

"Must have" til Rupes Nano Ibrid?

Recommended Posts

A. Gaastjønn

Hei. Har nettopp gått til innkjøp av ein Nano Ibrid Long Neck, og tenke eg skulle bestille litt ekstra dill i samme slengen. 

Til dere som allerede har denne maskina å brukt den ei stund; kva burde kjøpas med? Korleis er levetiden på pads, børster, slipepapir etc? Er slipepapiret eingongsbruk? 

Kom gjerne med anbefalinger! :) 

Capone

Fikk min på fredag, så har bare fått brukt den på noe småtteri. Min nye bestevenn! Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe en hel haug med puter til den, for jeg mistenker at det er mye som ikke har med bil å gjøre som også kommer til å få seg en runde. Kjekt å ha noen ekstra på lur. Holdbarheten på putene syns jeg var like god som de større fra Rupes. De har tålt å bli vasket med APC og lunkent vann her ihvertfall og de ble som nye igjen, limet virker også like bra. Ikke prøvd børstene enda.. 

Trodde først jeg måtte ha et tredje batteri etterhvert for å hele tiden slippe ledningen, men driftstid og ladetid gikk opp i opp så det trenger jeg ikke..

Slipepapirene er engangs ja! Kjekt å ha noen ekstra av de også.

Er generelt alltid greit å ha litt for mye av alt, slik at man aldri er i beit etter noe når man står med kundebiler som skal være ferdige innen en gitt tid. Hvertfall for min del som bor langt unna alle leverandører som fører det jeg bruker av produkter og utstyr..

Så slå deg løs:thumbs:

A. Gaastjønn

Ja, det er mykje som er kjekt å ha, men mastercardet begynne å smelte, så må prioritere :P

Lurer på om det kan vere lurt å ha ei ekstra bakplate til slipepapir, så kan eg ha ein til 2000 og ein til 3000 papir? https://exint.no/produkt/rupes-nano-slip-bakplate-34-mm/

Ser på Exint at dei kun selger slipepapir i 100stk pakk, virker litt overkill med så mange for hobbybruken min. Kan vell slipe ned eindel steinsprut per papir? 

Edited by Vikingr
  • DCN Point 1

overlay

Synes putene til Rupes ikke er verdt prisen, hvertfall når det er snakk om puter til Nano

A. Gaastjønn
2 minutter siden, overlay skrev:

Synes putene til Rupes ikke er verdt prisen, hvertfall når det er snakk om puter til Nano

Dei er latterlig dyre, men det er tilbud på dei nå. Er det andre produsentar som lagar pads i samme størrelse som kan brukes? 

overlay
10 minutter siden, Vikingr skrev:

Dei er latterlig dyre, men det er tilbud på dei nå. Er det andre produsentar som lagar pads i samme størrelse som kan brukes? 

Det å plystre på @_Makki_ pleier å fungere :P 

• DCN Point 1

RNa
43 minutter siden, Vikingr skrev:

43 minutter siden, Vikingr skrev:

http://bilnerden.no/north-detailing-spot-pads-3-pk

A. Gaastjønn

Erfaringsmessig, kvaslags pad brukes mest med Ibriden? 70mm eller 40mm? 

Har allerede Mini, og bruker vell 100mm på den. 

overlay
28 minutter siden, Vikingr skrev:

Erfaringsmessig, kvaslags pad brukes mest med Ibriden? 70mm eller 40mm? 

Har allerede Mini, og bruker vell 100mm på den. 

jeg har kun brukt 40mm, synes den rett og slett blir for svak på de større putene. Da tar jeg heller vanlig roterende eller Mini

Edited by overlay

A. Gaastjønn
1 time siden, overlay skrev:

jeg har kun brukt 40mm, synes den rett og slett blir for svak på de større putene. Da tar jeg heller vanlig roterende eller Mini

Nyttig info! Då blir det eit eksta sett med 40mm :thumbup: Tenke også å bestille ein soft børste i tillegg, men veit ikkje heilt kor eg kan få bruk for det, eehe..

Edited by Vikingr

overlay
Akkurat nå, Vikingr skrev:

Nyttig info! Då blir det eit eksta sett med 40mm :thumbup: Tenke også å bestille ein hard nylon børste i tillegg, men veit ikkje heilt kor eg kan få bruk for det, eehe..

Mtp. å rense putene?

A. Gaastjønn
Akkurat nå, overlay skrev:

Mtp. å rense putene?

Veit ikkje heilt kva dei børstane som følger med egnar seg til å bruke på, men det er kanskje hovedsaklig interiør? 

overlay
Akkurat nå, Vikingr skrev:

Veit ikkje heilt kva dei børstane som følger med egnar seg til å bruke på, men det er kanskje hovedsaklig interiør? 

Nå følger jeg med. Husker ikke helt hva som følger med i settet jeg, så lønner seg å titte godt etter på hva som faktisk følger med slik at du ikke sitter med to av enkelte gjenstander. 

olav framvik

Jeg kjører 80% på gul 70mm og den tar bra på min maskin. hører mange sliter med maskin som stopper men ikke min (mulig den er trimmet);-)

De resterende 20% går mellom grønn og blå det også 70mm. Har ikke hatt behov for å kjøre med 40mm puter ennå men det kommer nok.

A. Gaastjønn
15 minutter siden, overlay skrev:

Nå følger jeg med. Husker ikke helt hva som følger med i settet jeg, så lønner seg å titte godt etter på hva som faktisk følger med slik at du ikke sitter med to av enkelte gjenstander. 

Jepp! 

6 minutter siden, olav framvik skrev:

Jeg kjører 80% på gul 70mm og den tar bra på min maskin. hører mange sliter med maskin som stopper men ikke min (mulig den er trimmet);-)

De resterende 20% går mellom grønn og blå det også 70mm. Har ikke hatt behov for å kjøre med 40mm puter ennå men det kommer nok.

Kvaslags maskiner har du frå før? 
Eg tenker også at eg mest sannsynlig kjem til å bruke gul-pute mest. 

Edited by Vikingr

A. Gaastjønn

Gjekk for gule i 40mm og 70mm for å vere på den sikre sida. Trur det er lettare å bruke gul pad som ein "allround" ved å bruke grov/fin polish. Kjøpte like greit slipepapir òg, då Ibriden kjem til å bli brukt eindel til våtsliping.  

Takk for tips og innspill :thumbup:

Skjermbilde 2016-11-28 kl. 20.15.12.png

olav framvik
28.11.2016 - 15.32, Vikingr skrev:

Jepp! 

Kvaslags maskiner har du frå før? 
Eg tenker også at eg mest sannsynlig kjem til å bruke gul-pute mest. 

Rupes 15 mark1

north detailing maskin med (80mm) bakplate (tror jeg).

Flex roterende 

kestrel as 6 pro...

longbow

Hvilket utkast brukte du?
Eg prøvde 70mm på min, og det er bortimot helt ubruklig, vel og merke på 3 mm utkast viss det skulle bety noe. Prøvde og 40 mm roterende, og det var helt kanon.

Men går ikkje 70mm på roterende?

DavidRS

Must er mikrofiber cuttingpad i 55mm.