Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
Produktet inneholder en kjemisk sammensetning av rent metall og glass, som sammen danner et Swissvaxært avansert ripefjerningsprodukt.

Njaaa. Skeptisk. BS-alarmen uler og blinker på full guffe.

Skrevet

Jeg forstår i hvert fall hvorfor jeg opplevde produktene som "oljete". Jeg er vant til å jobbe med midler som sliper, og som ikke kun fyller igjen. Glare fyller nesten bare, og det var derfor jeg syns jeg ikke slipte, men bare gnidde utover. Det er vel slik med Glare at man enten elsker eller hater det. Dessverre for min del, så kommer jeg nok ikke til å Glare igjen. Jeg er ikke interessert i å få fram alle ripene igjen etter kort tid (les: jeg vet ikke om holdbarheten er dårlig eller god enda).

MEEEN, de kan ikke påstå det er unik holdbarhet på glans og slikt. Hvis man gjør det på "vanlig" måte, kan man da like gjerne bruke en QD med litt voks i? Evt bare spraywax mellom noen vask, så bør glans, dybde og u name it være minst like god.

honnings88
Skrevet

Først fyller man ripene og så fjerne man dem. Høres veldig logisk ut...

NOT! som Borat ville sagt.

Skrevet
Dette er utsagn som etter min mening ødelegger mitt inntrykk av Glare. blir litt som "you never need to wash your car again" noe alle vet er tull, alt som blir voldsomt oppskrytt på en forhandlers side blir ofte sett på som en form for lureri av mange, så om jeg var Glare hadde jeg nok moderert meg litt, selv om de muligens er veldig bra, gir det fort en grorbunn for "tja dette er vel for bra til å være sant" mentalitet, og mange mister interessen.

Utsagnet er vel "Glare Professional Polish - Eliminate Waxing Forever!".

Helt sant, men riktig nok en gimmic.... Om man bare bruker Glare sin Polish så Waxer du ikke bilen lenger siden Glare ikke inneholder voks. Men man må fortsatt polere bilen ;)

Det nok av produkter som lover gull og grønne skoger men det som skiller Glare fra de andre er vel nettop det at de gjør ting helt annerledes. De bruker ikke voks og om man ikke bruker Knockout så sliper man ikke klarlakk. Skulle det være sant at Glare både holder d

Man trenger ikke spider om man bruker knockout. Men man kan fjerne swirls og små riper med spider, for hånd. Det blir ikke like bra som knockout påført med maskin.

Personlig er jeg meget fornøyd med resultatet jeg får med Glare. Holdbarheten er jeg også meget fornøyd med.

Skrevet
Jeg forstår i hvert fall hvorfor jeg opplevde produktene som "oljete". Jeg er vant til å jobbe med midler som sliper, og som ikke kun fyller igjen. Glare fyller nesten bare, og det var derfor jeg syns jeg ikke slipte, men bare gnidde utover. Det er vel slik med Glare at man enten elsker eller hater det. Dessverre for min del, så kommer jeg nok ikke til å Glare igjen. Jeg er ikke interessert i å få fram alle ripene igjen etter kort tid (les: jeg vet ikke om holdbarheten er dårlig eller god enda).

MEEEN, de kan ikke påstå det er unik holdbarhet på glans og slikt. Hvis man gjør det på "vanlig" måte, kan man da like gjerne bruke en QD med litt voks i? Evt bare spraywax mellom noen vask, så bør glans, dybde og u name it være minst like god.

Det at du opplever produktene so oljete er nok fordi du brukte for mye produkt. Hva med å ta en ny test der du bruker mindre produkt?

Prøv f.eks knockout'en med et meget tynt lag påført med en påføringssvamp.

Knockout'en er tung å jobbe med, det merket jeg godt når jeg tok for hånd. Men gi den litt tid så du får testet den godt.

Ta gjerne 50/50 bilde av panseret etterpå.

Hadde også vært morro om du kunne teste med andre produkter på den andre halvdelen.

Om du da fortsetter med Microfinish og Polish til slutt og bruker tilsvarende produker på den andre halvdelen får vi virkelig sett forskjell.

Når det gjelder holbarhet ville jo det panseret være en ypperlig test.. Om du velger å vaske med gjevne mellomrom eller ikke spiller ingen rolle men skulle du vaske, ikke bruk såpe som inneholder voks siden voks ser ikke pent ut på Glare, og skulle du være fristet til å gjøre en touch up med spraywax på voks siden, vask glare siden med Glare Ultrawash og microfiberklut.

Skrevet

Du misforstod meg igjen. Man merker fort på maskinen om et produkt jobber med lakken eller bare legger seg på lakken/i riper. Jeg gir fra meg Glare-sakene snart, og jeg skal IKKE ta dette på flere biler. Jada, jeg vet at man kun må bruke Glare på Glare, og at noe annet sikkert resulterer i at hele lakken etser bort på en dag. :) Jeg gidder ikke bruke så lang tid på noe jeg kan gjøre med èn runde med f.eks. Mg80. Unødvendig å gå over 4 ganger med Glare når jeg kan få samme/bedre resultat av en med noe annet.

Glare skal ha creds for at de gjør det annereledes ja, slik at det er et alternativ. Hadde de bare latt folk bestemme hva som er best selv, så hadde jeg akseptert Glare mye mer enn jeg gjør nå. :)

Skrevet
Du misforstod meg igjen. Man merker fort på maskinen om et produkt jobber med lakken eller bare legger seg på lakken/i riper.

Nei jeg har forstått deg slik at du har fått en dårlig erfaring med Glare og du har fått tilbakemeldinger fra Glare på dine negative komentarer. Jeg har også forstått det slik at du er så glad i alt annet enn Glare at du ikke lenger tør å bruke Glare :)

Resultatene på bildene du viser er etter min personlige mening ikke dårlige, men kunne vært bedre hadde du lært deg produktene mer.

At du synes andre produkter er enklere å jobbe med har jeg overhodet ingen problemer med å forstå. Men jeg er av den meningen at mirakelprodukter ikke finnes, og man får ikke mer igjen enn hva man legger inn. Så hvis Glare må jobbes mer med for å få et strøkent resultat som også holder et år eller 3, så er det helt klart noe jeg vil bruke.

Nå sitter jeg her med følelsen at du bestemte deg på forhånd at Glare var noe dritt, og var besatt på å bevise det. Desverre ble resultatet bra selv om du ikke helgjertet gikkt in for å få et strøkent resultat og det plager deg.... Tilbakemeldinger på at du kunne gjøre ting annerledes har du overhodet ingen lyst til å prøve og du har ikke lyst til å sammenligne resultater på Glare med noe annet.

Skrevet
Fordi han brenner for glare trenger ikke bety at han er "sponset"....jeg ble som nevnt beskylt for å jobbe med Meguiars fordi jeg likte det så mye...

Jepp jeg brenner for Glare, og legger ikke skul på det. Jeg er ikke sponset, men siden jeg har KCL som kunde, er jeg ogå så heldig at jeg får rabatter der og jeg legger ikke skul på det heller. Hvis dere har fått en oppfating av jeg jeg er hekta, så stemmer det rimelig godt.

At jeg trenger å jobbe med bilklargjøring når jeg tjener godt som selvstendig IT konsulent er absurd. Spesielt når data er noe jeg syns er morsommere enn å pleie bil. Jeg har lagt inn mer tid på PC'en i bilen enn jeg noensinne har brukt på vask og polish av samme bilen.... Det betyr ikke at jeg pleier bilen lite...

Ta gjerne en titt på

Den viser litt av hvordan Centrafuse virker.

Skulle dere få lyst til å bygge PC selv i bilen, er MP3Car forumet et godt sted å starte:

http://www.mp3car.com/vbulletin/index.php

Skrevet

Sitat Colli:

Du misforstod meg igjen. Man merker fort på maskinen om et produkt jobber med lakken eller bare legger seg på lakken/i riper.

Sitat Cirion:

"Nei jeg har forstått deg slik at du har fått en dårlig erfaring med Glare og du har fått tilbakemeldinger fra Glare på dine negative komentarer. Jeg har også forstått det slik at du er så glad i alt annet enn Glare at du ikke lenger tør å bruke Glare"

Mener du selv at du har nok erfaring med maskin til å komme en slik (idiotisk) kommentar?

Hadde jeg vært Colli hadde jeg vært passelig fornærma...

Er det vanskelig å forstå at folk synes det er bedre å fjerne riper istedet for å fylle dem?

Spesielt når det er MYE mindre jobb, og i tillegg er produktene enklere å jobbe med.

Skjønner vel egentlig at du ikke er sponset, men at du har blitt litt hekta, og det er jo bra, det er jo derfor vi er her :)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du på liv og død skal forsvare Glare som om det var det beste produktet i verden når du kun har erfaring med det og Turtle Wax.

Skrevet
Skjønner vel egentlig at du ikke er sponset, men at du har blitt litt hekta, og det er jo bra, det er jo derfor vi er her :)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du på liv og død skal forsvare Glare som om det var det beste produktet i verden når du kun har erfaring med det og Turtle Wax.

Jeg vil ikke ofre liv på å forsvare Glare og jeg har overhodet aldri kommet med noe utsagn om at Glare er det beste i verden. At jeg er meget fornøyd og hekta er noe helt annet :) At det er det beste jeg har prøvd er det ikke noe tvil om og ja det trenger ikke å si mye om Glare siden min erfaring er primært med Turtle Wax produkter :)

Skrevet (endret)

Du Cirion, du Cirion...

Vel, hvor skal jeg begynne? Du kan her og nå bare innrømme at Glare er et hypet produkt, det skal revolusjonere alt som finns av bilpleie. Det er skrytt opp i skyene av produsent og forhandler. Hva skjer når man gjør dette? Man får en skyhøy forventning til produktet, og/eller man tenker at dette må jo bare være for godt til å være sant. Etter hva jeg hadde hørt om Glare, så hadde jeg forventet meg mye mer. Kompisen min (som eier 106n) ble kjempefornøyd han, jeg ble fornøyd også, men jeg vet andre ting ville gjort resultatet enda bedre.

Dette ville jeg fått bedre uten hjelp fra en ekspert i australia, 25 grader med 0% luftfuktighet og en haug med special products. At du i det hele tatt tør å uttale deg om hva som kan virke "oljete" eller ikke, er jo direkte hodeløst da du aldri har operert en maskin (iflg deg selv). Så jeg foreslår at du titter tilbake i denne tråden når du har peiset gjennom Menzerna, Optimum, Meguiar's, Duragloss, Chemical guys på diverse padder OG Glare-produktene. Da kan du svare på om du syns den er mer seig og oljete enn de jeg nevnte. Forstår du? Brukte for mye produkt eller ei, jeg prøvde meg fram. Med mye, med lite... Jeg syns det ble bedre resultat med mer produkt enn denne sagnomsuste dråpen det snakkes om.

Selvfølgelig tar jeg selvkritikk for at jeg kunne gjort jobben bedre, og selvfølgelig kunne resultatet blitt en del bedre om jeg var GODT kjent med Glare-produktene. Jeg er da ikke utlært med noe annet jeg bruker heller, tvert i mot. Jeg prøver nye ting hele tiden, og da vil jo heller ikke disse produktene vise sitt MAX vel?!

Tror du virkelig jeg hadde giddet å maile laaaange tekster til Glare, og spørre rundt for å få tak i Glare-produkter hvis jeg var bestemt på at dette var noe dritt? Tror du virkelig jeg håpet en jobb jeg skulle gjøre på en bil jeg ser hver dag, skulle bli dårlig? Slik at jeg måtte ta den om igjen med andre ting? Da er du søren meg dum altså... Mest tragiske utsagnet jeg har lest her hittil...

Ha en fin helg alle sammen! :)

Endret av Colli
Skrevet

Jeg kan også skrive under på at det å bruke veldig lite produkt ikke funker, det blir bare borte, man må ha på mer enn litt :) bortsett fra knockout, den er skikkelig oljete og det skulle ikke så mye til før hele overflaten var dekket. Kan også signere på at knockout var noe skikkelig dritt å få av igjen. Pro polishen som man skal smøre utover i siste steget var heller ikke noe god å jobbe med i forhold til voksprodukter, da denne virker veldig seig på en måte, noe som gjør det vanskelig å smøre perfekt utover til et tynt lag. Jeg savner litt de perfekte runde dråpene man får av voksprodukter, blir ikke det samme med glare. Sikkert pga det ikke legger igjen en vokshinne eller fetthinne som voksen gjør.

Skrevet

Spylte denne bilen i dag med varmt vann (HT). Jeg kan allerede se riper på taket, og vi har ikke skrubbet med noe, vasket den eller noe som helst før dette. Ingen avfetting heller.. WTF? Jeg føler jeg snart må ta den om igjen, jeg vil ikke ha på ryktet at jeg har gjort dårlig arbeid.

Skrevet

Var det virkelig så dårlig holdbarhet?

Selv om jobben kunne vært gjort bedre hvis du hadde "kjent" produktene, burde det vel vart litt lenger..

Skrevet (endret)

Jeg skal se mer nøye på lakken når jeg har skikkelig lys, men hvis det er slik at det allerede skinner gjennom, så er det dårlig ja. Selvfølgelig hadde det sikkert holdt lengre hvis jeg fulgte bibelen til Glare. :) Jeg skal få tatt noen bilder en dag jeg.

Endret av Colli
Skrevet (endret)
Jeg kan også skrive under på at det å bruke veldig lite produkt ikke funker, det blir bare borte, man må ha på mer enn litt :) bortsett fra knockout, den er skikkelig oljete og det skulle ikke så mye til før hele overflaten var dekket. Kan også signere på at knockout var noe skikkelig dritt å få av igjen. Pro polishen som man skal smøre utover i siste steget var heller ikke noe god å jobbe med i forhold til voksprodukter, da denne virker veldig seig på en måte, noe som gjør det vanskelig å smøre perfekt utover til et tynt lag. Jeg savner litt de perfekte runde dråpene man får av voksprodukter, blir ikke det samme med glare. Sikkert pga det ikke legger igjen en vokshinne eller fetthinne som voksen gjør.

Jeg skriver gjerne under på at lite produkt funker... Ut i fra hva du skriver har du ikke en gang lest på flasken!

Det skal bli borte førte gang man påfører, man skal bare gni det inn til det blir borte. Lakken slurper til seg :)

Så skal man smøre et lag til som man skal la tørke.

Når det gjelder knockut er den vanskelig å få av når man kliner på for mye. Men den er lett å få bort med en fuktig microfiber klut! Det testet jeg selv i gård.

Jeg er enig at pro polish'en på siste laget ikke legger seg perfekt, vist her:

24.JPG

Men det gjorde da ikke noe negativt på resultatet:

32.JPG

Endret av Cirion
Skrevet
Spylte denne bilen i dag med varmt vann (HT). Jeg kan allerede se riper på taket, og vi har ikke skrubbet med noe, vasket den eller noe som helst før dette. Ingen avfetting heller.. WTF? Jeg føler jeg snart må ta den om igjen, jeg vil ikke ha på ryktet at jeg har gjort dårlig arbeid.

Sorry Colli men det er nettop slike kommentarer som gjør at jeg har fått den holdningen jeg har til deg...

Kan ikke få sagt det på noen annen måte desverre. Enten har du gått glipp av noe når du gjorde jobben, eller så har ripen kommet i ettertid. At ripen har kommet fram etter så kort tid er helt latterlig og kan ikke forklares med at du kunne brukt produktene bedre.

Synd jeg ikke har klart å provosere deg til å prøve Glare igjen. Selv er jeg uansett fornøyd og jeg må si jeg ble mye mer fornøyd når jeg testet med maskin, slik jeg gjorde i går. Holdbarheten på jobben jeg gjorde for hånd i fjor, er jeg meget fornøyd med. At jobben jeg gjorde i går holder minst like lenge og kansje til og med lenger, er jeg overbevist om.

Jeg er av den tro at bilder sier mer enn ord, og jeg har derfor lagt ut masse bilder med høy oppløsning så dere kan zoome inn å sjekke detaljer. Ingen av bildene er redigert.

Du kan se mitt resultat her:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=337

Skrevet

Du klarer nok aldri å provosere meg. :) Jeg likte resultatet ditt, men vil gjerne se bilder med solen RETT på lakken. Som jeg skrev i din egen tråd, hvis du kaller det der lite produkt, vil jeg se hva du kaller mye produkt....

Ang. ripene så kan det hende dette er riper jeg ikke så da jeg tok bilen, og som ikke ble skjult under prosessen. De var der i hvert fall nå! :P

Skrevet (endret)

Denne ble dobbel, så jeg sletter denne... Se neste post.

Endret av Cirion
Skrevet
Du klarer nok aldri å provosere meg. :) Jeg likte resultatet ditt, men vil gjerne se bilder med solen RETT på lakken. Som jeg skrev i din egen tråd, hvis du kaller det der lite produkt, vil jeg se hva du kaller mye produkt....

Ang. ripene så kan det hende dette er riper jeg ikke så da jeg tok bilen, og som ikke ble skjult under prosessen. De var der i hvert fall nå! :P

Siste lag var ikke lite produkt :) Smurte godt ut der ja ;) Men knockout, microfinish og første lag med polish'en har jeg brukt lite, og ser du på bildene i den andre tråden med alle bildene, så ser du ikke micro finish'en etter påføring siden jeg har bare jobbet den inn til den er borte. De fleste bildene der, har sol rett på lakken.

Når du sier sole RETT på lakken, kan du utdype? En spesiell vinkel, en spesiell tid på døgnet?

Her har du et bilde jeg tok av siden av bilen etter vask og tørk, her er solen rett på lakken og det er lett å se noen riper jeg mest sansylig har laget med glidelåsen mens jeg roter med skiboksen. Jeg er ikke så høy, så jeg må strekke meg opp til låsen ;) Jeg må få tatt et tilsvarende bilde av samme område når jeg er ferdig.

DSC04127.JPG

NeDD
Skrevet

Synes du produktet har gjort en god jobb når de ikke har klart å skjule/fylle de ripene?

Føler endèl av meningen forsvinner om ting skal bare bli blankt og "holdbart", uten at de stygge merkene/ripene ++ forsvinner...

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet (endret)

Med solen rett på lakken mener jeg at du tar bilde av solen I lakken, selve solen. :P Speilbilde av solen reflektert i lakken. Comprende? Slik som dette...

IMG_1589.jpg

Endret av Colli
Skrevet
Med solen rett på lakken mener jeg at du tar bilde av solen I lakken, selve solen. :P Speilbilde av solen reflektert i lakken. Comprende? Slik som dette...

IMG_1589.jpg

Sikkert greit på en så slitt og lite reflekterende flater som den du viser på bildet.... Men på min Glare behandlede bil er det som å ta bilde av sola, noe kameraet overhodet ikke liker. Men jeg gjorde et forsøk.

Jeg gjorde et forsøk på å få sola til å treffe der ripene var på samme område som forrige bilde. Men med sola der klarte jeg ikke å få focus på lakken. Den er for blank så kameraet vil fokusere på sola. Jeg har ikke speilrefleks, så det var ikke noe lettere manuelt. Jeg skal få tatt mer bilder når jeg får tid til å fullføre jobben på bilen.

Jeg skal ta før og etter i samme vinkel og med sol på...

DSC04189.JPG

DSC04190.JPG

Har litt andre ting jeg må fullføre først som står høyere på priortetslista, som f.eks ny versjon av Centrafuse som kom i natt...

http://forums.fluxmedia.net/showthread.php?p=15972#post15972

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår