Gå til innhold
KHE

Riper i bakfanger - what to do? (med bilder)

Recommended Posts

KHE

Hei!

Har en bmw f30 2012 som er godt tatt vare på, men har fått noen stygge riper ved bakfangeren (som jeg ikke aner hvordan har kommet dit!) Det ødelegger litt for en ellers fin lakk med fin beskyttelse. Skulle gjerne ha fått noen tips til om dette er noe jeg kan ordne selv, og i såfall noen pointers til hvor mye som skal til av polering for å utbedre det, og evt tips til produkter. Men, er også litt nysgjerrig på hva det ville kostet å fikse dette hos en av dere erfarne DCN'er, og kanskje i kombinasjon med en generell 1-stegs behandling av hele bilen. Siste spørsmålet hører vel kanskje egentlig til andre deler av forumet, men hadde vært flott å få en liten pekepinn på kostnad, da jeg vurderer å skaffe meg utstyr (maskin etc) til å kunne utbedre dette selv..Takk for all hjelp!

IMG_0088-min.JPGIMG_0086-min.JPG

Tilstand ellers på bilen.

IMG_0090-min.JPGIMG_0091-min.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordic BilSpa

Hvor holder du til i landet?

Vansklig å se skaden helt ut ifra bildene,men

hvis det ikke kan fjernes helt med polering,så

kan det iallefall dempes mye.mulig det må våtslipes først før

polering for best resultat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa

Som sagt over så er det vanskelig å dømme ut ifra bildene, men så lenge det ikke har gått igjennom til grunningen skal det ikke være noe problem å få våtslip/polert det bort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KHE

Holder til i Oslo. Skal se om jeg kan få til noen bedre bilder! Har ikke maskin selv, så blir vel et valg mellom å betale for hjelp, eller å ta den helt ut og skaffe seg maskin etc etc 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig