Gå til innhold
CFM

CFMs Passat GTE

Recommended Posts

CFM

Da kom dagen jeg aldri trodde skulle komme. Jeg har gått for en splitter ny bil. Beslutningen var ganske spontan da Audien fra 1998 stoppet sist uke (den står forøvrig på verksted og venter på diagnose).

Valget falt dermed på en Passat GTE stasjonsvogn i fargen Night Blue Metallic. Vi kjører stort sett bare innenfor bykjernen, men tar noen lengre turer et par ganger i måneden, så en ladbar hybrid er perfekt for vår del.

Produksjon forhåpentligvis sent i desember og levering forhåpentligvis da i januar.

GTE modellene har egentlig greit med utstyr som standard, men har tatt med noe ekstra fordet:

- Transportpakke (hengerfeste, nettingvegg og fjernbetjent parkeringsvarmer)

- Teknikkpakke (ryggekamera og park assist lukeparkeringsassistent)

- Easy Open (elektrisk bakluke og keyless access)

- 18" Marseille sommerfelger

- Active Info Display

- Navigasjon Discover Pro med 8" touchskjerm og DAB+

Av standardutstyr kan det nevnes seter i skinn/alcantara, Highline utstyrsnivå, mørke bakruter, ambientpakke (lys i forbtønn og langs interiørlister), LED hovedlys og multifunksjonsratt.

Så nå ser det ut til at jeg blir nødt til å børste støvet av detailingsutstyret og rydde i garasjen for å gjøre klart til en skikkelig nybilshine på nyåret. Posten kom akkurat med ValetPro Advanced Poseidon som jeg liker å bruke som "vintersåpe". :)

Legger ved noen bilder av bilen:

passat2.png

passat3.png

passat1.png

pl3490_interior.jpg

• DCN Poeng 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Storefot / Tommy

Har en sånn i hvit selv. Bortsett fra litt lakkflass på en plastikklist (Møller byttet den), så er jeg knallfornøyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens

Gratulerer med flott bil når den tid kommer!
Du kommer neppe til å angre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM

Takk så mye! Gleder meg veldig. Blir et greit teknologisk sprang fra Audien... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Der var showcasen ja. Gratulerer så mye med en fin bil! Har kjørt en slik og den var innafor å kjøre :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM

Takk så mye! På en side håper jeg den kommer før nyttår, men med tanke på avgifter er det best at den kommer etter nyttår. Dessuten er det jo morsomst med registrering i 2017 fremfor 2016 da. Realistisk sett kommer den nok ikke før nærmere februar tenker jeg. Og jeg som synes det er ille å bare vente på en liten flaske bilsjampoo i posten som kommer etter et par dager... 

Endret av CFM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

De to nybilene jeg har bestilt har jeg ventet 5mnd på hver, så man kan fort blir gal av ventetiden. Selgerne blir også temmelig lei. :P

Men det er  verdt ventetiden! Grattis med nybil! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stramund

Jeg ventet i 8 mnd på min Passat GTE men det var verdt det. Genial bil, gled deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM
5 timer siden, stramund skrev:

Jeg ventet i 8 mnd på min Passat GTEemoji51.png men det var verdt det. Genial bil, gled degemoji1.png

Jeg har faktisk ikke prøvd den i virkeligheten, men har siklet på den i flere år... Så det blir litt ekstra spennende! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans

Sjekk ut loggen min, vokset min far's GTE, samme fargen som den du har bestilt. Flott farge og fin bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Lurt å vente til 2017 ja. Fatterns 2011 E-klasse ble registrert i romjulen 2010 Noe så toskete..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM

Slik det ser ut nå blir bilen produsert neste uke. Levering anslås kanskje romjulen/tidlig januar. Da satser jeg på registrering tidlig 2017! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst
4 timer siden, CFM skrev:

Slik det ser ut nå blir bilen produsert neste uke. Levering anslås kanskje romjulen/tidlig januar. Da satser jeg på registrering tidlig 2017! :D

Lurt for andrehåndsverdien av bilen å vente til 2017 ja :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher

Helt feil, modellskifte for VAG er i juli, slik at hadde han kjøpt og fått bilen i August så ville det vært 2017 modell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM

Modellår ja, men er snakk om registreringsår nå. Venter jeg til over nyttår slipper jeg dessuten unna noen tusen kroner i avgiftslette. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Sjekk med selgeren din, men på et eller annet tidspunkt får GTE batteriavgift. Jeg mener det er hvis bilen kommer til Norge etter nyttår men er ikke helt 100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM
12 minutter siden, Belle skrev:

Sjekk med selgeren din, men på et eller annet tidspunkt får GTE batteriavgift. Jeg mener det er hvis bilen kommer til Norge etter nyttår men er ikke helt 100

Såpass ja, selgeren regna med at den kommer i romjula... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM

En kjip ting jeg har funnet ut i etterkant er at dersom man ikke har med "business pakke", så har ikke bilen lyktespylere... Da har bilen heller ikke hovedlyktene med en "U" og en sammenhengende LED-stripe i bunn, altså de kjipeste lyktene. Fortsatt LED nær- og fjernlys da, men ser ikke like tøff ut. :(

Endret av CFM
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig