Gå til innhold
Minqen

Lastebil - ønsker tips

Recommended Posts

Minqen

Heisann.

Har fått forespørsel om å høvle over en Scania, dvs en grundig vask av hele bilen og en poleringsjobb på selve hytta. Den har vært dynket i diesel, så bilen ser ikke ut. Den er grå, men skal være svart. Det er ikke snakk om å gjøre bilen plettfri, men om å få frem fargen og glansen igjen. Håper på å kunne gjøre dette i ett steg.

Så da kommer vi til det store spørsmålet. Hva skal man ta betalt? Jeg tenker at det er en del jobb, stor og høy bil byr på diverse utfordringer. I tillegg er ikke akkurat lakk på lastebiler kjent for å være myk.

Jeg tenkte å foreslå en pris på 8000kr, da inkluderer jeg grundig vask utvendig av hele greia, polering, voks som LSP og ruteforsegling. Er jeg helt på bærtur med de prisen? Synes selv det kan kanskje høres avskrekkende ut for noen som ikke vet hva det dreier seg om, men hva tenker dere? Vet jo ikke helt hva jeg går til her.

Setter pris på tilbakemeldinger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)

Personlig hadde jeg priset meg enda høyere, mye areal på en slik hytte :)
Lykke til med jobben uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minqen
Personlig hadde jeg priset meg enda høyere, mye areal på en slik hytte
Lykke til med jobben uansett

Ok, det var enda godt det var den veien.. Tenkte kanskje jeg dummet meg litt ut her, med å prise for høyt. Utfordringene blir jo å komme til i høyden, spørs om jeg får prøve å parkere den inntil 4-søyleren å stå på den å jobbe

Får lufte prisen til kunden å la han tygge litt på det! Takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie

Er ikke helt sikker på arealet på denne, men at den er større enn en STOR stasjonsvogn mtp. areal, er vertfall bombesikkert. I tillegg har du jo høyden som nevnt, og eventuelt tak... Tidkrevende og vanskelig jobb alt i alt. Tror du har priset deg rett, om ikke litt for lavt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minqen
Er ikke helt sikker på arealet på denne, men at den er større enn en STOR stasjonsvogn mtp. areal, er vertfall bombesikkert. I tillegg har du jo høyden som nevnt, og eventuelt tak... Tidkrevende og vanskelig jobb alt i alt. Tror du har priset deg rett, om ikke litt for lavt

Ville kanskje sammenlignet størrelsen med en varebil ala transporter eller transit. Er jo forholdsvis store flater der, men også en del kriker og kroker på hytta på Scania'n. Stor er den ihvertfall! Kanskje jeg skulle prøvd å lagt ut min første S&S, litt spennende med noe litt annerledes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Jeg har polert den gamle Scaniaen min, å det er mye arbeid, ikke bare er lakken hard, men det er også mye konturer/profiler på hytta (spesielt tak, og bakvegg), å så er det krevendes å jobbe i høyden.

Her er jobben på min, å det var bare hytta som ble polert.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
heinejs

Jeg polerte en mercedes lastebil i fjor vinter, brukte 2 arbeisdager på kun polering. 1 dag på voks.. tok ekstremt mye tid.. dette var kun hytte, uten å ta noe mer.. Den skulle vært rød, var rosa. fikk tilbake glansen ganske bra, kunne speiles i den, men ettersom dette er en gammel traver i e-verket så var det mange dype riper, samt at pleierholdet ikke er allverden..

Nå snart et år etter, ser den nesten like jævlig ut :(

Ta deg god tid og godt betalt.. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minqen

Okei, takker for innspill. Spørs om jeg kanskje må justere opp prisen litt. Vi får se.. Skal jo skaffe utstyr for å holde på i høyden også..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
heinejs
5 minutter siden, Minqen skrev:

Okei, takker for innspill. Spørs om jeg kanskje må justere opp prisen litt. Vi får se.. Skal jo skaffe utstyr for å holde på i høyden også..

Jeg brukte stilas :P var 4x4 så måtte høyt opp.. funka det!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig